דרוקר: "לא יודע אם תהיה הפועל אילת בעונה הבאה"

שרון דרוקר
שרון דרוקר | לירון מולדובן

יממה לאחר ההעפלה הסנסציונית לפיינל פור, המועמד למאמן העונה התראיין לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על העונה המטלטלת שעברה על קבוצתו, עתידו המעורפל לקראת העונה הבאה וגם: רפי מנקו והפועל ת"א

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

הפועל אילת העפילה אמש (שני) לפיינל פור, אחרי שניצחה 90:98 את נס ציונה במשחק 4. ביום שני הקרוב תפגוש את אלופת המדינה, מכבי תל אביב ותנסה להמשיך את העונה ההיסטורית שלה. הערב, שרון דרוקר התראיין לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על העונה המטלטלת שעברה קבוצתו, על המשבר הכלכלי שמרחף סביב עתיד הקבוצה וגיבור הניצחון, רפי מנקו.

שרון דרוקר, העפלתם לפיינל פור אחרי עונה קשה. איך עשיתם את זה? 
"דיברנו גם במהלך השנה, ואתם די ליוויתם אותנו גם במשברים וגם בתקופות הטובות. ידעתם מה פחות או יותר קורה, עברנו משברים כלכליים, היינו בסכנת קיום. מכוניות, בתים, גירעון גדול נפל על המועדון הזה. למזלי אני אומר, היה לי חבורת שחקנים מגובשת, בוגרת, רעבה ואמביציונית שרק רוצה להצליח. אנחנו נלחמנו מאוד חזק כדי שהתנאים המינימליים יהיו. הרבה אנשים נרתמו עבורנו, בין אם זה העירייה והספונסרים. אני שמח שלא אכזבנו אותם".

האם אפשר להחזיק ליגה עם 3 זרים?
"זה עניין של השקפה וגישה. כל מועדון בוחר לו את הדרך שלו ואת הדברים שהוא רוצה לעשות. ה-3 זרים היו מכורך הנסיבות, אני חושב שהיה צורך בעוד זר, אבל רוב הפוקוס שלנו הלך לישראלים ואני אוהב את זה. הם היו קשוחים ומיוחדים והם הראו את זה לאורך כל העונה".


דרוקר חוגג: "שמח שלא איכזבנו" (דני מרון)

אולי ככה צריך לבנות קבוצה?
"זה כיף לסדר תרגילים עם רפי מנקו ואבי בן שימול. הילדים האלה שיחקו אצלי בנבחרות ובקבוצות, אבל לקבוצות עם הרבה זרים יש מטרה שהיא יותר גדולה משל הפועל אילת. הם רוצים לשחק ביורוליג וביורוקאפ, 6-7 זרים פותר להם בעיות. אני חושב שהקבוצה שלנו יותר מגובשת. גם הזרים היו אכפתיים, אכפת להם מהחבר לקבוצה ולא רק מהסטטיסטיקה. זה הצליח לנו".

הפועל תל אביב גירשה את רפי מנקו, למה אצלך הוא הצליח?
"רפי מנקו – צריך לדבר עליו. אני מכיר אותו מההתחלה, הוא לוחם ויש לו עתיד גם בנבחרות ישראל. כיף לאמן שחקן כזה. השיקולים של הפועל תל אביב? לא יודע, אני לא מתערב בשיקולים שלהם. כלכליים או לא, זכותם. אני חושב שרפי מאושר אצלנו, מאושר מהאווירה, מהזרים ומהתפקיד שלו בקבוצה ואנחנו מאושרים ממנו".

הפועל אילת בלי שרון דרוקר – לא מגיעה לשום מקום השנה?
"אני לא יכול להגיד דבר כזה. זה לא האופי שלי. אני חושב שזאת באמת עבודת צוות. בסוף כל האנשים – המנהל, האפסנאי, העוזר קבוצה ואנשי צוות המדהימים שלי. המון אנשים נותנים פה הכל וכולם רוצים בהצלחת הקבוצה. לכל אחד יש מחליף".


רפי מנקו – לוחם (קרדיט: מנהלת הליגה/פרנסיסקו די סטסיו)

אתה המאמן הכי מבוקש בליגה כרגע. מה יקרה איתך אחרי הפיינל פור?
"אני השארתי את כל הדברים האלה לסוף העונה. קבעתי להיפגש עם כל מיני קבוצות אחרי הפלייאוף, גם עם אילת. דבר אחד שאני גאה בו – אנחנו רואים המון משחקי כדורסל ועם הניסיון אנחנו כבר יודעים מי קבוצה ומי לא קבוצה. והיה לי עונג לראות את השחקנים משתפרים עוד ועוד והופכים לקבוצה, זה כיף. אנחנו באמת שיחקנו קבוצתי וזה מה שנצטרך להביא לפיינל פור, את הביחד שלנו".

מה האתגר שלך לשנה הבאה אם תישאר באילת?
"השאלה אם תהיה קבוצה באילת. ראש העיר היה אתמול במשחק והוא אמור לקבל דו"ח מפורט. אי אפשר לנהל קבוצה עם כל כך הרבה חובות, הוא יקבל את ההחלטה אם אפשר לעשות כזה דבר או לא. אם תהיה קבוצה – נדבר, אם לא, אז עשינו כל מה שיכלנו. זה חשוב לכדורסל בישראל".




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי