בשבת: גלבוע/גליל והפועל ת"א ייאבקו על המקום הפלייאוף

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | עדי אבישי

הקבוצה הצפונית מהמקום השמיני תארח בגן נר את האדומים הנמצאים במקום התשיעי במפגש קריטי עבורן שעשוי לקבועה מי תעפיל לפלייאוף. איאן מילר לא נרשם בשורות המאחרת

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

המחזור ה-25 של ליגת ווינר ייפתח מחר (שבת) במפגש חשוב בין שתי קבוצות בעלות מאזן זהה. גלבוע גליל מהמקום השמיני מארחת בגן נר את הפועל תל אביב המופיעה מקום אחד מתחת, בידיעה שהמפסידה מבניהן תרד לחלק התחתון של הטבלה, מחוץ לתמונת הפלייאוף. המארחים לא רשמו את איאן מילר.

הפועל גלבוע/גליל (14:10) – הפועל תל אביב (14:10)
במשחק הראשון בין הקבוצות העונה נרשמו לא פחות מ-49 איבודי כדור משותפים – הנתון השני הכי גבוה אי פעם למשחק כלשהו בליגת העל: גלבוע/גליל קבעה שיא שלילי בתולדות המועדון (25 איבודים), בעוד הפועל תל אביב השוותה את שפל המועדון בליגה הבכירה (24). בסיבוב השני הפועל ת"א חתכה את מספר האיבודים ל-11 בלבד ומסרה שיא עונתי של 26 אסיסטים, בעוד המארחים איבדו 16 כדורים.

הפועל גלבוע/גליל נוצחה בשלושה מארבעת משחקיה האחרונים והפסד נוסף יוציא אותה מהשמינייה הראשונה, ויביא לכך שהיא תהיה בנחיתות במאזן הפנימי מול שתי יריבות ישירות על המקום בפלייאוף. האדומים מהעמק סופגים יותר מכל קבוצה אחרת בליגה העונה ובכל שלושת ההפסדים האחרונים הם ספגו אפילו מעל הממוצע העונתי שלהם (91.5 נקודות): 107 באילת, 95 מול הרצליה ו-92 בראשל"צ.


הפסד נוסף יוציא את גלבוע/גליל מהשמינייה הראשונה (דני מרון)

הפועל תל אביב מנגד, לראשונה מאז משחק פתיחת העונה חצתה במחזור שעבר את רף 100 הנקודות במשחק ללא הארכה. אחרי שנעצרו על 12 אסיסטים ומדד 61 בלבד בהפסד החוץ באילת, רשמו חניכיו של דני פרנקו נתונים כפולים בניצחון על באר שבע: 26 אסיסטים (שווה לשיאם העונתי) ומדד 121. בנוסף, הם הגיעו ל-36 זריקות עונשין – רק בניצחון בדרבי, במשחק שנמשך 45 דקות, הם זרקו יותר מהקו.

גרג וויטינגטון מוביל את הליגה במדד עם 23.5 בממוצע ורק באחד מ-11 המחזורים האחרונים הוא ירד ממדד 20. בנוסף, הוא מדורג ראשון בליגה עם 11 דאבל-דאבלים (מתוך 21 משחקים), כולל בחמישה מששת המחזורים האחרונים. בשני המפגשים עם הפועל תל אביב העונה הוא הצטיין עם 20.5 נקודות, 12.0 ריבאונדים, 4.0 אסיסטים ומדד 30.5.

ריצ'רד האוול פלירטט עם טריפל דאבל במחזור שעבר ורשם שיאי קריירה במדד (40) ובאסיסטים (8), לצד 20 נקודות ו-11 ריבאונדים. במשחק החזרה שלו מהיעדרות הוא ביצע 5 עבירות ב-16 דקות באילת, אבל נגד באר שבע הסתפק בשמי פאולים בלבד תוך 31 דקות. הסנטר עומד על רצף של ארבעה ניצחונות על גלבוע/גליל מאז משחק מספר 1 ברבע גמר הפלייאוף אשתקד, כאשר עוד שיחק בהפועל ירושלים.

ריצ'רד האוול. ירשום ניצחון חמישי ברציפות על גלבוע/גליל? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי