קולשוב בראיון: "יהיו רגעים יותר טובים, למדתי הרבה העונה"

איגור קולשוב
איגור קולשוב | דני מרון

אחרי שהודח מהפלייאוף עם חולון דווקא על ידי ראשון לציון אליה הוא שייך, הקלע מסכם את שנת הרוקי שלו ומודה כי הפציעות הכריעו: "אם היו לנו עוד שני גבוהים, לא היינו נופלים מהרגליים". והיכן ישחק בעונה הבאה?

(גודל טקסט)
ספק אם איגור קולשוב, שסיים השבוע את העונה עם הפועל חולון בהפסד 3:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף, תיאר לעצמו שמי שתביא לכך מוקדם מהצפוי תהיה לא אחרת מאשר קבוצת האם שלו, מכבי ראשון לציון. כזכור, בעין היין החליטו לוותר על שירותיו ולהשאיל אותו לחולון רווית הפציעות עד לסיום העונה. הכתומים, שעמם זכה הפורוורד בגביע ווינר בתחילת העונה והפסיד בגמר גביע המדינה להפועל ירושלים, יפגשו ביום שני הקרוב את קבוצתו של עודד קטש בחצי גמר הפיינל פור ואולי יצליחו לעשות סנסציה ולהעפיל למשחק על האליפות. קולשוב יוכל במקרה הטוב לצפות בחבריו מהיציע בהיכל 'מנורה מבטחים'.


הפורוורד שעלה לארץ עם משפחתו ב-2001, חזר לכדורסל הישראלי בתחילת השנה בקול תרועה רמה היישר לקבוצה שבה גדל לפני שעבר לארצות הברית לטובת קריירה במכללות שכללה הופעות במדי אוניברסיטאות אריזונה ורייס והגיעה בסופו של דבר לפלורידה. ההצלחה שלו מעבר לים, שם תרם 14 נקודות בממוצע, הפכה אותו למבוקש בשוק הישראלי. מכבי ת"א התעניינה בשירותיו, אך לשכנה מדרום הייתה זכות ראשונים על כרטיסו וכך קולשוב (24, 1.93) חתם לשנתיים בקבוצה של היו"ר יצחק פרי.



תחת צביקה שרף, שהדריך את הכתומים בתחילת העונה, קולשוב היה שחקן מפתח. לאחר פיטוריו של 'הרס"ר' והגעתו של גיא גודס חל מפנה במעמדו ונוצר מצב חדש, שבו שני ישראלים נוספים ישבו על המשבצת שלו: אדם אריאל ועוז בלייזר. הפורוורד שסיפק 11.5 נקודות בממוצע ב-26 משחקים במדי ראשון לציון, הגיע לחולון החבולה שאיבדה בשבוע אחד שניים מכוכביה – גיא פניני וסקוטי הופסון והייתה זקוקה לשחקן ישראלי. בשבעה משחקי ליגה עם חולון הוא קלע 10.7 נקודות ובארבעת משחקי הפלייאוף בשורות הסגולים תרם כמות דומה – 10.5.


יחזור ללבוש כתום בעונה הבאה? קולשוב במדי ראשל
יחזור ללבוש כתום בעונה הבאה? קולשוב במדי ראשל"צ (דני מרון)


"מבחינתי זו הייתה עונה עם עליות וירידות, שנת רוקי כזאת", מסכם היום קולשוב, "למדתי הרבה על עצמי, על כדורסל, על החיים. זו רק ההתחלה. עוד יהיו רגעים יותר טובים". בחולון רוצים לראות אותו ממשיך בשורותיהם גם בעונה הבאה, אלא שגורלו, כך נדמה, לא בידיו והכל תלוי בתכניות של ראשון לציון לגביו ואם גיא גודס שימשיך לאמן את בקבוצה בעונה הבאה בונה עליו: "חזרה לראשון? לא יודע, נצא לפגרה אחרי עונה ארוכה וניתן לסוכנים לעשות את שלהם. אני לא מתעסק בזה".


לאחר מכן הוא משיב לשאלה מה היה קורה בחולון לולא הפציעות: "אי אפשר לדעת. סדרות פלייאוף זה המון עניין של מאצ'-אפים. היה לראשון יתרון אדיר מבחינת גודל. עם עוד שני גבוהים היינו יותר מגוונים ושחקנים היו מקבלים יותר מנוחה, לא היינו נופלים מהרגליים. אבל בגדול צריך לתת להם קרדיט, הם שיחקו עם מה שיש להם".


בתוך כך, ליו"ר יצחק פרי יש כוונה לחזור ולשחק באחד מהמפעלים האירופיים, אחרי שראשל"צ קיבלה פנייה מהנהלת היול"ב, שהציעה לה להשתלב ביורוקאפ. לפרי, האיש שיחד עם גודס נתן יד למהלך לסייע לחולון כאשר זו נקלעה למצוקת פציעות, יש תשובה ברורה: "איגור אמור לחזור בקיץ למכבי ראשון לציון לפי החוזה. צריך לשאול את גודס, שמרכיב את הקבוצה, אם הוא בונה עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי