חולון הגישה ערעור במטרה לאפשר את שיתוף רייס בפיינל פור

גלן רייס ג'וניור
גלן רייס ג'וניור | עדי אבישי

איגוד הכדורסל שם קץ לשמועות כשהודיע שהשחקן יוכל לשחק רק בגמר, במקרה שחולון תעבור את האדומים מהבירה, אך המועדון הגיש ערעור. ביקורת קשה הועברה על ההתנהלות: "ויתרו על עקרונות כדי לנסות לזכות בתואר"

(גודל טקסט)
שחקני ואוהדי הפועל חולון חגגו לאורך הלילה את ההעפלה לפיינל פור של ליגת העל. החבורה בצהוב-סגול גברה על הפועל אילת 71:82 במשחק מספר 5, השלימה 2:3 בסדרת רבע הגמר ותפגוש את הפועל ירושלים ביום שני. מי שלא יוכל לקחת חלק במשחק הוא גלן רייס ג'וניור שנחת אתמול בישראל, אחרי שאיגוד הכדורסל הודיע שבעקבות ההשעייה שספג, יוכל השחקן לקחת חלק רק בגמר במקרה שהקבוצה תעפיל אליו.
 

בהודעה הרשמית שפרסם היום האיגוד נכתב: "כדי להזים את השמועות ודברים שנאמרו ללא ביסוס הודיע הבוקר איגוד הכדורסל להפועל חולון שהשחקן גלן רייס שהגיע אתמול ארצה, לא יוכל לשחק בחצי גמר הפיינל פור נגד הפועל ירושלים ביום שני. במידה וחולון תעלה למשחק הגמר השחקן יוכל לשחק אחרי שירצה עונש הרחקה של שני משחקים מרגע חזרתו ארצה". לאחר הודעת האיגוד בנוגע לאי שיתופו של השחקן גלן רייס בחצי גמר הפיינל פור מול הפועל ירושלים, הוגש ערעור לבית הדין של איגוד הכדורסל. ב"כ הקבוצה, עו"ד אמיר רוזנברג, ביקש לקיים דיון דחוף בנוכחות הצדדים וזאת לאור לו"ז צפוף בסמיכות למשחק הקרוב.


מדובר בפגיעה כפולה עבור חולון, כשבנוסף לנזק המקצועי, הקבוצה נפגעה גם מבחינה תדמיתית, לאחר שחזרתו של רייס העסיקה כמובן את האוהדים ולא כולם היו כל כך מאושרים מהעניין: "ויתרו על העקרונות כדי לנסות ולקחת עוד תואר. זו טעות שתעלה להם בדעת הקהל", אמר אחד האוהדים. הבעלים שלמה אייזיק הסביר שאחת הסיבות לחזרה היא בגלל פציעות של שחקני מפתח והרצון להופיע במעמד הגמר של הליגה בצורה רצינית. כזכור, לאורך החודשים שאחרי השיחרור אייזיק היה מהקולות הבולטים שטענו שאסור להחזיר את רייס.


יו"ר המועדון איתן לנציאנו והמנכ"ל רועי דבורה, היו מהתומכים המובילים בהשבתו של השחקן שהביא לחולון גביע ראשון אחרי תשע שנים ולחצו בנושא לא מעט. הלחץ להחזיר את השחקן הגיע מהם והאור הירוק מצד אייזיק הגיע לאחר ההפסד במשחק 3. אגב, גיא פניני שספג ממנו את האגרוף סלח למרות שמעולם לא הגיעה אליו התנצלות ישירה. רייס נמצא בכושר משחק בינוני במקרה הטוב. בחודשיים האחרונים הוא לא התאמן באופן סדיר, אבל כן שיחק במשחקי פיק-אפ בארצות הברית. מצד שני, הוא אף פעם לא היה חסיד של אימונים וחדר כושר. בינתיים, הוא ערך אימון מחודש במדי הקבוצה.



רייס באימון הפועל חולון (הפועל חולון, רשמי)


"הייתה סדרה אש. מגיע לאילת את כל הברכות", אמר פניני. "הם נתנו הכל ולא נשברו לרגע. הייתה סדרה מאוד פיזית גם מבחינת לוחות הזמנים. יש להם מצ'-אפ טוב מולנו והם הראו את זה. בסוף הביחד שלנו, הקהל והאנרגיה ניצחו. הלוואי שיהיו עוד סדרות כאלה, הגיע הזמן שיחזירו כבר את הסדרות גם בחצי הגמר ובגמר".


עוד אמר פניני: "כמובן שלא זרמנו כמו כל העונה, אבל אף אחד לא חשב שבפלייאוף הכל ילך בקלות. שיחקנו נגד קבוצה שלא הפסידה בבית כמעט ארבעה חודשים והיא שמרה עליו גם נגדנו. אני לא חושב שהמומנטום שלנו נעצר, אולי אנחנו טיפה פצועים. מבחינה מורלית אנחנו כמובן במצב טוב, ראינו את החגיגות עם האוהדים. אני לא בטוח כמה רוצים לפגוש אותנו בפיינל פור, אנחנו קבוצה מאוד מסוכנת".



פניני. כבר הספיק לסלוח (עדי אבישי)


במקביל, במועדון מדווחים על טירוף כרטיסים לקראת יום שני כאשר מעל 3000 אוהדים הבטיחו את מקומם במנורה מבטחים תוך שעתיים של מכירת כרטיסים. במועדון צופים כי הכרטיסים יאזלו עוד לפני יום המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי