שבת בליגת ווינר: מכבי ת"א תפגוש בהיכל מנורה את גלבוע גליל

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

האלופה שהפסידה להפועל תל אביב במשחק הליגה האחרון, תתמודד נגד קבוצתו של אריאל בית הלחמי שגברה עליה בארבעת משחקי החוץ האחרונים. דיאנדרה קיין לא נרשם, דוראנד סקוט ירשום בכורה אצל האורחים

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 של ליגת ווינר סל יפתח מחר (שבת) כאשר האלופה מכבי תל אביב תארח בהכיל מנורה מבטחים את הכבשה השחורה שלה, גלבוע/גליל שאמנם הפסידה את שבעת משחקי הליגה האחרונים, אבל הקבוצה הצפונית סיימה את ארבעת משחקי החוץ האחרונים נגד האלופה בניצחון. דיאנדרה קיין הפצוע לא נרשם אצל הצהובים. בצד השני, דוראנד סקוט חתם עד תום העונה ויערוך הופעת בכורה מחודשת בליגה, בעוד גרג וויטינגטון הפצוע לא נרשם.

המשחק מפגיש בין הקבוצה עם מאזן הבית הכי טוב בליגה לקבוצה עם מאזן החוץ הכי חלש בליגה: מכבי תל אביב ניצחה בכל שבעת משחקי הבית שלה בהפרש ממוצע של 24.0 נקודות, בעוד גלבוע/גליל ניצחה רק באחד משבעת משחקי החוץ שלה. עם זאת, האדומים מגן נר עומדים על רצף של ארבעה ניצחונות חוץ רצופים בליגה על הצהובים מאז דצמבר 2016 – כולם בפער של 3 נקודות ומטה.

האלופה שברה את שיא הליגה של כל הזמנים במחזור שעבר כאשר זרקה 47 שלשות בדרבי – מתוכן היא קלעה 15 (שיא עונתי). הצהובים מובילים את הליגה הן בקליעת שלשות (10.7) והן באחוזים לשלוש (39.4%) והם קלעו מספר שלשות דו-ספרתי בכל אחד משבעת המחזורים האחרונים. בהפסד לגלבוע/גליל בסיבוב הראשון הם נעצרו על 6 שלשות בלבד ב-32%.


לא יירשם למשחק נגד גלבוע גליל. דיאנדרה קיין (עדי אבישי)

מנגד, הפועל גלבוע/גליל נוצחה בשבעת משחקיה האחרונים – רצף ההפסדים הכי ארוך שהיה העונה בליגה. האדומים מדורגים אחרונים בספיגה (91.9), ריבאונדים (34.7) ואיבודים (16.9). ניצחון החוץ היחיד שלהם העונה היה בת"א, על הקבוצה האדומה של העיר, במשחק היחיד בו ספגו פחות מ-80 נקודות (76:86).

הפורוורד של האורחים נתנאל ארצי, קלע בדו-ספרתי בארבעה מחמשת המחזורים האחרונים והוא מוביל את הליגה באחוזים לשלוש עם 58.1%. בסיבוב הראשון מול מכבי ת"א קלע הפורוורד שיא קריירה של 16 נקודות ללא אף החטאה מהשדה: 4-4 לשלוש ו-2-2 לשתיים. ב-15 משחקים העונה כבר יש לארצי 115 נקודות, לאחר שבארבע עונותיו הקודמות בליגה קלע במצטבר 49 נקודות.


נתנאל ארצי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי