איגוד הכדורסל הודיע: קבוצות הליגה הלאומית הודחו מהגביע

גביע המדינה בכדורסל
גביע המדינה בכדורסל | אודי ציטיאט

המאבק עלה מדרגה ולאור החלטתם של מועדוני ליגת המשנה, למעט מכבי חיפה, שלא להתייצב למשחקים, הם נופו מהמפעל כשגם הליגה טרם יצאה לדרך בשל השביתה: "החלטה שפוגעת באוהדי הכדורסל ובנוער"

(גודל טקסט)

פגישה שנערכה אתמול (ראשון) בין ראשי איגוד הכדורסל לקבוצות הליגה הלאומית לא הצליחו להוביל לסיום השבתת הליגה ועל כן הודיע הבוקר עמירם הלוי כי לא נותרה ברירה אלא לבטל את הופעתן של קבוצות ליגת המשנה במשחקי גביע המדינה – והן למעשה הודחו, למעט מכבי חיפה שלא הצטרפה למכתב שמבהיר כי הן חלק ממאבק קבוצות הלאומית וכי יסרבו להתייצב למשחקי ליגה וגביע.

"האיגוד מצר על החלטת קבוצות הליגה הלאומית שלא להופיע למשחקים וזאת אחרי שהנהלת האיגוד כבר קיבלה החלטה פה אחד על הגדלת ליגת העל ל-14 קבוצות החל מעונת 20-21 ושכבר בסיום עונת המשחקים הבאה יעלו לליגת העל לפחות שתי קבוצות. ההחלטה שלא להופיע למשחקים פוגעת בראש ובראשונה בקהל אוהדי הכדורסל ובנוער שרצה לראות את משחקי הליגה הלאומית והגביע".

איגוד הכדורסל הודיע בנוסף כי משחקי שמינית הגמר ייערכו בדצמבר. ההודעה של האיגוד לא השאירה את אוהדי קבוצות הליגה הלאומית אדישים: "כל הכבוד, חסכתם לקבוצות ליגת העל נסיעה ומהאוהדים הזדמנות לראות מקרוב את שחקני ליגת העל", אמר אחד מהם. בנוסף לא מעט אוהדים קראו ליושב ראש האיגוד, עמירם הלוי, להתפטר בעקבות חוסר הצלחתו לפתור את המחלוקת עם מנהלת הליגה הלאומית, למרות שהאיגוד טוען כי הציג לקבוצות הליגה השנייה תוכנית מסודרת שעונה על דרישותיהם ותיכנס לפעילות החל מהעונה הבאה. "עמירם הלוי עשה את שלו וצריך ללכת הביתה. האיגוד הוא זה שפוגעת בצופים ובנוער. עדיף שייקחו צעד אחורה ויחזרו בהם", אמר אוהד אחר.

כידוע, ראשי הליגה הלאומית דרשו לשנות את התקנון ולאפשר את עלייתן של שתי קבוצות בסוף העונה כבר העונה, אבל השינוי ייכנס לתוקף רק החל מעונת 2019/20 ובתגובה הוחלט על השבתת ליגת המשנה והודעה בכתב כי לא יתייצבו גם למשחקי גביע המדינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי