ראשון בליגת העל: מכבי ת"א נגד אילת, ירושלים בראשל"צ

דיאנדרה קיין
דיאנדרה קיין | עדי אבישי

אחרי שני הפסדים רצופים ולקראת מחזור כפול ביורוליג, ספרופולוס ושחקניו יקוו שהאורחת לא תשבור שיא מועדון על חשבונם. בלאק הפצוע יעבור מבחן כשירות. עוד קודם לכן, אליהו צפוי לשוב לסגל של קטש ב"בית מכבי"

(גודל טקסט)
המחזור ה-13 בליגת העל בכדורסל יימשך מחר (ראשון) עם שני משחקים, בהם יעלו לפרקט הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. תחילה ב"בית מכבי" תארח מכבי ראשון לציון את האדומים של עודד קטש, מיד לאחר מכן תארח מכבי תל אביב, אחרי שבוע קשה בו הודחה מגביע המדינה והובסה במדריד, את הפועל אילת.


19:00: מכבי ראשון לציון (7:5) – הפועל ירושלים (3:9)

מכבי ראשון לציון נמצאת במומנטום מצוין ולזכותה חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, כולל הדחת מכבי תל אביב מגביע המדינה. כעת קבוצתו של גיא גודס תפגוש את הפועל ירושלים, שמאז תחילת 2016 ניצחה בשמונה מתשעת משחקיה האחרונים בין השתיים במסגרת העונה הסדירה.

גם מעבר למפגשים ביניהן לירושלים יש רצף מצוין והיא עם חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות בהפרש מצטבר של 97 נקודות, כאשר רק אחד מאותם משחקים הסתיים בפער של פחות מ-20 נקודות (83:89 בגן נר במסגרת הגביע). בנוסף, כריס ג'ונסון שב השבוע מפציעה אחרי למעלה מחודש וצפוי לדקות נוספות וגם ליאור אליהו אמור להתלבש לאחר שפספס את המשחקים האחרונים עקב מחלה. 



ליאור אליהו. צפוי להתלבש אחרי שהחמיץ שני משחקים (לירון מולדובן)


21:00: מכבי תל אביב (2:8) – הפועל אילת (3:9)
ביום חמישי האחרון הובסה מכבי ת"א במדריד נגד ריאל במסגרת היורוליג, קודם לכן הודחה בבושת פנים ברבע גמר גביע המדינה וכעת קבוצתו של יאניס ספרופולוס חוזרת לליגה לראשונה מאז ה-78:91 על הפועל ירושלים לפני כשלושה שבועות, לקראת שבוע עמוס שיכלול שני משחקי יורוליג. טאריק בלאק שסובל מרגישות בשריר הירך האחורי בספק ויעבור מבחן כשירות, בעוד האורחת – שניצחה את כל תשעת משחקיה האחרונים והשוותה שיא מועדון – תיאלץ להסתדר גם הפעם ללא לנזל סמית' הפצוע.


מכבי ת"א היא הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן ביתי מושלם: שישה ניצחונות משישה משחקים, כולם פרט לאחד בפער דו-ספרתי עם הפרש סלים נהדר של 91.0 נקודות זכות לעומת 64.7 נקודות חובה. הפעם האחרונה שהיא הפסידה לאילת בבית הייתה באפריל 2017 ובסך הכל ניצחה ב-14 מ-16 משחקי הבית נגד אילת בעונה הסדירה. 


אחרי שערך אימונים אישיים בתקופה האחרונה, ג'רמי פארגו יחל השבוע להתאמן עם הקבוצה pic.twitter.com/GPWTxYkCRK

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) January 5, 2019



ווילבקין וטיוס במשחק ההדחה מהגביע. חוזרים לליגה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי