יצחק פרי: "גודס מאמן ענק, הוא משחק שחמט עם היריבים"

יצחק פרי וגיא גודס
יצחק פרי וגיא גודס | אודי ציטיאט

יו"ר מכבי ראשון לציון הילל את המאמן, שלקח פיקוד על הקבוצה במהלך העונה והוביל אותה לשני גמרים: "הוא מאמן שקט, עם יכולות ועושה דברים שחלמתי עליהם שנים". וגם: האם הוא מתכנן לפרוש במקרה של זכייה באליפות?

(גודל טקסט)

אחרי הסנסציה שמכבי ראשון לציון חוללה אמש (שני) על חשבון הפועל ירושלים, יושב ראש המועדון הכתום, יצחק פרי, התראיין הערב לתכנית הספורט ברדיו 103fm ודיבר על השינוי שהביאה הגעתו של גיא גודס לתפקיד המאמן במהלך העונה, על הקשיים הכלכליים איתם המועדון מתמודד ועל תכניותיו לעתיד במקרה שהכתומים ינצחו את מכבי תל אביב בגמר ויזכו באליפות.

"אני חושב שהחל בעצם זה שהחלפנו זרים בעמדות מסוימות ושחררנו אחרים ובזה שהבאנו את דריל מונרו, שמוסיף מימד אחר על המגרש ובחדר ההלבשה", הסביר פרי את המהפך שחל בקבוצה במהלך העונה, "לכן התמונה הכוללת מראה קבוצה שונה מזו שהייתה בתחילת השנה. כל זה כמובן מבלי לגרוע מכבודו של גיא, שהוא מאמן ענק".

היו"ר נשאל עד כמה גדול חלקו של גודס בהצלחת הקבוצה, שכידוע העפילה לגמר גביע המדינה מוקדם יותר השנה: "ההצלחה כולה שלו. הוא מאמן שקט, עם יכולות והוא עושה דברים שחלמתי עליהם שנים. הוא משחק שחמט עם המאמנים היריבים ובלעדיו לא היינו מגיעים למקום שהגענו. יחד עם זאת, נתנו לו כלים שהוא ידע להשתמש בהם. הוא גם ביקש להחליף שני זרים שהיו חלשים ובמקומם הבאנו את המילטון וסימפסון. מונרו הגיע למרות שגיא חשב שחסר לנו שחקן בעמדות הגארד, אבל אני הכרתי בדריל אספקטים שגיא לא, מהשנה שהוא לקח איתנו אליפות, ובסך הכל אפשר לראות שזה הסתבר כנכון".

עשה מהפך בראשון לציון. דריל מונרו (דני מרון)
עשה מהפך בראשון לציון. דריל מונרו (דני מרון)

בתור מישהו שידוע כאחד שאצבעו קלה על ההדק כשמדובר בהחלפת מאמנים ולאחר שהשנה פיטר את צביקה שרף, שגם הוא ביצע החייאה בקבוצה עונה לפני כן, פרי ניסה להסביר היכן הוא מעמיד את הגבול בין מאמן ענק לאחד כושל: "זו שאלה לא קלה. מאמנים באים ועושים את המיטב שלהם, אני לא חושב שאף אחד מהחילופים שביצעתי לאורך השנים, ויש לי "עבר עשיר" בתחום, לא היה לגופו של עניין. כולם באו כתוצאה מיכולות והישגי הקבוצה.

היושב ראש התייחס גם לקשיים הכלכליים המהווים שגרה עבור המועדון שלו: "עברנו שנה לא קלה כלכלית. למרות שלא איחרנו יום אחד בתשלומים, ירקנו דם בכל יום. התחלפות ראש העיר ובעיות עם נותני החסות היו רק חלק מהגורמים לכך".

משחק שחמט עם היריבים. גיא גודס (עדי אבישי)
משחק שחמט עם היריבים. גיא גודס (עדי אבישי)

לסיום, פרי השיב לשאלה האם יפרוש במקרה שהכתומים יזכו באליפות: "אם אוכל לפרוש אחרי זכייה באליפות ובגביע ווינר בעונה אחת, אולי אעשה זאת. כרגע אני לא יודע. בשנה הבאה נשחק ביורוקאפ שזה גם אתגר לא קטן למועדון בסדר גודל כזה. המקום הזה הוא כמו משפחה בשבילי. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כרגע אני מוביל את המועדון ואני מקווה שגיא והשחקנים יתנו פייט למכבי תל אביב". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי