עמית גרשון: "הפועל באר שבע בנויה קודם כל על בני אדם"

עמית גרשון באר שבע
עמית גרשון באר שבע | דני מרון

הגארד, שהצטרף לקבוצה מבירת הנגב בקיץ שעבר ותפס מקום בחמישייה, מוכן לגמר גביע ווינר מול ראשל"צ (21:00): "כשהייתי קטן זה היה החלום שלי – להגיע לליגת העל". וגם: הקהל, רמי הדר וההבדלים בין הליגות. ראיון

(גודל טקסט)

רק לפני קצת יותר מארבעה חודשים התייצבה הפועל ב"ש לסדרת גמר פלייאוף הליגה הלאומית בכדורסל והתמודדה על הזכות לשחק לראשונה בהיסטוריה בליגה הבכירה. הערב היא כבר תתייצב למשחק השיא הראשון של העונה, מול מכבי ראשל"צ, בגמר גביע ווינר. הרבה שינויים עברה הקבוצה בארבעת החודשים האחרונים, בסגל ועל הקווים, אך מי שבכל זאת עבר את תלאות הליגה הלאומית עם הקבוצה ונשאר בה הוא עמית גרשון, והוא לא מקל בכך ראש: "זה שהמשיכו איתי עוד שנה גם אחרי העלייה לליגת העל נותן לי הרבה ביטחון לקראת ההמשך".

גרשון, עוד חודשיים בן 23, גדל במחלקת הנוער של מכבי חדרה ואת שלוש עונותיו הראשונות בבוגרים העביר בהפועל עפולה. בקיץ שעבר הצטרף להפועל ב"ש, וככל שהעונה התקדמה תפס לעצמו מקום בחמישייה, בעיקר בזכות יד טובה מחוץ לקשת. העונה הוא ישחק, ממש כמו המועדון שלו, לראשונה בליגת העל: "כשהייתי קטן זה היה החלום שלי – להגיע לליגת העל", אומר גרשון בראיון לספורט1, "זה כיף. אני משתדל להינות מזה כמה שיותר, להשתפר באופן אישי ולעזור לקבוצה שלי לנצח".

יש הבדלים מבחינה פיזיות בין שתי הליגות?
"ברור שהמשחק יותר פיזי מאשר בליגה הלאומית, אבל האמת שההבדלים לא כאלה גדולים, בסך הכל באים ומשחקים כדורסל. הכל עניין של ביטחון ויש לי אותו. מעבר לזה, יש לי גם מאמן מנטלי והוא עוזר לי".


משחק העלייה לליגה הבכירה. "המשחק יותר פיזי מאשר בליגה הלאומית" (דני מרון)

גרשון גם מספר על ההרגשה בקבוצה לקראת המשחק הערב: "יש לנו הרגשה ממש טובה, כמו תמיד כשמנצחים. לא בדיוק האמינו בנו בקיץ ואני שמח שאנחנו מראים לליגה מי אנחנו. בסופו של דבר לא המשחקים האלה קובעים, אלא הליגה עצמה זה מה שחשוב לנו".

כמי שממשיך במועדון מהעונה שעברה, גרשון מבין מה הופך את הפועל ב"ש לקבוצה מיוחדת: "הכדורסל נבנה כבר כמה שנים בעיר, זה עדיין לא כמו הכדורגל שהוא כמו דת פה, אבל מה שמיוחד גם במועדון הזה הוא האנשים. יש פה אנשים באמת טובים שבאים מכל הלב ונותנים תנאים מצוינים. כאן זה בני אדם לפני הכל".

והקהל מתחבר לקבוצה?
"אומנם זה לא כמו בכדורגל מבחינת כמויות ואווירה, אבל אני מאמין שגם בזכות עליית הליגה וגם בזכות העלייה לגמר עכשיו יגיע יותר קהל והקונכייה תהיה מלאה. הם הכוח שלנו והם מאוד יעזרו לנו לנצח".

אחד השמות הגדולים שהגיעו הקיץ להפועל ב"ש נמצא דווקא על הקווים, המאמן רמי הדר, שחוזר לכדורסל שלנו אחרי למעלה משנה והחליף את יניב בורגר, שהעלה את המועדון ליגה: "זו פעם ראשונה שאני משחק תחתיו", אומר גרשון, "הוא מאוד מאתגר ותמיד דורש מאיתנו לתת 150 אחוז, אפילו באימון. הוא מאוד אינטנסיבי, לא נותן הנחות, ואני מאוד נהנה מזה ואוהב את הדרך הזו. אני מקווה שנמשיך לשחק חזק כדי שלקבוצות יהיה קשה לשחק נגדנו".


"לא נותן הנחות". עמית גרשון על רמי הדר
 (דני מרון)

אתה מרגיש ממנו שגם הוא רוצה להוכיח את עצמו עכשיו יותר מתמיד אחרי החזרה שלו לארץ?
"אני מניח שכן, בסופו של דבר כולם רוצים להצליח".

בהיעדרם הזמנית של חנן קולמן וטראוויס ווריק בעקבות פציעות, גרשון הפך לישראלי המוביל של הקבוצה ובחצי הגמר מול מכבי אשדוד שיחק 30 דקות (מתוך 50) וקלע 11 נקודות, כולל שלוש שלשות.

אתה חושב שיש לך מה שצריך כדי להוביל את הקבוצה בליגת העל?
"אני חושב שאני יכול לעזור לקבוצה. אשתמש בכל הזדמנות שתינתן לי כדי להראות את זה. זה כדורסל, צריך לבוא עם ביטחון, לשחק חזק ואז דברים יקרו מעצמם".

ואיך האווירה בחדר ההלבשה?
"באמת טובה. גם הזרים וגם הישראלים שהגיעו הם אנשים מאוד טובים ואני חושב שזו אחת החוזקות שלנו כקבוצה. העיקרון של 'קודם כל בני אדם' זה מה שעמד לנגד העיניים של ההנהלה בבנייה של הקבוצה ואני חושב שרואים את זה על המגרש: אנחנו מפרגנים ואוהבים לשחק אחד עם השני".

מה המטרות לקראת העונה הקרובה בליגה?
"זו שאלה קשה. בהנהלה קראו לזה לתקוע יתד בליגה, אבל אני חושב שאם נצליח להבטיח את ההישארות אחר ננסה להסתכל לכיוון הפלייאוף העליון, אבל קודם כל חשוב להישאר בליגה".

ואיפה נראה אותך בעוד שנה?
"אי אפשר לדעת, אבל זה יהיה במקום שטוב לי בו".


'קודם כל בני אדם'. שחקני הפועל באר שבע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי