צביקה שרף: "יש כאלה שמזלזלים בגביע ווינר, אני בא לנצח כל משחק"

צביקה שרף
צביקה שרף | דני מרון

מאמן מכבי ראשון לציון דיבר לקראת הגמר הראשון של העונה נגד הפועל באר שבע המפתיעה (חמישי 21:00): "באתי לישראלים ואמרתי להם 'אתם טובים'". ראשל"צ רוצה זכייה ראשונה בתואר, גם העולה החדשה מחפשת היסטוריה

(גודל טקסט)

ליגת העל תצא לדרך בשבת הקרובה, אבל עוד קודם לכן יוענק התואר הראשון לעונת 2018/19 בכדורסל הישראלי כאשר מכבי ראשון לציון תארח מחר (חמישי, 21:00) באולמה הביתי, "בית מכבי", את העולה החדשה הפועל באר שבע/בני שמעון.

ראשון לציון גברה בשמינית הגמר 76:91 על בני הרצליה בביתה ואת משחקי רבע וחצי הגמר ערכה תוך 24 שעות, בימים שני ושלישי, בהם גברה תחילה 77:86 על מכבי תל אביב ולמחרת הכניעה גם את הפועל ירושלים, 81:92. לעומתה, קבוצתו של רמי הדר – שבמשחקי ההכנה הפסידה חמש פעמים וניצחה פעם אחת בלבד – הכניעה תחילה 83:88 את עירוני נהריה לאחר הארכה, ברבע הגמר התגברה גם על הפועל חולון עם 73:77 ובחצי הגמר נזקקה לשתי הארכות כדי לנצח 95:97 את מכבי אשדוד/באר טוביה.

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף אמר בראיון לרדיו 103FM: "חונכתי לנצח כל משחק. יש כאלה שמזלזלים בגביע ווינר, אבל גם הפועל ירושלים וגם מכבי תל אביב רצו לנצח ונגדנו הן לא הצליחו".

"קצב האימונים שלי? כרגע האימונים צפופים גם בגלל המשחקים וגם בגלל שכמה מהשחקנים חסרים. כשתתחיל העונה והכל יסתדר, האימונים יהיו מסודרים יותר ורגועים יותר. עכשיו אנחנו באימונים של כושר גופני של הכנה לעונה".

על הכוכבים הישראלים בסגל שלו: "באתי לישראלים ואמרתי להם 'אתם טובים, אם אתם רוצים לשחק תתנו תפוקה'. אני משחק עם שלושה ישראלים על המגרש והם נותנים תוצאות".

המנצחת בהתמודדות תעשה היסטוריה, מכיוון שאחת מהן תזכה לראשונה בתולדותיה במפעל (עבור ב"ש זוהי כמובן הופעת בכורה במפעל גם כך). בסך הכל היו שלוש קבוצות שזכו להניף את הגביע, אחרי שמכבי תל אביב עשתה זאת שבע פעמים, הפועל ירושלים ארבע פעמים ואליצור אשקלון זכתה פעם אחת, עשתה זאת בשנה הראשונה של המפעל כשגברה על מכבי ראשון לציון.


דשון סטיבנס ולונג. הובילו את הכתומים עד לגמר (עדי אבישי)

המפגש האחרון בין מכבי ראשון לציון להפועל ב"ש היה בעונת 2016/17 בשמינית גמר גביע המדינה וגם אז הפתיעה הפועל באר שבע, קבוצת ליגה לאומית, עם 96:104 מרשים. ראשון לציון נהנית עד כה מיכולת נפלאה של קמרון לונג, שקלע 17 נקודות בממוצע בשלושת משחקי הטורניר עד כה וגם הוסיף שמונה אסיסטים לעומת איבוד בודד, דשון סטיבנס מצטיין גם כן ובשני המשחקים האחרונים קלע 19 נקודות. את העולה החדשה מוביל סמאג' כריסטון, שעומד על 23 נקודות בממוצע לאחר שקלע 30 נגד אשדוד וגם מסר אז 11 אסיסטים וחטף חמש פעמים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי