חואקין שוכמן: נשארתי בעיקר בגלל בית הלחמי

חואקין שוכמן
חואקין שוכמן | דני מרון

אחרי עונה נהדרת בגלבוע/גליל מספר מי שהפך לאחד הישראלים המבוקשים בליגה בראיון למעריב מדוע לא התפתה לכסף של הקבוצות הבכירות ומודה שהופתע מכך שלא זומן לסגל הנבחרת

(גודל טקסט)
 חואקין שוכמן (23, 1.91), שסיים את העונה שעברה כשחקן ההגנה של ליגת העל, הפך לסמל של גלבוע/גליל. בחמש העונות האחרונות שיחק שוכמן בגן נר, וגם את העונה הנוכחית יפתח תחת אריאל בית הלחמי, בתקווה לפחות לשחזר את הישגי העונה שעברה.


כשעודד קטש קיבל לידיו את הנבחרת הלאומית, הבחירה בשוכמן הייתה יותר מטבעית. אחד הישראלים הבולטים בליגה, עם 212 נק' ו-118 ריב' בעונה הסדירה, הפך לישראלי הכי מחוזר בליגה. "אני חתום בגלבוע לעוד עונה ולא מתכוון לעזוב את בית הלחמי, שנתן לי את הבמה ומאמין בי", הבהיר אתמול שוכמן בראיון למעריב, "עד לסיום העונה הקרובה אני לא רוצה לשמוע מאף קבוצה. כל כולי מחויב לגלבוע/גליל". 


לא תשמעו הרבה שחקנים מחויבים כל כך. גלבוע/גליל היא הקבוצה הראשונה והאחרונה בה שוכמן שיחק ועמה ירד ליגה, עלה בחזרה, היה שותף לפני שנתיים לעונה נהדרת וסחף אותה לעונה טובה עוד יותר אשתקד. 


לאחרונה נחת שוכמן בישראל לאחר שטייל עם חברתו בתאילנד ובווייאטנם, וחזר היישר לחדר הכושר ולאימונים אישיים בגן נר. היה חשוב לי לנקות את הראש", הסביר אתמול, וסיפר כי הוא מעודד מהשארת כמעט כל הסגל הישראלי מהעונה שעברה: "זה לא דבר של מה בכך. שאפו למועדון ולבית הלחמי שדאגו שזה יקרה. למעט ספנסר וייס, שעבר לאשדוד, כולם ממשיכים, וזה אמור לשדרג אותנו. נמשיך לעשות דברים טובים כמו בשנה שעברה. צירפנו שני צעירים, נתנאל ארצי ואריאל נבון. הם מתאימים לרוח המועדון ועם זה נצא למלחמה".


בעונה שעברה היו לכם זרים מעולים. דיאנג'לו, לידיי, ג'ייקובן בראון. מי מבטיח שזה יחזור על עצמו?

"מה שהפך אותנו לטובים היה החיבור בין הישראלים לזרים. זה היה המתכון להצלחה, ואני בטוח שגם השנה אריאל יידע ליצור את החיבור הזה. הוא יודע בדיוק את מי להביא. לא מדובר בהכרח בשחקנים גדולים, אריאל יודע להביא כאלה שהאופי החברתי שלהם מתאים לרוח המועדון, שהיא בראש ובראשונה ההעדפה לשחקן הישראלי ושמירה על מעמדו. בכל מקרה השיא עוד לפנינו, ואני מאמין שכבר השנה נראה למה אנחנו מסוגלים. המטרה הראשונית היא פלייאוף, ומשם אריאל כבר ידע מה לעשות".


מה שכנע אותך להישאר בגן נר ולא לעזוב לכסף הגדול של הקבוצות הבכירות? 

"היה סביבי הרבה עניין בסיום העונה שעברה. היו הצעות, אבל לא התפתיתי לכסף. היה לי חוזה בגלבוע ורציתי לכבד אותו. מבחינתי זה צעד נכון, כי המטרה שלי היא להתפתח, ואני בטוח שמדובר בהחלטה נכונה".


 איך מערכת היחסים עם בית הלחמי? 

"הוא הסיבה העיקרית שנשארתי. חד משמעית. אני מחובר לאריאל, אל דרך האימון שלו, אל החברות שנוצרה בינינו, ומבחינתי זה חשוב מעבר לכל מועדון אחר, גדול ככל שיהיה".



"הוא הסיבה העיקרית שנשארתי. חד משמעית. אני מחובר אל דרך האימון שלו, אל החברות שנוצרה בינינו". אריאל בית הלחמי (עדי אבישי)


איפה היית כשהוא זכה עם העתודה באליפות אירופה?

"בתאילנד. צפתי בכל המשחקים דרך הטלפון. התרגשתי בשבילו. מה שהוא עשה ראוי להערכה. אם יש מאמן כדורסל שראוי לזכות בתואר אלוף אירופה, זה בית הלחמי".


נעלבת שלא זומנת לסגל נבחרת ישראל?

"לא אשקר, הופתעתי. מאוד רציתי לקחת חלק, אבל אני מכבד כל החלטה של הצוות המקצועי. אשאר אוהד של הנבחרת ואשמח בהצלחות שלה. מקווה שאהיה חלק מהסגל בחלון הבא".


אתה רואה את עצמך כיום כאחד מהישראלים המובילים?

"אני לא מסתכל על זה. יש לי דרך, וחשוב לי להמשיך בה. הייתה לי חוויה נהדרת בעונה שעברה, ואני מאוד רוצה לחזור עליה. כל המאמצים שלי נתונים להצלחת גלבוע/גליל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי