המלצות ועדת שרעבי: ביטול החוק הרוסי, שישה ישראלים בטופס המשחק

יוסי שרעבי
יוסי שרעבי | אודי ציטיאט

אחרי חצי שנה של דיונים מנכ"ל משרד הספורט פרסם את המלצותיו: שישה שחקנים כחול לבן בכל משחק, שחקן מקומי אחד יהיה באופן קבוע על הפרקט ומתאזרחים שלא שיחקו בנבחרת ייחשבו לזרים

(גודל טקסט)

אחרי חצי שנה של דיונים מנכ"ל משרד הספורט פרסם את המלצותיו: שישה שחקנים כחול לבן בכל משחק, שחקן מקומי אחד יהיה באופן קבוע על הפרקט ומתאזרחים שלא שיחקו בנבחרת ייחשבו לזרים. "הפוקוס הוא על השחקן הישראלי", אמר יוסי שרעבי.

מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי, שעמד בראש "ועדת שרעבי", פרסם את המסקנות אחרי חצי שנה של דיונים.
בטופס המשחק יירשמו לפחות שישה שחקנים ישראלים, הכוונה היא לשחקן ששיחק לפחות שנתיים במחלקת נוער של קבוצה ישראלית או בוגר נבחרת נוער/עתודה. קבוצות שיירשמו שבעה שחקנים ישראלים בטופס יקבלו בונוס של 250 אלף שקלים.

החוק הרוסי יבוטל לחלוטין, אבל כל קבוצה תהיה חייבת לשתף שחקן ישראלי אחד בכל רגע נתון. בנושא המתאזרחים הוחלט שכל עוד מתאזרח שיחק בנבחרת הלאומית יוכל להירשם כשחקן ישראלי בטופס בתנאי ששיחק לפחות ארבעה משחקים בינלאומיים.


ועדת שרבעי (אודי ציטיאט)

יוסי שרעבי הסביר אתמול במהלך מסיבת עיתונאים שקיים את עיקרי החלטות הועדה שעמד בראשה: "אנחנו רואים שכאשר בוגרי נבחרת העתודה מקבלים יותר דקות בליגת העל, כמו במקרה של תמיר בלאט ויובל זוסמן, הם מביאים את הניסיון הזה לתוך הנבחרת הבוגרת. אנחנו רוצים לצמצם את הפער בין ההישגים של הנבחרות הצעירות לאלו של הנבחרת הבוגרת. אין חולק על כך שככל שיהיו יותר שחקנים ישראלים, ההזדהות של האוהדים עם הקבוצה תגדל. ברור לחלוטין שההמלצות שלנו יאפשרו את המהלך הזה".

לגבי השינוי בסטטוס המתאזרחים אמר שרעבי: "הפוקוס שלנו הוא לא הזרים והמתאזרחים כמו שנעשה עד היום, אלא השחקן הישראלי. אנחנו רוצים כמה שיותר שחקנים כחול-לבן. אנחנו רוצים לראות את ההנהלות של הקבוצות הבוגרות משקיעות בכדורסלן הישראלי. אנחנו אדישים להחלטות האם להביא מתאזרח או זר. אני מעריך שהמגמה הזו לטווח הארוך תשנה את המציאות בליגת העל ובליגה הלאומית ותקדם את השחקן הישראלי יותר מעד היום".


ג'ון דיברתולומיאו. יוכר כשחקן ישראלי (אודי ציטיאט)

מנהלת הליגה ויושב הראש שמואל פרנקל הודתה אתמול (שבת) ליוסי שרעבי, צוות משרדו וחברי הועדה על עבודתם המקיפה. המנהלת תביא את מסקנות הוועדה לדיון בישיבת הדירקטוריון הקרובה.

להמלצות ועדת שרעבי צפויות להיות התנגדויות לא מעטות. ארגון השחקנים אמור להתכנס ולאשר אותן. השאלה המרכזית היא האם בג"צ יתן יד להפלות בין ישראלי "צבר" לבין עולה חדש וכו'. האם ארבעה משחקים במדי הנבחרת שיכולים להיות משוחקים תוך ימים ספורים הם אלו שיבדילו בין מתאזרח כשר או לא. השאלות והסוגיות רבות ומגוונות ולכן מוקדם לחגוג את ההמלצות ואת יישומן.

וועדת, שרעבי הוקמה כזוכר כחלק מההסכמות שהביאו לסיום השביתה בליגה במאי 2018, החלה לעבוד בסיום עונת המשחקים הקודמת ועסקה בין היתר בעניין החוק הרוסי, סוגיית המתאזרחים והזרים, היכולת התחרותית של הקבוצות בארץ ובאירופה, סוגיית המיסוי, חיזוק מעמד המאמן ועוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי