כדורסלן השנה של ספורט1: שלושת המקומות הראשונים

יובל זוסמן
יובל זוסמן | FIBA

יובל זוסמן, התקווה הגדולה של הענף, הפך לישראלי המשמעותי ביותר בשנה שחלפה ותפס את המקום הראשון. עוד על הפודיום, זה לצד זה, ניצבים נמרוד לוי ותמיר בלאט. הדירוג של יצחק ויסהוף לתשע"ח

(גודל טקסט)
יובל זוסמן, הסווינגמן של מכבי ת"א ונבחרת ישראל, מסומן כתקווה הגדולה של הכדורסל הישראלי. זוסמן, רק בן 20 הוא שחקן ללא עמדה. הוא יכול למלא בהצלחה כל עמדה על הפרקט באותה מידת יעילות. עונת הפריצה של זוסמן (שזכה לשם יובל על הולדתו ביום העצמאות ה-50 של מדינת ישראל), הייתה העונה שחלפה, שבסיומה זכה לתואר תגלית העונה של ליגת ווינר סל.


בליגת העל, במדי מכבי ת"א, לא זכה זוסמן לאשראי לו אולי היה ראוי, אך ההופעה שלו במדי נבחרת העתודה, שהפכה הרבה בזכותו לזוכה הראשונה מבין נבחרות ישראל בכל הגילאים בתואר אלופת אירופה, העניקה לו את החותמת הראשית על הפיכתו לשחקן הישראלי המשמעותי ביותר בעונת 2017/18.


זוסמן, שנבחר בסיומה של אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 20 ל-MVP של האליפות ולחבר בחמישיית הטורניר עם ממוצעים של 14.4 נק', 4.7 ריב', 3.6 אסיס' ב-28.3 דקות למשחק, ביקש לאחר הזכייה באליפות אירופה לעזוב את מכבי ת"א, בשורותיה הוא מחזיק בחוזה לארבע עונות  ולשחק בקבוצה שתעניק לו יותר דקות משחק בזירה המקומית, אך במכבי סרבו ומבחינתם בצדק.



זוסמן במדים הלאומיים (FIBA)


זוסמן, עליו נבנית כיום הנבחרת הלאומית של ישראל, הוא לא רק השחקן הישראלי המשמעותי שנכנס לתודעה, ועוד מספר צעירים, מהווים את הבסיס עליו נבנית הנבחרת הבוגרת של ישראל. נבחרת שחוותה "מיני טראומה" בעקבות הכישלון במשחקי היורו באסקט, שאחד מבתי האליפות נערך בישראל. הנבחרת הלאומית, שהתבססה על שחקנים ותיקים, כשלה ולא הצליחה להעפיל לגמר האליפות.


יש לא מעט אנשי כדורסל המשווים בין יובל זוסמן לנדב הנפלד, שהיה עד תחילת המילניום הנוכחי לאחד השחקנים הבולטים בכדורסל הישראלי. אחרים טוענים, שזוסמן הוא תואם טל בורשטיין . השלושה  נושקים לגובה של 2.00 מ', שלושתם עם הבנת משחק נדירה. הנפלד, היה מזוהה בעיקר בזכות משחק ההגנה הנהדר שלו. בורשטיין, היה יותר רכז וקלעי. זוסמן, לו מוטת ידיים ארוכה במיוחד – 2.14 מטר, נהנה מכל החבילה, כולל קליעה נקייה מטווח השלוש והתמצאות נדירה בצבע המסייעת לו לשאוב ריבאונדים.



זוסמן במדי מכבי ת"א מול הפועל אילת (עדי אבישי)


באחד מדוחות הסקאוטים הרבים שפורסמו  עליו נאמר: "הנתונים הפיזיים שלו מרשימים. יש לו את החבילה השלמה והוא הולך להיות שחקן מצוין לעוד הרבה שנים. נבחרת ישראל ומכבי תל אביב ייהנו ממנו. אי אפשר שלא להעריך את הנחישות ההגנתית שלו, למרות שעדיין מוקדם להעריך האם יש לו את מה שדרוש כדי להיות סופרסטאר". לנו ברור. גדל כאן סטאר אמיתי.

יובל זוסמן מסר בתגובה: "תודה לעיתון מעריב ולספורט1 על הבחירה בי. זה בכלל לא דבר מובן מאליו. מאד נחמד לשמוע שנבחרתי לכדורסלן השנה. זה נותן לי זריקת עידוד והמשך לקראת העונה הקרובה. הבחירה בי מראה שכנראה עשיתי בעונה שהסתיימה דברים נכונים, אבל אני יודע שתמיד חובת ההוכחה תהיה עלי. אני מצפה מהעונה החדשה שתימשך בדיוק כפי שהעונה שעברה הסתיימה. הגשמתי את החלום של כל ילד קטן שמתחיל לשחק כדורסל. הבחירה בי מבהירה לי שכשעובדים קשה ונכון, יהיו תוצאות חיוביות".



על הפודיום יחד עם זוסמן ניצבים נמרוד לוי, שעבר העונה ממכבי אשדוד למכבי ת"א ותמיר בלאט שנחת בבירה, התחנה השלישית שלו בבוגרים, לאחר  הפועל ת"א וחולון בהן שיחק בשנתיים האחרונות.



נמרוד לוי במדי מכבי אשדוד (לירון מולדובן, מנהלתהליגה)


לוי (23, 2.08), המשחק בעמדת הפורוורד, חזר למכבי ת"א לאחר שנת השאלה באשדוד (1.5 נ', 6.3 ריב' ב-21.9 דקות למשחק), הצעיד את אשדוד למקום הרביעי בליגה. לוי ניחן בקואורדינציה נדירה לשחקן בגובהו ואם יקבל את הקרדיט הראוי לו במכבי ת"א, הוא בהחלט עשוי להפוך לשחקן דומיננטי ומשמעותי גם בנבחרת הלאומית.


בלאט (21, 1.85), הפוינט גארד הפותח של נבחרת ישראל, סגן אלוף אירופה לנבחרות עתודה לפני שנתיים עם זכיה בגביע המדינה במדי הפועל חולון (6.5 נ', 5 אסיס'  ב-24 דקות), הלך אחר מאמנו בנבחרת עודד קטש ויככב העונה במדי הפועל ירושלים. הוא ינסה להטביע את חותמו בבירה לא רק בזירה המקומית, אלא גם האירופאית – בליגת האלופות של פיב"א.



תמיר בלאט במדי הנבחרת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי