"אם חיים אוחיון יגיד לי לא לגעת בשוכמן, לא אעשה זאת"

אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי | עדי אבישי

אריאל בית הלחמי, מאמנה הטרי של הפועל תל אביב, התראיין ל-103fm וטען שהוא יכבד את רצון הבעלים של גלבוע/גליל במקרה שהוא יתנגד להעביר את הפורוורד. על עזיבה אפשרית של לימונד אמר: "לא שמעתי שהוא בחוץ"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לאחר שמונה היום למאמן הפועל תל אביב לשנתיים הקרובות, אריאל בית הלחמי יצטרך לייצב את הספינה האדומה, שעברה עונה מלאת טלטלות ובה בין השאר הוחלפו כמעט כל הזרים, כשגם בגזרת הישראלים מעבר להשתלבותו של ים מדר, רק תומר גינת סיפק את הסחורה.

בראיון לתכנית הספורט ברדיו 103fm, המאמן הטרי של האדומים התייחס לתמונה הלא בהירה של הקבוצה אליה הוא נכנס: "אני נרגש מהחתימה בהפועל תל אביב ומחכה כבר להתחיל לעבוד. עדיין לא למדתי עד הסוף מי מחוץ לקבוצה ומי בפנים, כי אני רק בהתחלה. נצטרך לשבת עם ההנהלה ולהחליט ביחד".

ההבדל בין מועדון כמו גלבוע/גליל, שבו חיים אוחיון נתן לו את המושכות להפועל תל אביב שבה לכאורה ישנה מעורבות של היו"ר רמי כהן והבעלים החיצוני ידידה רפפורט בעניינים מקצועיים: "אני לא מתעסק במה שאמרו בעבר. אני אוהב לעבוד בשיתוף פעולה, כך עשיתי גם בגלבוע ובקבוצותיי הקודמות. אני חושב שבכדורסל של היום המאמן הוא חלק מהמערכת ולזו יש כל מיני צרכים. אני בטוח שנגיע לעמק השווה לגבי כל שחקן בסגל".

יחפש לעצמו קבוצה חדשה? רביב לימונד (עדי אבישי)
יחפש לעצמו קבוצה חדשה? רביב לימונד (עדי אבישי)

זהות הקבוצה ובניית הסגל לעונה הבאה, על רקע השינויים בחוקה: "נשחק עם ארבעה זרים. צריכים לבנות קבוצה שתתאים לד.נ.א של המועדון ולמה שאני מאמין בו כמאמן. לוחצת מהירה ועם תשוקה. השמות פחות חשובים כרגע". בית הלחמי נשאל גם האם הוא הסיבה שרביב לימונד צפוי לעזוב את הקבוצה וענה: "לא שמעתי שלימונד בחוץ. כמו שאמרתי, אנחנו עדיין בשלבי היכרות".

עוד שחקן שמתנדנד בהפועל הוא הסנטר ריצ'ארד האוול, שסיים את העונה ביכולת חלשה. המאמן הגיב לשאלה האם הוא מעוניין בשירותיו: "כמו שאמרתי, כרגע אנחנו לא מתעסקים בזה. חתמתי רק הבוקר. אנחנו צריכים לחפש שחקנים שמתאימים לד.נ.א של המועדון, עם רעב, אנרגיות ותשוקה. נפנה לכל ישראלי שיוכל להביא את אלה איתו".

חואקין שוכמן עשה התקדמות גדולה בגלבוע תחת בית הלחמי והכריז בעבר כי ירצה לשחק היכן שהמאמן יעבוד, מה שהעלה את השאלה האם השחקן יעבור יחד איתו לתל אביב: "אני לא מסתיר את מערכת היחסים שלי עם שוכי. הוא גם מתאים לד.נ.א של הקבוצה, אבל אנחנו ביום הראשון שלי במועדון". לגבי זכות הוטו של יו"ר גלבוע/גליל חיים אוחיון בנושא, אמר בית הלחמי: "אני מעריך ואוהב את חיים אוחיון, הוא הציל לי את הקריירה ואם הוא יגיד לי לא לגעת בשחקן, אני לא אגע בו".

ילך בצעדיו של בית הלחמי להפועל תל אביב? חואקין שוכמן (אודי ציטיאט)
ילך בצעדיו של בית הלחמי להפועל תל אביב? חואקין שוכמן (אודי ציטיאט)

הסיכון שבעזיבת חממה כמו גלבוע/גליל לטובת קבוצה עם פתיל יותר קצר: "הכל יכול להיות בספורט המקצועני. אבל אני לא חושב ככה, אני כמובן חושב שאני יכול להצליח. אני גם לא מחפש להאדיר את שמי ולקחת קרדיט על הצלחה, אם תהיה. ואם יקרה מצב שניכשל, אקח אחריות".

האם הוא דיבר עם המאמן היוצא דני פרנקו: "לא מאמין בזה. לא רוצה להגיע עם דעות קדומות וכל מקרה לגופו. דני ואני ביחסים מאוד טובים ומדברים בלי קשר להפועל תל אביב. הוא עשה עבודה מצוינת והוא מאמן עם הרבה הישגים. אנחנו שונים ואני לא מסתכל על מה היה".

לסיום, בית הלחמי התייחס לקהל של קבוצתו החדשה: "חוויתי אותו כמאמן יריב. כשאיכנס לאולם וארגיש את האווירה זה יהיה הכיף הכי גדול שיש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי