חגיגה יוונית: 64:98 למכבי ת"א על ראשל"צ בבכורה של ספרופולוס בליגה

אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו | עדי אבישי

במשחק הראשון בזירה המקומית של יאניס כמאמן הצהובים, שחקניו לא נתנו לחבורה של צביקה שרף לעשות שום דבר ורק התאמנו לקראת החזרה לעניינים ביורוליג נגד באיירן בחמישי. קלויארו הצטיין עם 15 נק', 13 לטיוס

(גודל טקסט)

ביורוליג זה לא כל כך הלך, אבל לפחות קבלת הפנים של יאניס ספרופולוס בליגת העל כאן בארץ היתה מוצלחת. מכבי תל אביב ניצחה הערב (ראשון) את מכבי ראשון לציון 64:98 בבכורה של היווני על הקווים במשחק ליגה, והצהובים עדיין עם הפסד אחד במסגרת המקומית העונה.

הדקות הראשונות לא הצביעו על מה שעומד להתרחש, אבל ממצב של 7:8 לטובת האורחים מכבי נכנסה לעניינים חזק ולא עצרה בהגדלת הפער מאותה נקודה והלאה, ווילבקין, קליוארו, רול ובלאק חגגו על חשבון הכתומים המסכנים, ואחרי שהרבע הראשון הסתיים ביתרון 10 של 12:22 והרבע השני, שהיה "צמוד" יותר, הסתיים ב-32:44, החלה הבריחה האמיתית במחצית השנייה. 32 נקודות ברבע השלישי סיימו אותו במצב של 40:76 משם הרבע הרביעי היה גארברג' טיים אחד גדול. אבדיה נכנס וקלע גם הוא בצרורות, טיוס הוסיף למסיבה ובאופן כללי הביה נראה שהצהובים נהנו בדרך לתוצאה הסופית של 64:98.

ביום חמישי תגיע להיכל באיירן מינכן, קבוצה אותה אמורה מכבי לנצח – במיוחד בבית – ומשם תנסה אלופת המדינה לחזור לדרך הנכונה גם באירופה. ערב כמו היום גם נגד הגרמנים בהחלט ייתן לה את המוטיבציה ומצב הרוח לעשות זאת.

ספרופולוס. משחק הליגה הראשון שלו עם מכבי (עדי אבישי)
ספרופולוס. משחק הליגה הראשון שלו עם מכבי (עדי אבישי)

קלעים:
למכבי תל אביב: אנג'לו קלויארו 15, אלכס טיוס 13, טאריק בלאק ומייקל רול 12 כל אחד, סקוטי ווילבקין 11, ג'ייק כהן 10, ג'ון דיברתולומיאו 9, דני אבדיה 8, יובל זוסמן 4, ג'וני אובראיינט ונמרוד לוי 2 כל אחד. גם שותף: דיאנדרה קיין.

למכבי ראשון לציון: דשון סטיבנס 22, איגור קולשוב 14, אדם אריאל 8, עוז בלייזר 7, מרקיס רייט 6, דיוויד וויבר 4, נמרוד טישמן 3. גם שותף: עמית עבו.

מהלך המשחק
רבע ראשון: מכבי ת"א עלתה בחמישייה עם יובל זוסמן, דיאנדרה קיין, ג'ייק כהן, סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק. החמישייה הפותחת של ראשל"צ היתה עוז בלייזר, אדם אריאל, מרקיס רייט, דשון סטיבנס ואיגור קולשוב. המארחת היתה הראשונה לעלות ליתרון, עם סל של זוסמן.בלק קלע מתחת לסל אבל אריאל ורייס העלו את ראשלצ ליתרון ראשון 6:7. ווילבקין וסטיבנס קלעו מכל צד וזה 8:9 לאורחים. קלויארו קבר שלשה והחזיר את היתרון לצהובים, 10:11. בלייזר איבד כדור ברשלנות וזוסמן ניצל את זה לדאנק יפה שהעלה את מכבי ל-10:15. אלכס טיוס נכנס וקלע גם הוא, דיבתולומיאו סיים את הרבע עם שלשה ויתרון שיא של 12:22.

רבע שני: הרבע נפתח עם שלשה של קלויארו שהשלימה ריצת 2:16 של הצהובים, קולושוב הגיב עם שלשה בצד השני. מייקל רול קלע, קלויארו נתן עוד שלשה ושרף לקח פסק זמן במצב של 15:30. גם דיברתולומיאו הוריד שלשה, ומכבי הגדילה את ההפרש יותר ויותר. מהצד השני איגור קולשוב ניסה לשמור את ראשון בתמונה אבל ללא הצלחה. וויבר הוריד ל-21:33 וספרופולוס לקח פסק זמן משלו. האורחים חזרו מפסק הזמן עם שני סלים מהירים, מכבי הגיבה עם סל של אובראיינט ושלשה של רול וזה 25:40. מהלך נפלא של זוסמן השאיר את מכבי ביתרון 15 לאחר סל של סטיבנס. הקצב נרגע מעט בחלק השני של הרבע והמחצית נגמרה ב-32:44 לצהובים.

קלויארו. מחצית נפלאה שלו עם 11 נקודות (עדי אבישי)
קלויארו. מחצית נפלאה שלו עם 11 נקודות (עדי אבישי)

רבע שלישי: כמו הרבע הקודם, גם זה נפתח בשלשה של מכבי ת"א כשהפעם ווילבקין התכבד בה ובאחת נוספת כדי להעלות את מכבי ל-34:50. אדם אריאל קלע שלשה בצד השני, אבל ג'ייק כהן בסל ועבירה שוב הרחיק את הצהובים מסכנה. איגור קולשוב קלע שלשה וצימק ל-53:40. בלאק וכהן קלעו ומכבי חזרה ליתרון 15 לפני שווילבקין הגדיל אותו ל-18 עם עוד שלשה, והכתומים לקחו פסק זמן במצב של 42:60 למארחת. טיוס קבע יתרון שיא עם עוד חדירה יפה. כהן החטיא שלשה אבל קלע שני סלים קלים והבריחה של מכבי גדלה ל-42:68. בלייזר בשלשה גדולה וסטיבנס צימקו והמאמן היווני לקח פסק זמן במצב של 47:68. ראשון צמצמה קצת את הפער אבל קלויארו וטיוס סגרו רבע ענק של מכבי עם 32 נקודות ו-50:76.

רבע רביעי: נמרוד לוי עלה לקבל דקות וקלע את הראשון שלו להעלות את מכבי ל-51:78. דשון סטיבנס הוריד להפרש 23, אבל לא נראה שזה יעזור לחבורה של שרף. מייקל רול קלע 7 נקודות רצופות, דני אבדיה הוסיף שלשה וההפרש עבר את רף ה-30, 57:88. סטיבנס המשיך להיות היחיד שעובד בצד האורח, דיבתולומיאו הצטרף לשורת הקלועים משלוש ויחד עם שלשה מוצלחת של אבדיה העלה את מכבי ל-62:94. אבדיה גם התכבד בנקודות הנעילה של המשחק, וסגר את הסיפור על 64:98 גדול לצהובים.

סקוטי ווילבקין. 3 מ-4 מהשלוש (עדי אבישי)
סקוטי ווילבקין. 3 מ-4 מהשלוש (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי