פניני על הבאזר: 75:78 להפועל חולון על הפועל תל אביב

פניני וחבריו חוגגים
פניני וחבריו חוגגים | יוני אריאלי

שלשה ענקית של השחקן הוותיק הכריעה את המשחק בו הוליכו האדומים ביתרון במשך שלושה רבעים. חולון ראשונה בטבלה. 75:84 לעולה החדשה הפועל באר שבע בחוץ על בני הרצליה

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת העל בכדורסל נפתח היום (שבת) עם שני משחקים. הפועל חולון זכתה בניצחון ביתי דרמטי על הפועל תל אביב 75:78, עם שלשת ניצחון בסיום של גיא פניני. האדומים כבר הובילו ברבע השלישי ביתרון של 13 נקודות. העולה החדשה הפועל באר שבע זכתה בניצחון חוץ נאה על בני הרצליה 75:84.

הפועל חולון – הפועל תל אביב 75:78
במשחק הבית הקודם של הפועל חולון בליגה, שלשה של גיא פניני הצילה אותה מהפסד וכפתה הארכה עם הבאזר. הערב (שבת) הפורוורד הוותיק שוב היה הגיבור במאני טיים, עם שלשה שוברת שוויון בשנייה האחרונה שהשלימה קאמבק מופלא של מחזיקת הגביע וקבעה ניצחון 75:78 על הפועל  ת"א. מחזיקת הגביע, ששוב חסרה את קאליף ווייאט הפצוע, טיפסה למקום הראשון בטבלה לפחות באופן זמני ובמחזור הבא היא תפגוש את מכבי ת"א בשחזור גמרי הפלייאוף והגביע מהעונה שעברה.

עד השלשה של פניני, חולון פיגרה במשך יותר משלושה רבעים ברציפות, בפער שהגיע בשיא ל-13 נקודות. אלא שבשבועיים האחרונים החבורה של דן שמיר מנצחת את משחקיה דרך ההגנה וברבע רביעי גדול בהגנה היא עצרה את האדומים על שש נקודות. פניני לא רק קלע את השלשה המנצחת, הוא גם סיפק הגנה גדולה במאני טיים בה שיתק את האורחים ביחד עם קורי וולדן.


גיא פניני אחרי השלשה שהכריעה את המשחק (יוני אריאלי)

הפועל ת"א, עדיין ללא הרכש החדש-ישן ג'רל מקניל שיגיע בהמשך השבוע, כבר נראתה בדרך החוצה מהמשבר, אבל בעטה בדלי ברגעי ההכרעה. רביב לימונד ריכז מצוין והגיע לדאבל-דאבל כבר ברבע השלישי, תומר גינת נלחם על כל כדור וגם ג'מאל שולר ודאלאס מור נראו הרבה יותר טוב וגם קלעו בדו-ספרתי, אלא שברגע שחולון העבירה הילוך בהגנה, אף אחד מהם לא הצליח לחלץ את העגלה מהבוץ. האדומים סופרים הפסד רביעי ברציפות לראשונה מאז שלהי עונת 16/17 ובמחזור הבא הם יארחו את בני הרצליה לקרב תחתית.

קלעו להפועל חולון: דקוואן ג'ונס 18 נקודות, דריון אטקינס 17 ו-8 ריבאונדים, גיא פניני 11, קורי וולדן 10, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, טי ג'יי קליין 8, עמית שמחון 7, שלומי הרוש 6, שון ג'ונס 1.

קלעו להפועל תל אביב: ג'מאל שולר 15 נקודות ו-6 ריבאונדים, רביב לימונד 14 ו-10 אסיסטים, תומר גינת 11 ו-10 ריבאונדים, דאלאס מור 10, אלאדה אמינו 9, סטו דגלאס וג'ונתן הולמס 6 כ"א, רפי מנקו וים מדר 2 כ"א.


דאלאס מור מול שלומי הרוש בהיכל החולוני (יוני אריאלי)

בני הרצליה – הפועל באר שבע 84:75
שני ההפסדים לאלופה מכבי ולמחזיקת הגביע הפועל חולון התקבלו בבירת הנגב באכזבה גדולה, אבל גם בהבנה מסוימת ואפילו בתחושת אופטימיות מהיכולת. הערב (שבת) הגיעו שחקני הפועל באר שבע/בני שמעון לאולם היובל בידיעה שהפסד שלישי ברציפות כבר עלול להתחיל כדור שלג מסוכן והגיבו עם רבע אחרון פנטסטי שהעניק להם ניצחון שלישי העונה, 75:84 על בני הרצליה, שמעביר מסר לאן מועדות פני העולה החדשה.

אחרי שלושה רבעים צמודים, באר שבע הבינה שהיא לא תנצח את המשחק מעבר לקשת ושינתה פאזה: קבוצת השלשות הכי טובה אולי בליגה לקחה רק שני ניסיונות מבחוץ בעשר הדקות האחרונות, קלעה 7 מ-10 לשתיים ועצרה את המארחים על 12 נקודות. ג'אקים דונאלדסון ורם אליאס-פור סגרו את הצבע ואפשרו לג'ורדן סווינג המצוין להכריע את המארחים.

אצל בני הרצליה התסריט הקבוע מהמחזורים הקודמים חזר על עצמו: היא פותחת טוב, נראית בשליטה במשחק במשך רוב הערב, אבל ברבע הקובע נעלמת מהפרקט. הכחולים-לבנים מהשרון השאירו 12 נקודות יקרות על הקו, לא הצליחו לייצר פער משמעותי גם בדקות הטובות שלהם ובדקות הסיום איבדו קשר עם הטבעת. כרם משעור שוב סיים כקלע המוביל עם 13 נקודות. ביום חמישי תתארח הקבוצה למשחק חוץ חשוב אצל הפועל  ת"א.

קלעו לבני הרצליה: כרם משעור 13 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'ף אדריאן 10 ו-8 ריבאונדים, מייקל דיקסון 10, ג'יימס רובינסון ואור לאומי 9 כ"א, הילטון ארמסטרונג 8 ו-7 ריבאונדים, בוגדן בליזניוק 8, עמית ביר כץ 3, סם סינגר 2.

קלעו להפועל באר שבע: ג'ורדן סווינג 22 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'אקים דונאלדסון 15 ו-12 ריבאונדים, טיילור ברון 14, 7 ריבואנדים ו-5 אסיסטים, סמאג' כריסטון 12, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טראוויס ווריק 11, חנן קולמן ורם אליאספור 5 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי