הצהרת כוונות: ירושלים חזרה מפיגור דו ספרתי לניצחון יוקרתי ביוון

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון | אודי ציטיאט

החבורה של עודד קטש נראתה רע במחצית הראשונה, אך התפוצצה על הפרקט ברבע השלישי בניצוחו של ג'ייקובן בראון (21 נק' ו-8 אסיסטים) ופתחה את את ליגת האלופות עם 75:79 מרשים על האלופה המכהנת א.א.ק אתונה

(גודל טקסט)

איזו פתיחה חלומית לעודד קטש ולהפועל ירושלים שמחקו הערב (רביעי) פיגור של 11 נקודות בהפסקה והשיגו ניצחון חוץ יקר ומרשים 75:79 על א.א.ק אתונה האלופה המכהנת במסגרת המחזור הראשון של ליגת האלופות של פיב"א.


יוגב אוחיון, שהיה בספק בשל פציעה בקרסול, נכלל במפתיע בסגל ופתח את המשחק על הספסל. ירושלים החלה את המשחק בצורה רכה מבחינה הגנתית והיוונים ירדו למחצית ביתרון מבטיח של 11 נקודות. בהפסקה קטש – שחגג את יום הולדתו ה-44 – ביקש משחקניו לשנות פאזה, להיות יותר אגרסיביים וזה בדיוק מה שקרה.


ג'ייקובן בראון הנפלא סחב את ירושלים לריצה מטורפת של 3:21 ברבע השלישי והקבוצה מהבירה הפכה פיגור 11 ליתרון דו ספרתי מדהים. מאותו רגע ועד לסיום היוונים איבדו את הראש ולא הצליחו לאיים על הניצחון של האורחת, שניצחה 33:48 במחצית השנייה והחלה את העונה האירופית ברגל ימין ועל הדרך גם נתנה הצהרת כוונות רצינית להמשך הדרך במפעל.

 


חגיגה ירושלמית ביוון (אודי ציטיאט, אתונה)

קטש מרוצה אחרי הניצחון הגדול באתונה (אודי ציטיאט)


קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 21, כריס ג'ונסון וג'וש אוונס 10 כל אחד, תמיר בלאט וג'יימס פלדין 9, דשון באטלר 8, אמארה סטודמאייר, ליאור אליהו ואלכס צ'וברביץ' 4 כל אחד.


 

רבע ראשון

האולם די ריק והקבוצה היוונית, שידועה בין היתר גם בשל הקהל המסור שלה, נאלצה להסתפק בתמיכה של כמה מאות צופים בלבד. ירושלים עלתה בחמישייה עם תמיר בלאט, דשון באטלר, ג'וש אוונס, כריס ג'ונסון וג'יימס פלדין. היוונים פתחו עם שתי קליעות עונשין מדויקות ומנגד היה זה תמיר בלאט שסיפק דקות נהדרת עם חדירה, שלשה ועוד שני אסיסטים שסידרו לירושלים יתרון 6:9. סאקוטה המצוין צלף שמונה נקודות מול ההגנה הרכה של ירושלים והרבע הראשון הסתיים ב-16:21 לזכות היוונים.



עשו את הדרך ליוון. אוהדי הפועל ירושלים (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע שני
א.א.ק פתחה עם חמש נקודות רצופות ועלתה ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, מה שגרם לעודד קטש להזעיק פסק זמן. ירושלים חזרה מעט יותר אגרסיבית, קלעה שלוש זריקות מקו העונשין ומנגד השיגה עצירה בהגנה, אך זה לא החזיק מעמד זמן ורב ומיד היא ספגה חדירה מג'יאנופולוס שהעלה ל-21:32 ליוונים ואילץ את קטש לקחת פסק זמן נוסף.


יוגב אוחיון, שהיה בספק למשחק בשל כאבים בקרסול, עלה מהספסל וירושלים הורידה את ההפרש עד לשש נקודות, אך שוב נרדמה בהגנה, נתנה למארחת לקחת כדורים חוזרים בזה אחר זה ווהיוונים ירדו למחצית ביתרון 31:42.



  דקות אדירות ברבע השלישי. ליאור אליהו (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע שלישי

עודד קטש ביקש מחניכיו בהפסקה להיות אגרסיביים יותר והם אכן פתחו עם נחישות רבה והחלו לקזז בהפרש בהדרגה. דקות אדירות של ג'ייקובן בראון המצוין דאגו להפוך את התוצאה ובתוך חמש דקות ירושלים מחקה פיגור 11 ליתרון מבטיח, 45:52, אך היוונים נתנו גז לקראת סיומו של הרבע ועלו ל-53:55. אך מהלך יפה של ג'ייקובן בראון קבעה את תוצאת הרבע, 55:58 לאורחת ו-13:27 מדהים ברבע השלישי.




האיש של ירושלים. בראון (אודי ציטיאט, אתונה)

הצליח להחזיר את שחקניו לחיים. עודד קטש (אודי ציטיאט, אתונה)


רבע רביעי
המגנה נמשכה: בראון הלוהט צלף שלשה ולאחר מכן קלע עוד שתיים וירושלים עלתה ליתרון שיא של שמונה נקודות בפתיחת הרבע המכריע. גם ליאור אליהו קיבל ביטחון, סידר לחבריו שלושה אסיסטים והוסיף שתיים משלו, ירושלים ביתרון שיא של  12 נקודות, 59:71. שתי שלשות רצופות של גריפין השאירו את היוונים במשחק, 65:73 לירושלים, שלוש דקות לסיום המשחק. דקה  לסיומו של המשחק, היוונים החלו לצלוף שלשות וההפרש ירד לשבע נקודות. החבורה של קטש עשתה לא מעט שטויות בסיום, אך למזלה זה לא הספיק ליוונים והיא תשוב לארץ עם 75:79 יוקרתי ומרשים.



מרוצה מהיכולת של בנו תמיר. דייויד בלאט ביציע (אודי ציטיאט, אתונה) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי