לא החליקה: 70:83 למכבי תל אביב בחוץ על הפועל אילת

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

האלופה הוליכה 3:10, ואז השופטים עצרו את ההתמודדות בגלל מדבקות על הפרקט שגרמו להחלקת השחקנים. המשחק חודש רק אחרי 45 דקות ופראסה גדולה. אחרי מחצית ראשונה צמודה, הצהובים עלו למאזן 0:2 בליגה

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

48 שעות אחרי ההפסד לפנאתינייקוס באתונה, החלה הערב (שבת) מכבי ת"א שבוע עמוס ברגל ימין עם ניצחון חוץ 70:83 על הפועל אילת. הצהובים, שחסרו את ג'רמי פארגו, קנדריק ריי ונמרוד לוי הפצועים, פיגרו בשש נקודות קצת לפני ההפסקה, אבל הצליחו להשוות ל-39:39 במחצית ואחריה חזרו עם הגנה אגרסיבית ששינתה את מהלך המשחק. לפני המשחק ערכה המארחת טקס לזכרו של מוטי אמסלם ז"ל, יו"ר הקבוצה בשנים האחרונות. 


האלופה נהנתה מערב דומיננטי של טאריק בלאק בשני צידי המגרש וממתפרצות התקפיות מרשימות של ג'וני או'בראיינט ברבע השלישי, שעזרו לייצר פער ביטחון. ג'ון דיברתולומיאו המשיך את היכולת הטובה מהמחזור הקודם ועזר להבטיח את הניצחון עם רבע אחרון טוב.


אילת נראתה טוב במחצית הראשונה, אבל נעלמה מול ההגנה האגרסיבית של האורחים לאחר מכן. אלייז'ה בראיינט הוביל את הקלעים של המארחת עם 21 נקודות. פרט לפרדריק בורדיון ואבי בן שימול, שאר השחקנים של אילת היו מתחת לרמתם. לנזל סמית' ג'וניור, שהיה חלש רוב הערב, הורחק לאחר המשחק בשל תנועה מגונה כלפי השופטים. 

FINAL SCORE >>https://t.co/GJF3DRl2KDpic.twitter.com/eyd7QNQG4r

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) 13 באוקטובר 2018


המשחק לווה בפתיחתו באירוע לא נעים שהפך לפארסה: שלוש דקות וחצי מהפתיחה, בתוצאה 3:10 למכבי תל אביב, עצרו השופטים את המשחק אחרי שמדבקות שהונחו לפני הפתיחה על הפרקט, גרמו להחלקת השחקנים. השופטים קראו למאמני שתי הקבוצות ואמרו להם: "המגרש לא בטיחותי. זה לא נראה טוב להפסיק משחק בליגת העל בגלל מדבקות, אבל אם מישהו יחליק וייפצע, זה ייראה הרבה פחות טוב". אחרי הפסקה של כ-25 דקות, הגיע לאולם פח טרפנטין שאיתו ניסו אנשי האולם האילתי להסיר את המדבקות שגרמו להחלקה. בתום הפסקה של כ-45 דקות, המשחק חודש.


מנהלת הליגה הגיבה: "בשל הספורטיאדה המתקיימת באילת בימים אלה, התקיימו באולם בגין תחרויות בענפים אחרים. סימוני המגרש האחרים הורדו וגרמו להחלקות, שמסתבר שאירעו גם באימוני הקבוצה בימים האחרונים ולא דווחו. כדי למנוע החלקות אלו החליטו באולם ללא אישור המנהלת, לשים מדבקות שלא הצליחו למנוע את ההחלקות. אי לכך המשחק הופסק עד שסודרה הבעיה בצורה שלא תסכן את המשתתפים במשחק ותאפשר את מהלכו התקין. המנהלת תבדוק את פרטי האירוע ותפיק לקחים בהקדם, כדי שלא יישנו מקרים דומים. אנו מתנצלים בפני צופי המשחק באולם ובטלוויזיה".  


קלעו להפועל אילת: אלייז'ה בריאנט 21 נקודות, פרדריק בורדיון 11, אבי בן שימול 10, ותשעה אסיסטים, ג'יי פי טוקוטו 7, לנזל סמית' ג'וניור 6 ושישה ריבאונדים, יהונתן שולדבראנד, דווין תומאס ועידן זלמנסון 5 כ"א.


End of the 3rd Qtr:@HapoelEilat 52@MaccabitlvBC 61 pic.twitter.com/Y7CAC8YbkB

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) 13 באוקטובר 2018


קלעו למכבי תל אביב: ג'וני אובריאנט 16 נקודות, טאריק בלאק 14, ושבעה ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 13, דיאנדרה קיין 11, ג'ייק כהן 9 ושישה ריבאונדים, מייקל רול 8, סקוטי ווילבקין 6 ושבעה אסיסטים, אנג'לו קלויארו 4, יובל זוסמן 2.


רבע ראשון
הפועל אילת פתחה עם בן שימול, בראיינט, טוקוטו, סמית' ג'וניור וזלמנסון, מכבי ת"א עם ווילבקין, דיברתולומיאו, קיין, כהן ובלאק. מכבי תל אביב הוליכה 3:10, זלמנסון נכנס לעניינים עם סל ופאול, בלאק הגיב בדאנק ושולדבראנד מעבר לקשת הוריד ל-12:9. ווילבקין צלף שלשה ראשונה משלו, שולדבראנד ובראיינט התקרבו עוד קצת אבל בלאק הנהדר הגדיל ל-13:19. בראיינט ודיברתולומיאו החליפו סלים יפים, לפני שבן שימול סגר את הרבע בחדירה שצימקה ל-21:17.



קיין חוגג (עדי אבישי)


רבע שני
קלויארו קלע בנגיעה הראשונה שלו בכדור בליגה, אבל בראיינט וסמית' הורידו ל-23:22 וספאחיה ביקש פסק זמן. קיין קלע סל, טיוס חסם נהדר את תומאס אבל שלשה של בורדיון וסל ראשון של תומאס השלימו מהפך, 26:27. בן שימול המשיך את המומנטום בסל ביד אחת, זוסמן השיב בצד השני אבל בורדיון בשלשה נוספת קבע 28:32. דיברתולומיאו מיזער נזקים ואחרי סלי בכורה של או'בראיינט וטוקוטו הראה הלוח 33:37 למארחים. טוקוטו מיד הוסיף סל נוסף, אבל ביצע פאול בלתי ספורטיבי על כהן, שקלע פעמיים מהקו ואחרי סל של או'בראיינט השווה בעצמו ל-39:39 בירידה להפסקה.


רבע שלישי
או'בראיינט להט בתחילת הרבע, אבל בראיינט עמד בקצב שלו בדקות הראשונות וקבע 43:45 לאילת. הצהובים העבירו הילוך בהגנה, או'בראיינט קלע כמעט בכל התקפה, האורחים עלו ל-45:55 אחרי 12 נקודות ללא מענה. זלמנסון קטע את הבצורת בהוק שמאלי ואסיסט לטוקוטו, אבל דיברתולומיאו ובלאק סגרו רבע גדול של האלופה ביתרון 52:61.


רבע רביעי
קלויארו קלע את הסל הראשון של הרבע האחרון, בראיינט ורול דייקו מעבר לקשת ודיברתולומיאו מהקו הגדיל ל-55:69. בן שימול ניסה לעצור את כדור השלג ובעזרת בראיינט הוריד ל-71:61. ספאחיה ביקש פסק זמן, או'בראיינט קלע סל חשוב וסחט פאול חמישי משולדבראנד, אבל החטיא פעמיים מהקו, סמית' ג'וניור קבר שלשה ובראיינט הוריד לחד-ספרתי, 74:65. כהן מנע סל במתפרצת ודייק פעמיים מהקו, סמית' ג'וניור קלע רק אחת בצד השני ובן שימול במתפרצת חתך ל-76:68. דיברתולומיאו שיחרר לחץ בחדירה יפה על קו הבסיס, בלאק חסם את סמית' ג'וניור וסל של רול סגר את הסיפור סופית, 70:83 למכבי ת"א.


Getting ready… pic.twitter.com/78hSY5Cfo5

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) 13 באוקטובר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי