ראשון בליגת ווינר: חולון נגד גליל גלבוע בקרב צמרת, נס ציונה תארח את ב"ש

גיא פניני, שלומי הרוש
גיא פניני, שלומי הרוש | עדי אבישי

מחזיקת הגביע שהביסה את טלקום בון בליגת האלופות תתמודד נגד מוליכת הליגה, קבוצתו של נדב זילברשטיין שנמצאת בתחתית תחפש ניצחון שני העונה מול העולה החדשה. רוברט רות'בארט יערוך בכורה במועדון הדרומי

(גודל טקסט)

המחזר השביעי של ליגת ווינר סל יימשך מחר (ראשון) עם שני משחקים נוספים. הפועל חולון שרשמה שתי תבוסות נגד טנריפה באירופה ונגד מכבי תל אביב בליגה, החזירה מעט מכבודה אחרי ניצחון מרשים בבית על טלקום בון הגרמנית, תפגוש את מוליכת הליגה הפועל גליל גלבוע. במקביל עירוני נס ציונה שנמצאת במקום הלפני האחרון בליגה והובסה השבוע על ידי דן בוס ההולנדית תנסה להשיג את ניצחונה השני העונה נגד העולה החדשה, הפועל באר שבע.

עירוני נס ציונה (5:1) – הפועל באר שבע/בני שמעון (2:3)
עירוני נס ציונה נוצחה בפער דו-ספרתי בשני משחקיה בשבוע שעבר, כשהיא סופגת 105 נקודות מאילת ו-102 מדן בוש. בשני המשחקים היא פיגרה ב-30 הפרש כבר ברבע השני, כאשר בהיכל בגין היא ירדה להפסקה במינוס 62:35 ובהולנד פיגרה 50:30. למרות ההפסד, נס ציונה עדיין תלויה בעצמה ביורופקאפ ואם תנצח במחזור האחרון בצ'כיה את פארדוביצה, תבטיח את עלייתה לשלב הבא. מיקל גלאדנס סיים את חוזהו בעירוני נס ציונה ועבר לשחק בפיסטויה האיטלקית.

הקלע המוביל של נס ציונה בשני הפסדי החוץ האחרונים היה דקוואן קוק שקלע 27 נקודות באילת ו-22 נקודות נגד דן בוש. הפורוורד, שבשני משחקיו הראשונים העונה בליגה הסתפק בממוצע של 11.0 נקודות, התאושש מפציעה ובמחזור שעבר השווה את שיא הקריירה שלו במדד (27), כשהוא צולף 6 מ-8 מעבר לקשת.


יקבל דקות ראשונות בתחנה ה-15 בקריירה. רוברט רות'בארט (אסף קליגר)

מנגד, הפועל באר שבע עוד לא ספגה בשום משחק יותר מ-76 נקודות ובממוצע היא עוצרת את יריבותיה על 72.4 נקודות חובה – הנתון השני בטיבו בליגה אחרי מכבי תל אביב. העולה החדשה היא אחת משלוש קבוצות בלבד עם מספר חטיפות דו-ספרתי בממוצע (10.0) והיתרון הכי גדול שלה הוא מעבר לקשת: היא קולעת 10.6 שלשות למשחק ב-38% דיוק וסופגת רק 4.8 שלשות בממוצע ב-26%. השחקן הגובה בליגה, רוברט רות'בארט יערוך הופעת בכורה במדי באר שבע.

הפועל חולון (2:4) – הפועל גלבוע/גליל (1:5)
אחרי ארבעה ניצחונות ליגה רצופים, חולון נעצרה במחזור שעבר עם הפסד 99:66 למכבי תל אביב בו קבעה שפל עונתי בנקודות (66), סלי שדה (20), אחוזים לשתיים (40.5%), ריבאונדים (27), אסיסטים (13) ומדד (62). בשלושת המחזורים הראשונים של העונה קלעה מחזיקת הגביע 99.0 נקודות ו-12.7 שלשות ב-46%, אבל בשלושת המחזורים האחרונים היא ירדה ל-72.0 נקודות ו-5.0 שלשות בלבד ב-25%.

הברומטר של קבוצתו של דן שמיר יהיה עמית שמחון שהוביל את קלעי הפועל חולון לראשונה העונה בליגה במחזור שעבר, עם שיאי עונה בנקודות (17), זריקות מהקו (9) ומדד (18). לפני כן, בחמישה מחזורים במצטבר, הוא הסתפק ב-21 נקודות, שתי זריקות עונשין ומדד 12. הפורוורד שנבחר אשתקד לחמישיית העונה שיחק שנתיים במדי גלבוע/גליל ואת שיא הקריירה שלו במדד (32) קבע נגדה בינואר 2017 במדי מכבי חיפה, במשחק גדול שלו עם 28 נקודות ושבע שלשות. שמחון יקבל לפני המשחק מגן לרגל הגעתו ל-2,000 נקודות בליגת ווינר סל.


יקבל מגן הוקרה לכבוד 2,000 נקודות בליגת ווינר סל. עמית שמחון (דני מרון)

מנגד, מוליכת הליגה הפועל גלבוע/גליל לא הפסידה מאז המחזור הראשון והיא מחזיקה ברצף הניצחונות הכי ארוך שהושג עד עתה בליגה: חמישה. החבורה של אריאל בית הלחמי היא היחידה פרט להפועל ירושלים עם למעלה מ-90 נקודות למשחק (90.2) והיחידה בליגה עם למעלה מ-40% מעבר לקשת (41.2%). שלושת ניצחונותיה האחרונים הושגו בפער ממוצע של 3.3 נקודות.

איאן מילר מוביל את הליגה עד כה עם 23 שלשות במצטבר, מדורג שני בנקודות לדקת משחק (0.68) ושלישי באחוזי קליעה מעבר לקשת (51.1%). בהפסד היחיד של גלבוע/גליל העונה נעצר הגארד על שש נקודות, אבל בכל הניצחונות הוא קלע בדו-ספרתי ורשם ממוצעים של 20.4 נקודות ומדד 15.8. בשלושת המחזורים האחרונים הוא צלף 4.7 שלשות בממוצע ב-58.3%.


רוצה לשמור על הפסגה. אריאל בית הלחמי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי