שני בליגת העל: קרב קצוות בין אשדוד לאילת, הרצליה תנצח שוב?

שרון דרוקר
שרון דרוקר | עדי אבישי

הקבוצות של גרינברג ודרוקר יפגשו כשהן במגמות הפוכות, האחת ניצחה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים והשנייה הפסידה. שיבק שנועל את הטבלה יכול לברוח מהמקום האחרון אם ינצח את גלבוע/גליל

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בליגת הכדורסל נפתח אמש (שבת) עם משחק התקפי נפלא בנהריה כשהפועל ירושלים גברה 93:103 על המארחת, מחר (שני) יסתיים המחזור עם שלושה משחקים נוספים: קרב קצוות בין מכבי אשדוד להפועל אילת, משחק נוסף בין נס ציונה להרצליה שחזרה לנצח במחזור הקודם, וקרב על טהרת מרכז הטבלה, בין מכבי ראשל"צ וגלבוע גליל להן מאזן זהה 13:10.

מכבי אשדוד – הפועל אילת (19:45)
המארחת מגיעה למשחק מהמקום העשירי בטבלה כשיש לה מאזן שלילי 15:8. אשדוד תחסר את הרכז פול סטול שירצה עונש השעיה של משחק אחד בגין הרחקתו השנייה העונה במחזור שעבר, במשחק בו אשדוד רשמה הפסד חוץ 92:82 להפועל ירושלים. מי שבלט באותו ערב היה מארק טולפסן הפאוור פורוורד שקלע 28 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים. מעבר לכך, גם נמרוד לוי, הנציג של אשדוד באולסטאר, נמצא בכושר טוב, ורשם דאבל-דאבל שני העונה עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים. הקבוצה של בראד גרינברג הפסידה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים ונוצחה בפער דו ספרתי בשלושה מארבעת משחקיה האחרונים. 

הפועל אילת מדורגת במקום הרביעי בטבלה במאזן 8:15. במחזור האחרון גברה הקבוצה 76:85 על הפועל תל אביב במשחק בית, כאלייז'ה בראיינט הקלע בלט עם 17 נקודות. היא נמצאת בכושר טוב וניצחה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים ובכולם קלעה 85 נקודות ומעלה. הקבוצה של דרוקר עלתה בכל אחד מנצחונותיה בכמות זריקות העונשין ובמשחק נגד הפועל תל אביב הגיעה ל-34 זריקות. אילת ניצחה את שני המשחקים בין הקבוצות העונה, ובסיבוב השני הביסה את יריבתה ב-25 הפרש,  77:102. הסנטר סולימאן בריימו קלע 21 נקודות.


שחקני הפועל אילת. קלעו 85 נקודות בארבעה ניצחונות (דני מרון)

עירוני נס ציונה – בני הרצליה (20:15)
עירוני נס ציונה מדורגת במקום השביעית באמצע הטבלה, עם מאזן שלילי של 13:10. במחזור האחרון הפסידה 86:74 בחוץ למכבי תל אביב. דקוואן קוק הגארד האמריקאי בלט עם 17 נקודות. נס ציונה נצחה בכל שלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות אחרי שלפני הרצף הזה הרצליה ניצחה בארבעה ברציפות, ובמשחקי הבית מחזיקה במאזן מצוין של 1:6. מצד שני בעוד המשחק אותו נס ציונה אירחה היה צמוד והסתיים בניצחון דחוק 79:81 – דווקא בחוץ נס ציונה ניצחה בגדול 62:81. נס ציונה תהיה חייבת לשפר את המאזן שלה נגד היריבות שמדורגות ערב המחזור בארבעת המקומות האחרונים שכן יש לה מאזן שלילי 5:3. בשני המשחקים האחרונים קלעו הכתומים 11 שלשות בלבד עם 26%. הגארד צוף בן משה שהושאל מהפועל תל אביב ופתח לראשונה בחמישייה של קבוצתו החדשה, הולך ועולה במספר הדקות ורשם 27 דקות במחזור האחרון. 

בני הרצליה האחרונה בטבלה תוכל לנצל את ההפסד של עירוני נהריה ולחמוק מהמקום האחרון. כרגע מאזנה הוא 18:5. הקבוצה של אריק שיבק אופטימית ושמחה לאחר שניצחה 81:95 את גלבוע גליל בחוץ וקטעה רצף הפסדים ארוך של 12 משחקים, הרצף הגרוע בתולדות המועדון. "אני אופטימי ומאמין שנשרוד", אמר המאמן בראיון לתוכנית הרדיו של 103FM ביום רביעי. ג'רום דייסון הגארד קלע 25 נקודות למרות שהתחיל על הספסל, וגם הגארד ג'יימס רובינסון בלט עם 23 נקודות ו-4 מ-7 מהשלוש. דייסון עומד על מאזן רע של 25% בלבד מהשלוש והוא ירצה לשפר את הנתון הזה. הרצליה תצטרך להסתדר שוב ללא שניים משחקניה החשובים ביותר, גייב לוין הפורוורד סנטר והסנטר דיאור פישר הפצועים. מנגד, הגארד אקסבייר רת'אן מייז שחתם בהרצליה עד תום העונה, יערוך בכורה. 


דייסון. קלע 25 נקודות מהספסל (עדי אבישי)

מכבי ראשון לציון – הפועל גלבולגליל (20:45)
שתי הקבוצות צמודות-צמודות בטבלה עם מאזן שלילי זהה 13:10. גם במפגשים הישירים ביניהן העונה איך הכרעה. בסיבוב הראשון ניצחה ראשל"צ 99:107 בביתה לאחר שתי הארכות כשהגארד אלכס המליטון קולע 19 נקודות בשורות המנצחת,  ובסיבוב השני גמלה לה גלבועגליל כשניצחה 77:92 כשהגארד דוראנד סקוט קלע 18 נקודות וחילק 4 אסיסטים.

מכבי ראשל"צ נראתה רע במחזור האחרון והפסידה 53:77 במשחק החוץ מול הפועל באר שבע. רק בשני משחקים בתולדותיה קלעה פחות נקודות. בהתחשב בכך שזה היה הפסדה השישי בשבעת המפגשים האחרונים, הלחץ מורגש בקבוצה של גיא גודס. איגור קולשוב היה הקלעי הבכיר עם 12 נקודות. המילטון נעצר במשחק שעבר בפעם השנייה בלבד העונה עם מספר נקודות חד ספרתי ואצל האורחת: גלבוע גליל שרשמה הפסד כואב בביתה מול האחרונה בטבלה, 81:95, כשגרג וויטינגטון הפאוור פורוורד היה מנקודות האור עם 19 נקודות.  דוראנד סקוט לא נרשם בסגל למשחק, בעוד בראיינט קרופורד נכלל בסגל ועשוי לשחק לראשונה מאז ינואר. בשנה שעברה ניצחה גלבוע גליל בכל שלושת המשחקים בליגה. חואקין שוכמן מגיע בכושר מצוין שגרם לקהל לבחור בו שני מבין הישראלים במשאל האולסטאר, כשקלע בספרות כפולות בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים.



חואקין שוכמן. בכושר מצוין (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי