טל דן ונדב זילברשטיין נבחרו למצטייני חודש דצמבר

טל דן
טל דן | לירון מולדובן

הפורוורד של נס ציונה, ומאמנו בקבוצה קיבלו את תואר מצטייני החודש של ליגת ווינר סל. השחקן: "חשוב לי לציין את החברים לקבוצה והצוות, שהם חלק בלתי נפרד מההצלחה. המאמן: "מגיע קרדיט עצום לצוות הנפלא"

(גודל טקסט)

כמדי חודש, מנהלת הליגה בכדורסל הכריזה היום (שלישי) על מצטייני החודש האחרון של שנת 2018: נס ציונה היא למעשה מצטיינת חודש דצמבר, מכיוון שהקפטן שלה טל דן והמאמן שלה נדב זילברשטיין הקדימו את כולם.

לטל דן אין עדיין טריפל דאבל, למרות שהיה קרוב יותר מפעם או פעמיים העונה. מה שכן יש לו כאמור זה את תואר שחקן חודש דצמבר בליגת ווינר סל, אחרי שהוביל את עירוני נס ציונה למאזן 0:3 עם ממוצעים נהדרים של 14.3 נקודות, 8.7 ריבאונדים, 6.3 אסיסטים ומדד 21.7.

קפטן הכתומים לא ירד מ-30 דקות באף משחק בדצמבר, ועומד על ממוצעי שיא בקריירה בליגה הבכירה בדקות (27.8), ריבאונדים (6.4), אסיסטים (4.0) ומדד (13.0), הוביל את הקבוצה לניצחונות על מכבי תל אביב והפועל חולון. בנוסף עזר לה לפתוח את שלב הבתים השני ביורופקאפ במאזן 0:2.

התלות של הקבוצה בטל דן, באה לידי ביטוי בסטטיסטיקה העונה: בניצחונות הוא קולע 13.0 נקודות (64% לשתיים), מוריד 8.6 ריבאונדים, מוסר 6.0 אסיסטים ובסך הכל מגיע למדד 21.8, בעוד שבהפסדים הוא מסתפק ב-9.0 נקודות (35% לשתיים), 4.5 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ומדד 5.7. "אני מעריך מאוד את הבחירה", אמר טל דן והוסיף: "חשוב לי לציין את החברים לקבוצה והצוות, שהם חלק בלתי נפרד מההצלחה. הדבר החשוב ביותר זה שנמשיך לנצח".


טל דן. "הכי חשוב שנמשיך לנצח" (FIBA)

דן הקדים במעט במשאל העיתונאים את אלייז'ה בראיינט מהפועל אילת, שחקן חודש נובמבר. שחקנים נוספים שזכו לקולות: ג'ורדן סווינג מהפועל באר שבע, ג'ון דיברתולומיאו ממכבי תל אביב, גרג וויטינגטון מהפועל גלבוע/גליל, אלכס המילטון ממכבי ראשון לציון, דריון אטקינס מהפועל חולון, תמיר בלאט מהפועל ירושלים וחברו של דן לקבוצה, גארי בראון-רמירז.

מאמן חודש דצמבר בליגת ווינר סל הוא נדב זילברשטיין, שהוביל את עירוני נס ציונה למאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה מחזורים. הוא הקדים במשאל העיתונאים את שרון דרוקר מהפועל אילת שהגיע למקום השני ואת גיא גודס ממכבי ראשון לציון שהגיע למקום השלישי.

הקושי לשלב בין משחקי הליגה לבין ההופעה ההיסטורית של המועדון מלב המושבה בגביע אירופה ניכר כבר בתחילת העונה, אבל לאחרונה נראה שנס ציונה מצאה את דרך המלך. הכתומים ניצחו בארבעה מחמשת משחקיהם האחרונים וטיפסו מהתחתית לעבר מרכז הטבלה, כשהם מוכיחים שיש להם את הכלים להתמודד מול כל יריבה בליגה עם ניצחונות על יריבות איכותיות.


נדב זילברשטיין. "מגיע קרדיט עצום לצוות הנפלא" (לירון מולדובן)

נס ציונה קיבלה בחזרה את אלישי כדיר שפתח את העונה בחוץ, ויתרה על מיקל גלאדנס למרות שגילה יכולת טובה, וחזרה להתבסס על העוגנים שלה מהעונה שעברה: דקוואן קוק, גארי בראון-רמירז והקפטן טל דן, שנמצאים בכושר יוצא מן הכלל. זילברשטיין מנצל את המשחקים בגביע אירופה כדי לתת דקות לשחקנים שמקבלים פחות במה בליגה וכרגע הוא בעמדה מצוינת להגיע לפלייאוף ביורופקאפ.

הכתומים סגרו את הסיבוב הראשון במומנטום חיובי, דווקא לאחר ירידה באחוזי הקליעה שלהם מבחוץ. במשחקים האחרונים הם שומרים על הכדור הרבה יותר טוב, מציגים הגנה חזקה בהרבה מאשר בתחילת העונה ובעיקר מנצלים טוב יותר את היתרונות היחסיים שלהם. "תודה רבה, אני שמח על הבחירה שמהווה הכרה בעבודה הקשה של השחקנים ושלי", אמר זילברשטיין והמשיך: "מגיע קרדיט עצום לצוות הנפלא הפועל יום יום במסירות ובנתינה אין סופית להצלחת הקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי