"המילטון הודה שלא היו קללות גזעניות; אשמח לשחק איתו"

עמית שמחון מול תמיר בלאט
עמית שמחון מול תמיר בלאט | צילום: דודי אוחיון, אתר מנהלת הליגה

חודש אחרי היריקה של ג'ורדן המילטון על עמית שמחון, הצטרף אתמול הישראלי של הפועל אילת להפועל חולון ונשמע מפויס מתמיד: "מקווה שבעזרת האוהדים גם היכולת שלי תשתפר, מצפה לחזור לנבחרת ישראל"

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

יום מעניין עבר על הכדורסל הישראלי, כשלא מעט שחקנים החליפו בית. אחד מהם היה עמית שמחון, שנבחר לחמישיית העונה של ליגת העל, אחרי שכיכב במדי הפועל אילת (14.1 נק', 4.1 ריב' בעונה הסדירה) ואפילו השתדרג בפלייאוף על חשבון הפועל חולון, נגדה קבע שיא קריירה של 29 נק', לפני שחתם אתמול לשנתיים הקרובות בשורות מחזיקת הגביע.

לכול זכורה התקרית במשחק מספר 2 בסדרה, רבע גמר הפלייאוף, בין חולון לאילת, בה ירק ג'ורדן המילטון על ראשו של שמחון. לאחר אותו מקרה, עליו התנצל השחקן החולוני, אף אחד לא האמין ששמחון ישחק בחולון ואולי אף ישתף בעונה הבאה פעולה עם אותו המילטון. לאחר אותו משחק שיחקה אילת פעמיים בחולון והקהל המקומי לא הפסיק לשרוק כנגד הישראלי המצטיין של העונה, לחץ שהוכיח את עצמו, כשחולון ניצחה ועלתה לפיינל פור.

שמחון מודה בראיון שהעניק ל"מעריב השבוע" שלא לטוויסט שכזה בעלילה הוא ציפה: "במהלך סדרת רבע הגמר לא חשבתי על מצב בו אשחק בחולון. הייתי שקוע כל כולי במשחקים ולא היינו רחוקים מלנצח. שמעתי רחשים תוך כדי שחולון מגלים בי עניין, אך לא ייחסתי לכך חשיבות".


התנצל בפני שמחון. המילטון (עדי אבישי)

באתרי האוהדים של חולון כתוב "מאויב לאוהב", אבל שמחון לא מתרגש. "כספורטאי למדתי לנתק את עצמי מהאווירה ומכל מה שמסביב. במשחקים הייתה לי מול אוהדי חולון חוויה ספורטיבית והצלחתי בזכותם להוציא מתוכי את הטוב ביותר. הייתה במשחקים אוירה נהדרת. אותו קהל שהיה נגדי יהיה עכשיו לטובתי ואני בטוח שעם האוהדים של חולון היכולת שלי רק יכולה להשתפר".

יכולה להיווצר סיטואציה שבה תשתף פעולה עם המילטון?
"את האמת, זה לא דבר שחשבתי עליו. מאז המקרה ג'ורדן התנצל. הוא הודה שלא השמעתי כלפיו קריאות גזעניות. דברים קרו, היינו בתוך סדרה של פלייאוף, יש טראש טוק וזה טבעי שדברים מתחממים. קיבלתי את ההתנצלות שלו וממשיכים הלאה. אין ולא הייתה לי בעיה אישית עם המילטון ואם ייצא לנו לשחק יחד, אשמח לשחק איתו. אפשר לצפות לדברים יפים".

את גיא פניני תפגוש בוודאות.
"זה מרגש אותי. שיתפנו פעולה באימוני הנבחרת וזה נראה נהדר. אני מת כבר לפגוש את גיא, את דן שמיר ואת יתר החברים החדשים. מחכה לפתיחת העונה".


"מתרגש ומת כבר לפגוש את גיא" (עדי אבישי)

לאורך הקריירה שלך, היו לך לא מעט "סרטים רעים" עם חולון. כשהיית במכבי חיפה למשל.
"לפני שנתיים עם מכבי חיפה ניצחנו ברבע הגמר את חולון ועלינו לפלייאוף. ניסיתי לשדר את זה לחברים באילת והבאתי את המשחקים של חיפה נגד חולון כדוגמא. ניצחנו את חולון בביתה לאחר ההארכה וניסיתי להכניס לראש של החבר'ה באילת שאפשר לעשות את זה, אבל זה לא קרה".

מה הציפיות שלך מההצטרפות לחולון?
"אני לא רוצה להסתכל רחוק מידי. ההופעה בליגת האלופות של פיב"א הייתה חשובה לי וזו עוד אחת מהסיבות שאני בחולון. כשחקן אני רוצה לשחק כמה שיותר ומדובר בשתי מסגרות נכבדות. ליגה ואירופה. יש לקבוצה קהל אוהדים נהדר, אולם נפלא, בעלים שעשה עלי רושם נהדר ואני מצפה לעונה מעניינת ולא פחות טובה ממה שהייתה לחולון בעונה שעברה, בתוספת הצלחות גם בליגת האלופות. אני מקווה שעונה טובה גם תספיק לי לחזור לנבחרת. אם אוזמן אתייצב מיד".


יוצא לדרך חדשה. שמחחון (הפועל חולון – האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי