הקלאסיקו שוב צהוב: 78:89 למכבי ת"א בירושלים

ג'וני אובראיינט
ג'וני אובראיינט | דני מרון

הצהובים כבר הובילו ב-28 נקודות ברבע השני והאדומים הגיבו בריצת 4:20, שלא הספיקה כדי להכניע את ספרופולוס ושחקניו ששבו למקום הראשון. ווילבקין קלע 18 ואובראיינט 13, בראון ואוואנס עם 15 כ"א מנגד

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור ה-21 בליגת ווינר הפגיש הערב (ראשון) בין שתי ענקיות הכדורסל הישראלי, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, ולמרות ציפייה ותקווה למשחק צמוד בין השתיים, שגם נמצאות בעיצומו של מומנטום אדיר ונאבקות על ראשות הטבלה, היו אלה הצהובים שלכל אורך המשחק הובילו בבטחה, גם כשהמארחת נגסה בפער והפכה אותו לחד ספרתי במחצית השנייה, בדרך ל-78:89.

זהו ניצחון רביעי למכבי ת"א על הפועל ירושלים בחמשת המפגשים האחרונים ביניהן, ומדובר בניצחון קריטי לשחקנים של יאניס ספרופולוס, שהשתוו לחלון בפסגה עם 38 נקודות לכל אחת, אך שבו לפסגה בשל הפרש סלים ופתחו פער של שתי נקודות ממחזיקת הגביע, מה שמחזק את הסיכוי שהפיינל פור העונה ייערך בתל אביב – בהנחה שגם חולון, אם תסיים בפסגה, תעדיף שלא לנסוע לבירה.

בקלאסיקו הקודם בסיבו בשעבר העונה הצהובים ברחו ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם והובילו לכל אורך המשחק, האדומים במחצית השנייה הצליחו רק לצמק את הפער במעט, וכך היה גם הערב: האורחים ירדו בסיום עשר הדקות הראשונות ביתרון משמעותי של 14:29 כשג'וני אובראיינט כבר אז היה על מספר דו ספרתי של נקודת וההפרש בשיאו הגיע ל-18 נקודות, וברבע השני המגמה נמשכה ושלשה של סקוטי ווילבקין עם הבאזר הורידה את הצדדים להפסקה ב-32:54, כשיתרון השיא כבר עמד על 28 נקודות.

ההפתעה הגיעה ברבע השלישי, אותו ניצחה ירושלים 11:25 הודות לריצת 4:20 מטורפת בהובלת בראון ואוואנס, ריצה שקבעה 57:65 בסיום הרבע, אבל ברבע האחרון הצהובים העבירו הילוך, הצליחו לשמור על פער סביב ה-10 נקודות לכל אורך הרבע וחגגו ניצחון יוקרתי.



ההכרעה הושגה בחצי הראשון גם בלקאסיקו השני העונה (דני מרון)

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון וג'וש אוואנס 15 נקודות כל אחד, ג'יימס פלדין 13, יוגב אוחיון 12, תמיר בלאט 8, דשון באטלר 5, טיישון תומאס 4, ליאור אליהו, בר טימור, ואלכס צ'וברביץ' 2 כ"א.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 18 נקודות, ג'וני אובראיינט 13, טאריק בלאק 12, ג'רמי פארגו וג'ון דיברתולומיאו 10 כ"א, ג'ייק כהן 9, יובל זוסמן 8, מייקל רול 4, אלכס טיוס 3, דיאנדרה קיין 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי