הפועל אילת ניצחה 89:96 את נס ציונה ועלתה ל-0:1 בסדרה

אבי בן שימול
אבי בן שימול | פרנסיסקו די סטסיו (מנהלת הליגה)

אלייז'ה בראיינט הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות עם 20 נקודות והדרומיים רשמו ניצחון בית תשיעי ברציפות. ערב נהדר לישראלים של דרוקר. הכתומים שוב לא הצליחו לנצח משחק חוץ בפלייאוף

(גודל טקסט)

הפועל אילת ממשיכה להיות הכבשה השחורה של עירוני נס ציונה. הערב (שבת) גברו התכולים על הכתומים בתוצאה 89:96, שמרו על המאזן המושלם נגד היריבה בהיכל 'בגין' ועלו ל-0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף, בזכות ערב נהדר של הישראלים – אבי בן שימול, עידן זלמנסון ורפי מנקו, שקלעו יחד 42 נקודות. קבוצתו של נדב זילברשטיין תמשיך לחכות לניצחון חוץ ראשון בתולדותיה באילת, כשמאזנה ההיסטורי בהיכל 'בגין' עומד על 10:0.

המשחק נפתח באופן מבולגן מצד שתי הקבוצות. נס ציונה ברחה ל-4:9 מוקדם בזכות פתיחה טובה של טל דן, אך הדרומיים התעוררו ושלשה של סולימאן בריימו השלימה ריצת 2:12 והעלתה את אילת ל-13:18. התגובה הגיעה מידי גולן גוט וגארי בראון-רמירז, שאיזנו על 18 לכל צד. המארחים ירדו ביתרון מינימלי לאחר עשר דקות, 20:18.

אילת פתחה את הרבע השני עם שבע נקודות ללא מענה וזה גרם לנדב זילברשטיין להזעיק פסק זמן, אבל זה לא עזר לאורחים שלא מצאו מענה לרפי מנקו. הפורוורד תרם 12 נקודות מהספסל והעלה את קבוצתו ליתרון שיא של 14 נקודות, 44:30. עד הירידה למחצית דקוואן קוק מזער נזקים עם שתי שלשות ובהפסקה 39:51 לאילת.

דקוואן קוק חזר מפציעה, אך לא הצליח לעזור לנס ציונה (צילום: פרנסיסקו די סטסיו)
דקוואן קוק חזר מפציעה, אך לא הצליח לעזור לנס ציונה (צילום: פרנסיסקו די סטסיו)

הקבוצות החליפו סלים בתחילת הרבע השלישי ואילת שמרה על היתרון. פרדריק בורדיון העלה את הביתיים ליתרון שיא של 53:69 עם שתי השלשות הראשונות שלו במשחק. דווקא בנקודה זו, חניכיו של דרוקר הורידו מעט מהאינטנסיביות ובעזרת שמונה נקודות של כריס דואו, נס ציונה צימקה את ההפרש לתשע. אילת חזרה ליתרון דו ספרתי בסוף הרבע, 65:76.

הכתומים חזרו לעניינים ברבע האחרון, שהלך צמוד לכל אורכו. כריס דואו היה האיש של נדב זילברשטיין ושתי צליפות שלו מחוץ לקשת קירבו את נס ציונה למרחק ארבע נקודות מהמארחת. טאליב זאנה צימק בנקודה נוספת מהקו, אבל בריימו עם קליעת עונשין משלו השאיר את האילתים ביתרון של שתי התקפות. נס ציונה הגיעה לסוף שעון הזריקות בהתקפה מכריעה, כחצי דקה לסיום ובריימו חסם את ניסיון הזריקה של קוק. החטאה נוספת של בראון-רמירז נתנה את האות לחגיגות של אילת, שכאמור עולה ליתרון בסדרה.

ימשיכו לחכות לניצחון חוץ ראשון באילת. אוהדי נס ציונה (צילום: פרנסיסקו די סטסיו)
ימשיכו לחכות לניצחון חוץ ראשון באילת. אוהדי נס ציונה (צילום: פרנסיסקו די סטסיו)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי