ראשל"צ תזכה למענק, הפועל ירושלים דורשת מהמנהלת החזר רטרואקטיבי

אייל חומסקי עם גיא הראל
אייל חומסקי עם גיא הראל | אודי ציטיאט

אחרי שאושרה סגנית האלופה כנציגת ישראל ביורוקאפ בעונה הבאה, האדומים התלוננו בדרישה לקבל כחצי מיליון שקלים שלטענתם מגיעים להם מלפני שנתיים: "העניין עבר ליועץ המשפטי", נמסר בתגובה

(גודל טקסט)

לאחר שהוחלט רשמית להעניק למכבי ראשון לציון, פינליסטית גמר הפיינל פור, כרטיס חופשי למשחקי היורוקאפ, מבקשת הפועל ירושלים ממנהלת הליגה להעביר אליה רטרואקטיבי כספים המגיעים לה לטענתה מהתקופה בה שיחקה במפעל האירופאי המקושר ליורוליג.

לטענת האדומים, מכבי ראשל"צ תזכה למענק ממנהלת הליגה, כפי שמגיע לקבוצות המשחקות במפעלים של פיב"א, מענקים שנמנעו לטענת הירושלמים כשהם שיחקו ביורוקאפ, מפעל ממנו פרשו לפני שנה לטובת ליגת האלופות של פיב"א.

על פי תקנון המנהלת, קבוצות זכאיות למענק בשל השתתפות במפעל על פי קריטריון ספורטיבי. זו הסיבה שמכבי ת"א, הזוכה לשריון ביורוליג אינה מקבלת תמריץ על הופעותיה. בקיץ 2017, לאחר זכייתם של האדומים באליפות המדינה, הם ביקשו לקבל את המענק המלא בסך 650 אלף שקלים – אולם דירקטוריון המנהלת אישר להם לבסוף סכום מופחת של 120 אלף שקלים בלבד.

הנימוק לדחיית הבקשה היה שירושלים שוריינה ממילא ביורוקאפ, אך במועדון עצמו טענו כי הכרטיס ניתן לליגה הישראלית והועבר אליהם – בזכות ההישג הספורטיבי שאליו הגיעו בפלייאוף. כעת עומדת ראשון לציון בפני סיטואציה דומה. היא קיבלה את הכרטיס בזכות עלייתה לגמר הפיינל פור לפני כשלושה שבועות; מאידך, הנהלת המפעל עצמו הודיעה מראש כי תעניק כרטיס אחד לאחת משלוש המדינות – ישראל, בלגיה הולנד, וכך אכן קרה היום. לפיכך פנתה הפועל ירושלים למנהלת הליגה בדרישה ל"השוואת התנאים" והבהירו כי אם הכתומים יקבלו מענק, גם הם יצפו לקבל החזר רטרואקטיבי על ההפרש מ-2017 ולא הם מאיימים לנקוט באמצעים משפטיים.


חומסקי. בעלי הפועל ירושלים דורש תשלום רטרואקטיבי (דני מרון)

מנהלת הליגה הקציבה לעונה הקרובה סכום של כ-2 מליון שקלים שיחולקו לקבוצות המשחקות במפעלים האירופאיים (לא כולל מכבי ת"א) על פי מספר המשחקים שתשחק כל קבוצה. כניסתה של ראשון לציון למעגל מקבלות המענק יפגע מן הסתם בסכום שיועבר לנציגות האחרות – הפועל ירושלים הפועל חולון ועירוני נס ציונה.

במנהלת הליגה אישרו כי קיימת תלונה מצד הפועל ירושלים. "הגיעה לידינו הקובלנה של הפועל ירושלים בנושא התמיכה הכספית והעניין עבר ליועץ המשפטי, נשב עם ירושלים בקרוב ונברר את דרישתם".

בהמשך הבהירה המנהלת את עמדתה ביחס להשתתפות הקבוצות הישראליות במפעלים האירופאיים. "המיקום של קבוצות ליגת העל ביחס להשתתפות במפעלים האירופים נקבע על פי סיום העונה הסדירה. למעט האלופה מכבי ת"א שמשוריינת ביורוליג, הבאות אחריה הפועל ירושלים והפועל חולון נרשמו לצ'מפיונס ליג (הפועל אילת בחרה שלא להירשם למפעל אירופי). לאחר מכן נמצאת נס ציונה, גם היא רצתה להגיע לצ'מפיונס ליג, אך האולם שלה לא עומד בסטנדרטים הנדרשים ולכן נרשמה ליורופקאפ.

"הליגה הישראלית קיבלה לקראת העונה הבאה מקום על בסיס ספורטיבי במפעל היורוקאפ והבאה בתור על פי המיקום היא מכבי ראשל"צ שנרשמה למפעל. על פי תקנון המנהלת, 8 הקבוצות הראשונות בסיום העונה הסדירה זכאיות להשתתף במפעלים האירופים ואנו מברכים על כך שנכון לעכשיו יש לנו 5 קבוצות שייצגו אותנו באירופה. אנו מאמינים שהישג זה יתרום ויקדם לא רק את הקבוצות אלא את הליגה הישראלית כולה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי