צומת דרכים לאדומים. קטש צריך להחליט: טימור או אוחיון

יוגב אוחיון, בר טימור
יוגב אוחיון, בר טימור | אודי ציטיאט

לאור העומס בקו האחורי וההחלטה להמשיך עם תמיר בלאט לעונה נוספת, ברור שבסגל של מחזיקת הגביע אין מקום לעוד שני רכזים ישראלים בכירים. המועדון יצטרך להכריע: הנאמנות של הראשון או הניסיון של השני

(גודל טקסט)

ימים לא פשוטים עוברים על הצוות המקצועי והניהולי בהפועל ירושלים. על הפרק החלטה לא קלה: בקבוצה שזכתה בעונה החולתפ בגביע המדינה, הגיעה עד שלב רבע גמר גביע האלופות של פיב"א והודחה בחצי גמר הפיינל פור בידי מכבי ראשל"צ, הגיעו למסקנה כי בסגל שהם שואפים לבנות לעונה הקרובה אין מקום לשלושה רכזים ישראלים בכירים. לאחר ההחלטה להמשיך עם תמיר בלאט, הגיעו בבירה למסקנה שאין מנוס אלא להיפרד מאחד מהשניים: בר טימור או יוגב אוחיון.

העונה שהסתיימה לא היטיבה עם אף אחד מהגארדים. טימור שיחק בעונה הסדירה 18.5 דקות וסיפק 7.4 נקודות בממוצע ב-32 משחקים, אוחיון שיחק דקה פחות וקלע 5.9 ב-29 הופעות. בפלייאוף, הרכז שגדל בחיפה ירד ל-17.3 דקות והנקודות ירדו בהתאם (5 בממוצע), כך גם אצל אוחיון: 14.5 דקות ו-4.8 נקודות.

בלאט הוא הרכז הראשון של קטש והושג עמו סיכום על המשך פעילותו בקבוצה לעונה נוספת. בקבוצה חתום הקלע ג'יימס פלדין לעוד שתי עונות. ההתקשרות עם ג'קובן בראון תימשך ובירושלים תרים אחר גארד נוסף. סך הכל יהיו בבירה חמישה שחקנים בקו האחורי. עם ביטול החוק הרוסים, קטש יתקשה לספק את רצונם של שלושת הרכזים הישראלים שהיו לו בעונה האחרונה, לכן הצעד של ויתור על אחד מהם מתבקש.

מקבל את הקרדיט מקטש כרכז הראשון. תמיר בלאט (מאור אלקסלסי)
מקבל את הקרדיט מקטש כרכז הראשון. תמיר בלאט (מאור אלקסלסי)

ההחלטה לא פשוטה, אפילו קשה. השניים זוכים לההערכה רבה בקבוצה. הניסיון של אוחיון, העובדה שבעונה שהסתיימה הוא הצליח להתגבר על הפציעות מהן סבל והניסיון הרב שצבר בשנותיו ביורוליג במכבי תל אביב מעניקים לו נקודות זכות. מנגד, העובדה שהוא עדיין נחשב אצל חלק מאוהדי הקבוצה כמכביסט גורמת לחלק מהם להעדיף את טימור, אשר לזכותו של עומדת ההחלטה שקיבל להמשיך בבירה למרות ההצעה המפתה ממכבי תל אביב לפני שנתיים, מעבר לגילו הצעיר – 27 לעומת 32 של אוחיון.

ביולי 2017 הודיע טימור לגיא הראל על מעבר לצהובים. הוא חשש שלא יבוא לידי ביטוי בבירה והודיע על סיכום תנאיו אצל היריבה. כמה שעות לאחר מכן, טלפן טימור לאורי אלון הבעלים והודיע לו: החלטתי להשאר בירושלים. פניית הפרסה קנתה לו מקום בלב של האוהדים האדומים, אך לצערם לא הם אלו שמקבלים את ההחלטות, אלא ראשי הקבוצה ונדמה שהשבוע כולם ידעו את התשובות לשאלות מי נשאר ומי הולך. ואולי אף נקבל תסריט מפתיע, שבו שניהם יישארו או יעזבו. מבולבלים? גם אנחנו.

עודד קטש עומד בפני החלטה קשה. (דני מרון)
עודד קטש עומד בפני החלטה קשה. (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי