עולם הכדורסל מרכין את ראשו: גרשון דקל הלך לעולמו בגיל 75

גרשון דקל
גרשון דקל | הפועל תל אביב, רשמי

כוכב הפועל ת"א בשנות ה-60 וה-70, שזכה עם הקבוצה בארבע אליפויות ושני גביעים נפטר. דקל נמצא במקום השלישי ברשימת קלעי האדומים בכל הזמנים עם 3,462 נקודות. הלווייתו תתקיים מחר

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אתמול בלילה (שישי) הלך לעולמו אחד מגדולי שחקני הכדורסל של הפועל תל אביב בשנות ה-60 וה-70 גרשון דקל, שזכה עם הקבוצה בארבע אליפויות ושני גביעים. בנוסף נמצא במקום השלישי ברשימת קלעי האדומים בכל הזמנים עם 3,462 נקודות. בשנות ה-80 הוא אף אימן את הקבוצה הבוגרת למשך עונה אחת.  דקל שיחק במשך עשור בנבחרת ישראל, הוא נחשב לאחד הסמלים הגדולים של הקבוצה הפועל תל אביב ששיחקה באותם שנים במגרש הבלטות ללא גג במתחם אוסישקין. הלווייתו תתקיים מחר.

דקל שיחק שבע שנים בשורות הנבחרת הלאומית וב-52 הופעות בינלאומיות קלע 257 נקודות. את שיא הקליעה שלו קבע בניצחון על דנמרק במוקדמות אליפות אירופה עם 16 נקודות. הוא היה שותף לזכייתה של ישראל במשחקי אסיה 1966 וכן הופיע במדיה בשתי אליפויות אירופה בסוף שנות ה ב-296 משחקים בליגת ווינר סל קלע דקל 4,113 נקודות ב-296 משחקים והוא מדורג במקום ה-36 בקלעי כל הזמנים.

דקל גדל בקיבוץ גבעת חיים והחל את דרכו בקבוצה המקומית. בגיל 19 הצטרף להפועל ת"א ושיחק בה עשור וחצי. הוא היה מהקלעים הבולטים בליגה ובתקופתו בשורות האדומים זכה בארבע אליפויות ושני גביעי המדינה. לשיאו הגיע בעונת 66/67, כאשר קלע כ-18 נקודות למשחק ונבחר לחמישיית העונה בליגה. ב-253 משחקים בהפועל ת"א הוא קלע 3,462 נקודות, שמדרגות אותו במקום השלישי בתולדות המועדון אחרי מארק טורנשיין ז"ל ובארי לייבוביץ' יבדל"א.

באמצע שנות ה-70 הוא נפרד מהאדומים ושיחק בשלהי הקריירה בהפועל פתח תקווה ומכבי חיפה, בטרם פנה לאימון. בליגה הבכירה הוא הדריך את בית"ר ת"א, מכבי ר"ג, הפועל ת"א, הפועל גן שמואל והפועל ר"ג. כמו כן עבד בליגות הנמוכות בכפר ויתקין, תל יצחק ויבנה. במשך עשורים רבים עבד בהכשרת מאמנים ומורים לספורט במכללת וינגייט וסמינר הקיבוצים בישראל ובאקדמיות ומחנות נוער בארה"ב וביוגוסלביה.

לפני שנים עבר דקל אירוע מוחי והוגבל בתנועתו, אך הוא לא חדל מהעברת הידע שלו בנושאי אימון וכדורסל ואף הוציא ב-2013 ספר בשם "הדרך לסל".

מהפועל ת"א נמסר: "משפחת הפועל תל אביב, מנהליה, עובדיה, מאמניה ואוהדיה, שולחים חיבוק גדול למשפחת דקל עם האובדן שפקד אותה. יהי זכרו של גרשון ברוך". מנהלת הליגה הודיע הבוקר כי היא מרכינה את ראשה בעקבות פטירתו של שחקן ומאמן העבר, גרשון דקל שיובא למנוחות מחר. יהי זכרו ברוך.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי