ליגת העל בכדורסל תיפתח בעוד חודש וחצי – תמונת מצב

אלכס טיוס
אלכס טיוס | עדי אבישי

ראשל"צ, הרצליה ואשדוד החליטו לחקות את מכבי ת"א מהעונה שעברה ולהחליף את כל הסגל. דווקא האלופה נשארה יציבה מבחינת הישראלים וגם בגליל, בירושלים ובהפועל ת"א ימשיכו לתת כבוד לגוורדיה הוותיקה

(גודל טקסט)

 25 אחוז ממאמני ליגת העל, שתיפתח בעוד כחודש וחצי, יהיו זרים. נבן ספאחיה (מכבי ת"א) ובראד גרינברג (מכבי אשדוד) ממשיכים בקבוצותיהן עונה שניה ברציפות ואליהם מצטרף גאשפר פוטוצ'ניק שיאמן את בני הרצליה.

פוטוצ'ניק מחליף בהרצליה את אריק שיבק, בשעה שמיקי גורקה ייכנס בעירוני נהריה לנעליו של אריק אלפסי. הפועל ב"ש, העולה החדשה לליגה העל, לא נתנה הזדמנות ליניב בורגר שהעלה אותה מהלאומית והחתימה את רמי הדר, החוזר לליגה העל מהליגה הרומנית, שם אימן בעונה שעברה. אצל יתר הקבוצות אין שינויים על הקווים.

אלא שאם בגזרת המאמנים מעניקות מרבית הקבוצות גיבוי לאנשי המקצוע שלהן, הרי שאצל השחקנים התנודות רבות ויש קבוצות שהלכו בדרכה של מכבי ת"א לפני שנה, כשהחליפה את כל הסגל שלה (למעט איתי שגב). מכבי ראשל"צ החליפה את הסגל שלה מהעונה שעברה: ניצן חנוכי (הרצליה), אבי בן שימול ועידן זלמנסון (אילת), יניב סלומון (נס ציונה), אייל שולמן (ר"ג/גבעתיים), יניב בלול (הפועל כפ"ס), עזבו ביחד עם הזרים קרופורד, לנגפורד, סיגרס והולוואי. במקומם הובאו שחקנים חדשים כמו אדם אריאל, נמרוד טישמן, איתי שגב, עמית אבו ואחרים.


 25 אחוז ממאמני ליגת העל יהיו זרים (עדי אבישי)

גם מכבי אשדוד נפרדה מכל הסגל שהביא אותה בעונה שעברה אל המקום הרביעי בליגה והחתימה תחתיו שחקנים חדשים לגמרי. נמרוד לוי (מכבי ת"א), אלכס צ'וברוביץ' (הפועל ירושלים), אדם אריאל (מכבי ראשון), גיל אמיתי (עירוני נתניה), נתנאל ארצי (גלבוע/גליל, והזרים הנרי, לונג, לי ו-ווריק שידרגו את מעמדם וחתמו בקבוצות בכירות ביותר בארץ ובחו"ל.

לעומת ראשל"צ, הרצליה ואשדוד שעברו שינוי חריג, אפשר לראות בלא מעט קבוצות אי של יציבות. למשל גלבוע/גליל של אריאל בית הלחמי שמרה על הסגל הישראלי שלה, למעט סנפסר וויס שעבר לאשדוד. חואקין שוכמן, יחזקאל סקוורר, בן אלטיט, טל קרפלס ושון לבנבוסקי נשארו ואליהם הצטרפו אריאל נבון ונתנאל ארצי.

האלופה, מכבי ת"א החתימה חמישה זרים חדשים והשאירה את דיאנדרה קיין, מייקל רול וג'רמי פארגו. בגזרת הישראלים מדובר ביציבות חסרת תקדים, ולמעט כרם משעור ואיתי שגב ששוחררו ילבשו צהוב גם בעונה הקרובה ג'ון דיברתולמאו, ג'ייק כהן, אלכס טיוס, יובל זוסמן ודני אבדיה, שאליהם הצטרף נמרוד לוי.

מחזיקת הגביע, הפועל חולון, השאירה את גיא פניני, שלומי הרוש, טי ג'י קליין ואת קורי וולדן, כשהיא מחזירה אליה את קאליף ווייאט, שנפצע לפני שתי עונות ברצועות ואת דריון אטקינס, ששיחק אף הוא בקבוצה לפני שתי עונות. אליהם הצטרפו עמית שמחון ורועי הובר.


נשאר סגול. גיא פניני (עדי אבישי)

עירוני נס ציונה שמרה על הבסיס הישראלי שלה, כאשר טל דן, אלישי כדיר, גולן גוט ורביב פיטשון ממשיכים. גם הזרים דאקוואן קוק, ג'רלד לי וגארי בראון רמירז ימשיכו. ושאפו ליו"ר יניב מזרחי על היציבות.

הפועל ת"א תמשיך להנות מרפי מנקו, תומר גינת ורביב לימונד, אחרי שאיבדה את אדריאן בנקס וצירפה את סטו דאגלאס ואת הצעירים המוכשרים ים מדר, גיא עלוש, עומר הראל ודניאל ששון. הזרים מהעונה שעברה פינו מקום לחדשים.

הפועל ירושלים, לאחר הפרידה מיותם הלפרין כשחקן, השאירה את ליאור אליהו, בר טימור ויוגב אוחיון, שמחזיקים בחוזים לפחות לעוד עונה. בבירה חתמו שישה זרים חדשים ובגזרת הישראלים הצטרפו אליה תמיר בלאט ואלכס צ'וברוביץ'. האם יציבות שווה יותר מרענון? בקרוב מאוד נגלה.


יציבות שווה יותר מרענון? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי