תלויה בעצמה: 74:83 ענק לנבחרת ישראל על סרביה

גיא פניני
גיא פניני | אודי ציטיאט

הצגה גדולה של חניכיו של עודד קטש מול הנבחרת הרביעית בעולם בדרגת האיכות, השאירה סיכוי ממשי לעלייה. גיא פניני כיכב עם 18 נקודות בהופעתו ה-150, גם תמיר בלאט הצטיין עם 10 נקודות ותשעה אסיסטים

(גודל טקסט)

יום חג לכדורסל הישראלי. נבחרת ישראל הציגה היום את אחד ממשחקיה הגדולים ביותר בשנים האחרונות כשגברה על אחת הנבחרות הטובות בעולם סרביה עם 74:83 ענק, שמשאיר את חניכיו של עודד קטש בתמונה על העלייה לאליפות העולם 2019.

כל שחקני הסגל הערב נתנו הופעה מצוינת החל בשון דאוסון, ג'ייק כהן ויובל זוסמן, אך מעל כולם היו אלו תמיר בלאט שהפציץ 10 נקודות ותשעה אסיסטים וכמובן הווינר הכי גדול בכחול לבן גיא פניני שעם ארבע שלשות ו-18 נקודות סך הכל הוביל את הנבחרת להישג הכביר הזה. מכאן מחכה לנבחרת עוד משחק לא פשוט במסגרת המוקדמות מול נבחרת גיאורגיה.

מעבר לתצוגת הקליעה המרשימה, פניני רשם ציון דרך מרשים – קפטן הנבחרת רשם את הופעתו ה-150 במדים הלאומיים ועלה למקום השמיני בכל הזמנים כשהוא חולף על פניו של בועז ינאי.


תמיר בלאט חוגג עם עידן זלמנסון (אודי ציטיאט)

סגל נבחרת סרביה למשחק: סטפן פנו, בראנקו לאזיץ', דרגאן מילוסבלייביץ', מרקו סימונוביץ', איליה דוקוביץ', אלכסה אמברוביץ', אוגניין דובריץ', ג'ורג'ה גאגיץ', ניקולה יובאנוביץ', סטפן ילובאץ, סטפן בירצ'ביץ', מירוסלאב ראדוליצה.

מהלך המשחק
רבע ראשון: הנבחרת פתחה טוב ועלתה  ל-2:7 מהיר בזכות דאוסון, הסרבים נכנסו לעניינים ומירוסלב ראדוליצה העלה אותם ל-7:8,אז הנבחרת לא עצרה והשלימה ריצת 0:13 בדרך ליתרון 24:29 בסיום הרבע.

רבע שני: שלשה נדירה של עידן זלמנסון העלתה את ישראל ל-26:32. הסרבים המשיכו להשתלט על המשחק עם ושלשה של בראנקו לאזיץ' הגיעו לשיוויון 34:34. חדירה נאה של פנו ממש בסיום הרבע קבעה 43:45 והורידה את האורחים להפסקה ביתרון של שתי נקודות.


שחקני נבחרת ישראל (אודי ציטיאט)

רבע שלישי: חניכיו של עודד קטש נרדמו מעט ומירוסלב ראדוליצה העלה את הסרבים ל-47:53. ג'ון דיברתולומאו הוריד ל-53:50 עם שלשה והשלים אחר כך ריצת 0:7 והיתרון חזר לישראל שהוליכה 53:54. שלשה אדירה של גיא פניני העלתה את ישראל ל-55:59 כשנותרו קצת יותר משתי דקות לסיום הרבע. מרקו סימונוביץ' החזיר את היתרון לסרבים, שסיימו את הרבע ב-59:60.

רבע רביעי: שלשה של תמיר בלאט התחילת הרבע החזירה את היתרון לישראל וקבעה 60:62. הסרבים שוב איזנו, אבל אז הגיע גיא פניני וקבע 65:68 לכחולים-לבנים. פניני המשיך ללהוט ושוב שבר שוויון וזה 68:71 לישראל. ההצגה נמשכה ופניני הוסיף שלשה נוספת כדי להעלות ל-68:74. הסרבים לא נתנו לישראל לברוח, ונשארו צמודים. שלשה של תמיר בלאט קבעה 74:77 לישראל, קצת יותר משתי דקות לסיום המשחק. הנבחרת הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום בדרך ל-74:83 גדול.


יאניס ספרופולוס מברך את ג'ון דיברתולומאו על הניצחון (אודי ציטיאט)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי