רשמי: ספאחיה פוטר ממכבי ת"א, שמינתה את יאניס ספרופולוס

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | מכבי תל אביב

בעקבות פתיחת העונה הרעה הודיעו הצהובים על פרידה מהמאמן הקרואטי שאיבד את אמון השחקנים, ומעוזרו גיא גודס. היווני שהוביל את אולימפיאקוס פעמיים לגמר היורוליג חתם עד תום העונה: "מאמין בשחקנים ובסגל הזה"

(גודל טקסט)
זה היה באוויר ועכשיו זה רשמי: מכב תל אביב הודיעה הבוקר (ראשון) על פיטוריו של נבן ספאחיה אחרי עונה וחצי, בעקבות הכישלון באירופה בעונה שעברה ופתיחת העונה הנוכחית שהסתכמה במאזן 6:1 מחפיר באירופה והגיעה לשיא שלילי בהפסד 84:78 לגראן קנריה ביום שישי. בהודעה הרשמית על המהלך נכתב בין היתר: "לצערנו, הנסיבות בתקופה הנוכחית הביאו לכך שבשלב זה הקבוצה לא עומדת בציפיות ולפיכך החליטה הנהלת המועדון לשחרר את המאמן ברוח טובה ובהבנה בין הצדדים. ההנהלה מבקשת להודות לנבן על מאמציו, מאחלת לו הצלחה בהמשך ומשוכנעת כי מערכת היחסים הקרובה והחברות בין כולם תימשך".


המאמן הקרואטי יחזור כבר היום לארץ ויעזוב ומי שיחליף אותו הוא המאמן היווני יאניס ספרופולוס שחתם לעונה וחצי ואמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני מאוד מאוד גאה להפוך לחלק ממועדון כל כך גדול ובעל מסורת מפוארת כמו מכבי ת"א. אני רוצה להודות לבעלים, להנהלה ולכל מי שעזר לזה לקרות והביע בי אמון לתפקיד מאמן מכבי. לאוהדים אני רוצה לומר שאעשה כל מה שבכוחי כדי שנצליח. עכשיו זה הזמן לעבוד קשה יחד עם כל השחקנים כדי לשנות את הסיטואציה של הקבוצה. אני מאמין בשחקנים ובסגל הזה ובוטח בו. אנחנו נילחם יחד, ויחד איתי הם צריכים להיות מוכנים לתת מאה אחוז כל אחד. עכשיו זה לא זמן למילים נוספות, אלא זמן לעבודה ולמעשים".


היווני הצליח לקבל מהאלופה את כל דרישותיו ולכן גם עוזר המאמן גיא גודס פוטר, מכיוון שספרופולוס דרש עוזר משלו. בהודעה הרשמית נכתב: "גיא, מכביסט אמיתי ומקצוען שזכה עם המועדון בתארים רבים כשחקן וכמאמן, חזר לקדנציה נוספת בעונה שעברה ויחד עם ספאחיה עזר להחזיר את האליפות למכבי כאמור אחרי 3 שנים. הוא היה, נשאר ותמיד יהיה חלק משמעותי במשפחת מכבי".


מכבי תל אביב נכנסת כאן לעוד הרפתקה כלכלית מכיוון שהיא בכל מקרה תשלם לספאחיה את יתרת חוזהו שעומד על 700 אלף דולר ושכרו של היווני מוערך גם הוא בכ-850 אלף דולר. מאמן החדש יעמוד על הקווים כבר מול אנדולו אפס ביום שלישי ודרש חיזוק לעמדה מספר 3.  היווני בן ה-51 הוביל פעמיים את אולימפיאקוס לגמר היורוליג ושימש בעבר כעוזר מאמן ביוסטון רוקטס מה-NBA, צסק"א מוסקבה ונבחרת יוון, וכן כעוזרו של צביקה שרף בפאוק סלוניקי ושל פיני גרשון באולמפיאקוס.


 


ספאחיה, שכבר אימן את הקבוצה בעונת 2006/07 חזר למכבי תל אביב לקדנציה שנייה בעונה שעברה הוביל את המועדון לזכייה באליפות, זאת לאחר שלוש שנים בהן לא הגיעו הצהובים לגמר. עם זאת, למרות מסע רכש בקיץ, הקבוצה פתחה תחתיו רע מאוד את העונה בזירה האירופית עם ניצחון בודד בשבעה משחקים, כשהשפל כאמור הגיע לשיאו בהפסד באיים הקנאריים.


משיחות עם גורמים בתוך המועדון הצהוב עולים שני פרטים מעניינים: הראשון הוא שאחרי ההפסד לגראן קנריה, גם ספאחיה עצמו הבין שהוא מעשית סיים את דרכו במועדון, ואפילו רמז על כך במסיבת העיתונאים בסיום המשחק כשאמר: "לא בטוח שאנחנו יכולים להתאושש מההפסד הזה". העניין השני הוא שלמרות שבהודעה הרשמית מכבי מדברת על היפרדות ברוח טובה וברגשי הערכה הדדיים, השחקנים איבדו אמון במאמן ולמעשה הם אלה ששמו את החותמת הסופית לכך שהם לא מעוניינים לשחק תחתיו יותר ושאפשר להביא מאמן חדש.


 ספאחיה. השחקנים נתנו את החותמת הסופית (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי