שבת ליגת ווינר: האם גלבוע/גליל תסיים את רצף ההפסדים דווקא נגד הפועל ירושלים?

הפועל גלבוע/גליל
הפועל גלבוע/גליל | דני מרון

קבוצתו של אריאל בית הלחמי שכבר הוליכה את הליגה, תנסה להימנע מהפסד שביעי ברציפות נגד קבוצתו של עודד קטש אשר תגיע ללא דאשון באטלר בפיס ארנה. וגם: אריק גריפין יערוך בכורה בנהריה אצל נס ציונה

(גודל טקסט)

המחזור ה-15 של ליגת ווינר סל יפתח מחר (שבת) עם שני משחקים מעניין כאשר הפועל ירושלים שלא רשמה את דשון באטלר תארח את גלבוע גליל החבולה. קודם לכם עירוני נס ציונה תארח את נהריה שתשתף את הרכש החדש, אריק גריפין.

הפועל "בנק יהב" ירושלים (4:10) – הפועל גלבוע/גליל (8:6)
מאז שובה לליגת ווינר סל לפני שנתיים, הפועל גלבוע/גליל גברה על הפועל ירושלים בחמישה משבעת משחקי העונה הרגילה ביניהן – כאשר כל הניצחונות מושגים בפער של 6 נקודות ומטה. עם זאת, לפני שנה ירושלים התגברה על הפסד במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר ועלתה לפיינל פור עם ניצחון 1:3 והעונה היא חלפה על פני האדומים מגן נר ברבע גמר גביע המדינה עם ניצחון 83:89 בחוץ, בו קלעה 15 שלשות.

מנגד, הפועל גלבוע/גליל סוחבת רצף של שישה הפסדים – הכי ארוך כרגע בליגה והרצף השלילי הכי ארוך שלה מאז מרץ 2015, אז נוצחה בעשרה מחזורים ברציפות. האדומים מחזיקים במאזן החוץ הכי גרוע בליגה (5:1) והם היחידים בליגה שסופגים מעל 90 נקודות למשחק: 91.8 בכל המשחקים ו-94.3 נקודות בחוץ.


דשון באטלר משמאל. לא ישחק נגד גלבוע/גליל (דני מרון)

עירוני "חי מוטורס" נס ציונה (8:6) – עירוני נהריה (9:4)
בביקור הקודם שלה בלב המושבה השיגה עירוני נהריה את ניצחון החוץ הראשון שלה על עירוני נס ציונה, 70:71 מסל של אלכס יאנג בשניות הסיום. לפני כן עמדו הכתומים על מאזן ביתי מושלם מול הסגולים: 0:4, כולל ניצחון 66:76 בגביע המדינה כאשר עוד שיחקו בליגה השנייה. נהריה ניצחה בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות, אחרי שנס ציונה ניצחה בשישה משבעת הקודמים.

עירוני נס ציונה נוצחה בארבעה מששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, אחרי שניצחה בשישה משבעת משחקיה הקודמים. במחזור שעבר קבעו הכתומים שיא עונתי של 8 איבודים בלבד, אבל קלעו באחוזים רעים (41% לשתיים ו-61% מהקו) וסיימו עם שפל עונתי במדד: 69 בלבד. בכל אחד מארבעת הפסדיה האחרונים בליגה ספגה הקבוצה 90 נקודות ומעלה.

מנגד, עירוני נהריה מדורגת אחרונה בליגה בנקודות (74.6), מדד (77.0) וסחיטת עבירות (17.6). בשני המחזורים האחרונים היא סחטה רק 12.0 עבירות בממוצע והסתפקה ב-19 זריקות עונשין במצטבר. הסגולים ניצחו בשני משחקי החוץ האחרונים שלהם, בדרכים שונות: מול הפועל ת"א קלעו 90 נקודות (הכי הרבה שלהם בחוץ העונה) ואת בני הרצליה עצרו על שיא ספיגה עונתי של 61 נקודות.

הברומטר של נס ציונה הוא כמובן, דקוואן קוק שקלע 22 נקודות ומעלה בחמישה מ-11 המשחקים העונה, כולל 27 נקודות במחזור שעבר שהעלו אותו למקום השני בטבלת מלך הסלים עם 18.9 למשחק. הפורוורד, שמדורג שני בליגה גם בשלשות (3.7 למשחק) אחרי פול סטול, נעדר מההפסד בעין שרה בשל פציעה. במשחק הבית האחרון של הקבוצה בליגה הוא נעצר לראשונה על חד-ספרתי: 9 נקודות מול גלבוע/גליל.


דקוואן קוק מול יובל זוסמן. האמריקאי צלף 27 נקודות במשחק האחרון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי