שני בפלייאוף: דרבי לוהט בת"א, חולון תשיב את יתרון הביתיות?

ווילבקין מול האוול
ווילבקין מול האוול | עדי אבישי

סדרות רבע הגמר יימשכו ובמוקד המפגש ב"דרייב אין", שם תנסה הפועל ת"א להפתיע בביתה את מכבי ת"א, אמינו מצד אחד וקלויארו מנגד לא נרשמו. ב"בית מכבי" תנסה מכבי ראשל"צ להכפיל את יתרונה, וולדן וג'ונס ייעדרו?

(גודל טקסט)

סדרות רבע גמר הפלייאוף בליגת ווינר סל יימשכו גם מחר (שני), ובמוקד יהיו שני המשחקים המרתקים ביותר: הפועל תל אביב תארח את מכבי תל אביב אחרי ההפסד במשחק הראשון ביד אליהו בשעה 21:00, ועוד קודם לכן ב"בית מכבי" תנסה מכבי ראשון לציון להכפיל את יתרונה על הפועל חולון (19:00).

הפועל תל אביב – מכבי תל אביב (21:00, 1:0 בסדרה)
האווירה טעונה, ברשתות החברתיות המועדונים עצמם מלבים את היצרים על ידי סרטונים של הקהל היריב ועל הפרקט צפויות 40 דקות של לחימה, בסופן נדע אם מכבי תל אביב תכפיל את יתרונה או שמא הפועל ת"א תצליח לשמור על ביתה ולנצח בפעם השנייה העונה את יריבתה העירונית. 

דני פרנקו לא רשם למשחק את אלאדה אמינו ואילו יאניס ספרופולוס מנגד בחר לוותר על אנג'לו קלויארו. דווקא בשתי הסדרות האחרונות בהן ידם של האדומים הייתה על העליונה, הם עשו זאת ללא יתרון ביתיות: זה קרה אי שם ב-2004/05 נגד הפועל ירושלים ובשנה שעברה על חשבון מכבי אשדוד, אחרי שבשני המקרים גם הפסידה את המשחק הראשון בסדרה. עם זאת, רק פעם אחת ניצחה המדורגת שמינית בתום העונה הסדירה את אלופת העונה הרגילה: לפני שנתיים, אז מכבי חיפה הפתיעה את הפועל חולון עם 1:3.

המאזן במפגשי עבר בפלייאוף הוא 7:36 למכבי תל אביב, כשהפעם האחרונה שהשתיים נפגשות אחרי העונה הסדירה הייתה בחצי הגמר ב-2017/18, אז ניצחה מכבי תל אביב ב-24 הפרש בפיינל פור. הפעם, על הנייר, יהיה צמוד יותר, מכיוון ששני המפגשים האחרונים ב"היכל שלמה" הוכרעו בתום הארכה: הפועל ת"א ניצחה במסגרת הסיבוב השני של העונה הסדירה ובסיבוב השלישי הייתה זו מכבי ת"א שניצחה, למרות ריצת 0:13 של המקומיים שהצליחו לכפות הארכה. בשני המשחקים הללו סקוטי ווילבקין היה הקלע המוביל של ספרופולוס עם 36 ו-18 נקודות בהתאמה.


ווילבקין. משחקי הדרבי מחוץ ליד אליהו עשו לו טוב (עדי אבישי)

מכבי ראשון לציון – הפועל חולון (19:00, 0:1 בסדרה)
כשהכוכב קורי וולדן בספק בעקבות חבלה חמורה באגן וכשגם שון ג'ונס סובל ממתיחה חזקה ולא ברור אם יוכל לעמוד לרשות דן שמיר, תנסה הפועל חולון להחזיר לעצמה את יתרון הביתיות אחרי ההפסד 95:84 בשבוע שעבר, במשחק שפתח את הסדרה.

בלא פחות מ-81.4 אחוזים מסדרות העבר, ב-83 מהסדרות, ניצחה הקבוצה שניצחה ראשונה, נתון מעודד למדי עבור הכתומים מעיר היין, שכבר הגיעו לשני גמרים העונה: בגביע ווינר הם זכו ובגביע המדינה הם נכנעו להפועל ירושלים בקרב על התואר, וכעת ינסו להדיח את מי שסיימה את העונה הסדירה במקום השלישי, דבר שקרה חמש פעמים בלבד – ופעמיים עשתה זאת ראשל"צ בעצמה, ב-2015 לחולון וב-2016 למכבי חיפה.

בעונה הרגילה חולון דווקא השלימה סוויפ על ראשל"צ, כשבשניים משלושה מפגשים וולדן – שכזכור בספק למשחק – סיים עם 24 ו-37 נקודות בהתאמה. אם חולון תיאלץ להסתדר ללא שני הזרים, המשימה שלה לעצור רצף של שמונה הפסדים במשחקי חוץ במסגרת הפלייאוף תהיה קשה פי כמה.


בחולון מקווים שהכוכב יהיה כשיר למפגש (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי