רבע גמר גביע ווינר: 74:78 להפועל ירושלים על הפועל אילת

ליאור אליהו וחבריו חוגגים
ליאור אליהו וחבריו חוגגים | דני מרון

שחקניו של עודד קטש חגגו בהופעת הבכורה המחודשת של אמארה סטודמאייר, והם מחכים בחצי הגמר למנצחת בין מכבי ת"א לראשל"צ. באילת, לנזל סמית' ג'וניור בבכורה מרשימה עם 28 נקודות.

(גודל טקסט)

אחרי קיץ עם לא מעט שינויים, הפועל ירושלים סימנה הערב וי ראשון לעונת 2018/19. בתמיכת מאות מאוהדיה ביציעי בית מכבי בראשון לציון, גברו האדומים של עודד קטש על הפועל אילת 74:78 ועלו לחצי גמר גביע ווינר סל, שם יפגשו ביום שלישי את המנצחת בין מכבי ת"א למכבי ראשל"צ, מחרתיים.  


את ההבדל במשחק עשו המחליפים באדום, שקלעו 39 נקודות לעומת 10 נקודות מחליפי אילת. בר טימור נתן תרומה חשובה בשני צידי המגרש, ג'ייקובן בראון עזר ליצור פער דו-ספרתי ברבע שלישי נהדר וגם אמארה סטודמאייר, שבקושי הספיק להתאמן עם הקבוצה, היה יעיל בדקות מעטות. פרט אליהם סיפק תמיר בלאט מופע מסירות נהדר (7 אסיסטים מול איבוד בודד) וג'וש אואנס ניקה את הלוחות במשחק שקט וטוב. 


אילת קיבלה בכורה מרשימה מאוד מלנזל סמית' ג'וניור (28 נקודות), אבל פרט אליו ולהבלחות של אלייז'ה בראיינט (19 נקודות, 10 מהן כבר ברבע הראשון) ואבי בן שימול, התקשתה מאוד בהתקפה וסיימה ערב עגום עם 20 איבודי כדור. למרות ההפסד, שרון דרוקר יכול להיות מרוצה מהעובדה שגם בערב קליעה לא טוב, חניכיו לא הורידו את הראש בשום שלב וגם בפיגור 14 ברבע האחרון, הם הצליחו להילחם ולחזור לתמונה. 



אכזבה אילתית בסיום (דני מרון)


קלעו לירושלים: ג'ייקובן בראון 15 נקודות (6 אסיסטים), ג'וש אוונס 14 (7 ריבאונדים), בר טימור 13, ג'יימס פלדין 10, תמיר בלאט 7 (7 אסיסטים), ליאור אליהו ואמארה סטודמאייר 6 כ"א, דשון באטלר 5, כריס ג'ונסון 2.


קלעו לאילת: לנזל סמית 28 נקודות (8 ריבאונדים), אלייז'ה בראיינט 19 (8 ריבאונדים), אבי בן שימול 10, ז'אן פייר טוקוטו 4, עידן זלמנסון, פרדריק בורדיון ודווין תומאס 3 כ"א, דייויד כהן ויונתן שולדבראנד 2 כ"א.




בר טימור מול אבי בן שימול (דני מרון)


ירושלים פתחה עם בלאט, פלדין, ג'ונסון, אליהו ואואנס, אילת עם בן שימול, בראיינט, טוקוטו, סמית' וזלמנסון. סמית' פתח את המשחק בדאנק, טוקוטו הכפיל ואחרי שבלאט העלה את האדומים על הלוח, הגדיל בן שימול ל-2:6. חמש נקודות של פלדין נתנו לאדומים יתרון ראשון, אבל בראיינט הגיב ב-8 נקודות רצופות וזלמנסון בנקודת בכורה קבע 9:17. אילת המשיכה לתת את הטון ושמרה על הפער, 13:20. סטודמאייר עלה לבכורה מחודשת לקול תשואות האדומים ביציע ועם קליעות עונשין של בלאט וסל של בראון צומקה התוצאה ל-20:17 אחרי 10 דקות. 



אמארה סטודמאייר בבכורה המחודשת אצל קטש (דני מרון)


סטודמאייר השלים מהפך עם ארבע נקודות מהקו ומהלכים מצוינים בהגנה, בראיינט שבר בצורת בשלשה וסמית' ג'וניור קבע 21:26 באחת נוספת. בלאט צלף מעבר לקשת בצד השני ואואנס בשני סלים רצופים שלח את דרוקר לפסק זמן בפיגור 28:26. הנדנדה נמשכה עם מתפרצות יעילות של אילת, סטודמאייר בגג גדול וסל קל השווה, 30:30. סמית' ג'וניור קלע 4 רצופות, אך בצד השני טימור ליי אפ קשה ושלשה וביחד עם פלדין שהגיע לדו-ספרתי העלה את האדומים ל-34:38. אליהו ובראון שמרו על הפער, 38:42 לירושלים בהפסקה. 


ירושלים נתקעה ללא נקודה במשך ארבע דקות והחטיאה שמונה זריקות רצופות מהשדה, אילת השוותה עם סלים של זלמנסון וסמית' ג'וניור אבל לא הצליחה להפוך ושני אסיסטים נהדרים של בלאט לאואנס קבעו 44:46. באטלר קלע סל שדה ראשון אחרי שמונה החטאות ושתי שלשות של בראון הגדילו ל-47:54. סמית' ג'וניור המשיך להיות המוציא לפועל העיקרי של הדרומיים, אבל בראון להט בצד השני ואסיסט שלו לשלשה של טימור חתם את הרבע השלישי ביתרון 51:62. 



תמיר בלאט. מופע אסיסטים (דני מרון)


אליהו פתח יתרון שיא של 13 נקודות, אבל טוקוטו בסל ראשון מאז הפתיחה החל ריצת 0:7, אותה חתם סמית' ג'וניור בשלשה, 64:58, אואנס עצר את המומנטום בשני סלים בצבע, תומאס קלע סל ראשון וגם סחט בלתי ספורטיבית בצד השני, אבל החטיא מהקו וטימור במהלך של שלוש נקודות קבע 62:72 באמצע הרבע. ג'ונסון בנקודות בכורה במתפרצת הגדיל ל-64:76. מכאן עד לסיום, אילת קלעה 10 נקודות מול שתיים של ירושלים ובסיום – 74:78 לאדומים מהבירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי