בראון נבחר לשחקן חודש פברואר, קטש המאמן המצטיין

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון | אודי ציטיאט

אין ספק שזה היה החודש של הפועל ירושלים שניצחה את שלושת משחקי הליגה שלה ובנוסף זכתה גם בגביע ראשון מאז 2008. תומר גינת הוא שחקן החודש הישראלי

(גודל טקסט)

חודש נוסף בליגת ווינר סל הגיע לסיומו והיום (שני) מנהלת הליגה פרסמה את מצטייני חודש פברואר, בו בלטו במיוחד שחקני הפועל ירושלים אשר העמידו מאזן מושלם בליגה והוסיפו זכייה בגביע.

שחקן החודש – ג'ייקובן בראון
המעבר מגן נר לבירה לא היה קל לג'ייקובן בראון בתחילת הדרך. הוא נאבק בפציעות, ירד כצפוי במספר הדקות וסבל מחוסר יציבות. לאחרונה, הגארד האמריקאי מצא את מקומו במועדון ובפברואר הוביל את הפועל ירושלים למאזן מושלם בכל המסגרות בדרך לזכייה ראשונה בתואר שחקן החודש בליגת ווינר סל.

בראון סיים את פברואר עם ממוצעים של 20.0 נקודות (56% לשתיים, 44% לשלוש, 89% מהקו), 4.0 ריבאונדים ומדד 23.7, כשהוא מוסר 4.7 אסיסטים לעומת 0.7 איבודים בלבד. בשני משחקי הבית הוא רשם נתונים זהים: 25 נקודות ומדד 33 נגד אשדוד ובאר שבע, שמהווים שיאי עונה עבורו. שלשום הוא המשיך את המומנטום כאשר מסר תשעה אסיסטים מול איבוד בודד בניצחון החוץ בהיכל קבוצת שלמה.


ג'ייקובן בראון סיים את החודש עם ממוצעים של 20 נקודות (אודי ציטיאט)

שחקן החודש הישראלי – תומר גינת
בפעם השנייה העונה והרביעית בקריירה, תומר גינת הוא שחקן החודש הישראלי של ליגת ווינר סל. הפורוורד של הפועל ת"א, שהוביל אותה למאזן 0:3 בפברואר ועל הדרך הופיע איתה לראשונה במעמד חצי גמר גביע המדינה.

גינת רשם בחודש האחרון שורה סטטיסטית נאה של 13.7 נקודות, 5.0 ריבאונדים, 3.0 חטיפות ומדד 17.0. הוא שיפר מאוד את הקליעה – 50% לשלוש ו-85% מהקו בפברואר – וסייע לאדומים לברוח מהתחתית עם רצף הניצחונות הארוך ביותר שלהם העונה: שלושה. שלשום הקבוצה אמנם נוצחה מול מחזיקת הגביע, אבל הוא המשיך ביכולת האישית הטובה והוביל את הפועל ת"א עם 17 נקודות, 11 ריבאונדים ומדד 24.

למקום השני במשאל הגיעו במשותף טל דן מעירוני נס ציונה וגיא פניני מהפועל חולון. כן זכו לקולות: ליאור אליהו מהפועל ירושלים ואדם אריאל ממכבי ראשל"צ.


הקדים את טל דן וגיא פניני. תומר גנית שחקן החודש הישראלי (דני מרון)

מאמן החודש – עודד קטש
פברואר הוא אמנם החודש הקצר בשנה ומרבית המאמנים בליגת ווינר סל הדריכו בו שלושה משחקים בלבד, אבל לא עודד קטש שיזכור אותו עוד זמן רב. הוא רשם מאזן 0:3 בליגה, סיים את שלב הבתים בליגת האלופות במקום השני עם 12 ניצחונות מ-14 משחקים, הוביל את הפועל "בנק יהב" ירושלים לזכייה בגביע המדינה הראשון שלה מזה 11 שנה ובנוסף הגיע עם נבחרת ישראל מרחק ניצחון אחד מעלייה לגביע העולם.

לפיכך, לא פלא שכמעט כל העיתונאים בפאנל התקשורת בחרו בו למאמן החודש והעניקו לו את התואר לראשונה מאז אפריל 2017, כאשר עוד אימן באילת. למקום השני במשאל הגיע דני פרנקו מהפועל ת"א ולמקום השלישי דן שמיר מהפועל חולון.

"הבחירה הזו היא תוצאה של ההצלחות שלנו כקבוצה, זה לא משהו אישי מבחינתי", אמר קטש לפני ההמראה לליטא למשחק הראשון בפלייאוף ליגת האלופות, "המזל שלי הוא שלא מחלקים את תואר מאמן החודש לפני המשחק נגד נפטונאס, כי עד עכשיו בקריירה בכל פעם שקיבלתי את התואר לפני משחק, הפסדתי בו. אני מקווה שהפעם זה לא ישפיע על המשחק הקרוב".


עם מאזן מושלם אי אפשר להתווכח. עודד קטש מאמן החודש (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי