המאמן גאשפר פוטוצ'ניק חתם לעונה בבני הרצליה

גאשפר פוטוצ'ניק
גאשפר פוטוצ'ניק | אתר רשמי

הסלובני בן ה-37, שפגש את קבוצתו החדשה בשמינית גמר היורופקאפ ב-2016/17 כשאימן את אגיס קורמנד, גם שימש כעוזר מאמן הנבחרת של ארצו

(גודל טקסט)

בני הרצליה הודיעה הבוקר (ראשון) על מינויו של גאשפר פוטוצ'ניק למאמן הקבוצה. הסלובני חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה להארכה בעונה נוספת.

פוטוצ'ניק בן ה-37 נולד בלובליאנה ומיד לאחר סיום התיכון החל את דרכו על הקווים במחלקת הנוער של סקופיה לוקה, בה התקדם בהמשך לעמדת המאמן הראשי של הקבוצה הבוגרת, תפקיד בו החזיק במשך שבע עונות, שכללו העפלה לליגה הבכירה בסלובניה. ב-2007 מונה לעוזר המאמן של אולימפיה לובליאנה, בה עבד שלוש עונות תחת ממי בצ'ירוביץ' (אביו של סאני) ויורי זדובץ'. הוא היה שותף לזכייה בשלושה דאבלים רצופים בסלובניה, הגיע עם לובליאנה פעמיים לחצי גמר הליגה האדריאטית ולקח עמה חלק ביורוליג. בתום התקופה חזר לעונה נוספת בסקופיה לוקה ומשם המשיך לעונה בודדת באלקטרה סוסטאני.

בקיץ 2012 חתם בקרקה נובו מסטו. הוא החל את העונה כעוזר מאמן, אבל במהלכה קודם והוביל את הקבוצה לזכייה באליפות סלובניה, כאשר הוא מתכבד בהדרכת מתיאז סמודיש במשחק הפרישה שלו. בתום העונה הוא חזר לאולימפיה לובליאנה, הפעם כמאמן קבוצת הנוער (זכה באליפות ליגת הנוער), כאשר בעונתו השנייה חזר לקדנציה שלישית בסקופיה לוקה ועזר לה לשוב לליגה הבכירה

בעונת 15/16 מונה למאמן הראשי של אולימפיה לובליאנה, עזר לה לעבור סיבוב ביורוקאפ ואף הוביל אותה לניצחון בית מפתיע על מכבי ת"א. בדצמבר 2016 הוא החליף את תיאו צ'יזמיץ' כמאמן אגיס קורמנד ההונגרית, איתה הגיע לחצי גמר הפלייאוף בשתי העונות האחרונות. כמו כן הוא הגיע איתה פעמיים לשמינית גמר היורופקאפ, בין היתר לאחר ניצחון כפול על הרצליה בינואר 2017. בנוסף, הוא שימש שנים רבות כעוזר מאמן נבחרת סלובניה, תחת בוז'ידאר מלקוביץ' ויורי זדובץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי