"רק הכדורסל ואני": איגור קולשוב בראיון מיוחד לספורט1

איגור קולשוב
איגור קולשוב | דני מרון

כשחזר לישראל מתקופת המכללות בארה"ב, הפורוורד המוכשר לא האמין שיעבור בשלוש קבוצות תוך זמן כל כך קצר: "עברתי כל כך הרבה בחיים, אין לי בעיות הסתגלות". על מאמנו החדש: "הוא בן אדם מדהים עם המון ידע".

קבוצות: עירוני נהריה
(גודל טקסט)

השנה הראשונה של איגור קולשוב בליגת העל היוותה עבורו שיעור לחיים. מהר מאוד הבין הפורוורד שבמקצוע בו בחר, שום דבר לא בטוח. תובנה נוספת היא שישנם רגעים לא צפויים, בהם לא ברור באיזה כוון נושבת הרוח.

בראיון לספורט1, שנערך בערב הגאלה של מנהלת ליגת העל בכדורסל קולשוב נראה כאילו עדיין לא עיכל שהוא לובש את הסגול של עירוני נהריה ולא את זה של הפועל חולון. הוא מדבר על הקבוצה מהשפלה בגוף ראשון תחילה ולאחר מכן ממהר לתקן את עצמו ומספר על הקיץ האחרון, בו חיכה להחלטת מכבי ראשון לציון האם לשחרר אותו לחולון או להעבירו לקבוצה אחרת, כאשר גם אופציות מעבר לחו"ל היו על הפרק.

"אני סיימתי את העונה שלי כשחולון הודחה בשלב הפלייאוף. לקחתי קצת הפסקה, זמן לעצמי וטסתי לארצות הברית להתאמן. רציתי מאוד לצאת לאירופה וחיכיתי להצעה הנכונה ולסיטואציה המתאימה. ידעתי שאני לוקח סיכון, כי יכולתי לקבל חוזה יותר טוב אם הייתי חותם על הצעות שקיבלתי מוקדם יותר," הוא מספר.

"לאט לאט ראיתי לאן השוק הולך, תוך כדי המתנה. מה שרציתי לא בא בדיוק. חזרתי להסתכל על ההצעות מהארץ והיו שתי אופציות טובות: להמשיך עם חולון או לעבור לנהריה. בסוף דברים התגלגלו והגעתי לנהריה. אני מבסוט שאשחק פה עכשיו".


קולשוב במדי ראשון לציון: "רציתי לצאת לאירופה" (דני מרון)

התאכזבת מכך שלא המשכת בחולון?
"כן. החיבור שלי עם הקבוצה והאוהדים היה מאוד מהיר. היו הרבה דברים מאחורי הקלעים: סוכנים, הנהלות ובכלל התנהלות של אנשים. אני כן מרגיש אכזבה, משום שאני מאוד אוהב את המועדון ואני אוהב את ההנהלה והשחקנים. הגעתי לשם רק באפריל ועדיין היו לי חודשיים מדהימים".

חיוך עולה על פניו של קולשוב, שיחגוג בנובמבר 25, כאשר הוא מדבר על המעבר מהמרכז לצפון. "כן, זה לגור עכשיו במקום שונה ולא איפה שהתרגלתי, אבל עברתי כל כך הרבה בחיים שלי. אישית, המעבר למקום חדש לא כזה קשה. אין לי בעיות הסתגלות". הפורוורד המשיך לספר על כך שהוא שמח על המעבר, גם אם מדבריו משתמע אחרת. "משהו יפה נבנה בקבוצה שלנו. דני פרנקו והעוזר שלו עופר רחימי בונים קבוצה טובה עם סגל טוב".

מה היה בשיחה עם פרנקו ששכנע אותך לעבור?
"דני ואני דיברנו לראשונה ביולי. באוגוסט התחלנו לדבר יותר לעומק. לא נפגשתי איתו, דיברנו בטלפון. משיחות כאלו מנסים להבין מי הבן אדם, מה הכיוון, מה רוצים ממך ומה אתה רוצה מהמקום. הבנתי שהוא בן אדם מדהים עם המון ידע. הוא נמצא בליגה הרבה שנים ויש לו כמובן ניסיון, שזה משהו שאני רוצה לקחת לעצמי וללמוד ממנו. נוצר בעצם מצב שיכול להיות טוב לי ויכול גם להועיל לקבוצה. פשוט הלכתי על זה".

אז עכשיו אתה בעצם לבד בנהריה?
"לגמרי. רק הכדורסל ואני. אני לא רוצה להגיד שבמרכז היו לי הסחות דעת וזה לא היה רק הכדורסל, כי זה לא נכון לכנות את זה ככה. כן היה לי זמן להיפגש עם חברים, אבל אין לי הרבה כאלה בארץ. החברים שלי הם בכלל בארצות הברית. יש לי בארץ שניים-שלושה חברים, אז מבחינת חברתית המעבר לא קשה. הקושי היחיד באמת הוא שההורים שלי נשארו במרכז ואותם אראה הרבה פחות עכשיו. אני מכין את עצמי לנסיעות הלוך-חזור. היו לי שבועיים של נסיעות כאלה עד שנכנסתי לדירה".

 

קולשוב בעונה שעברה במדי הפועל חולון: "רק הכדורסל ואני" (דני מרון)



קולשוב היה שם חם בקיץ שעבר, כשחזר מהמכללות בארצות הברית ואף היה מבוקש במכבי תל אביב, שהתעניינה בצירופו. בסופו של דבר הוא חזר לקבוצת נעוריו – מכבי ראשון לציון. כידוע, עם הגעתו של גיא גודס ופיטוריו של צביקה שרף, מצא את עצמו קולשוב מחוץ לרוטציה ולקראת סוף העונה עבר לחולון.

הוא מתבדח על מצב קליטת האינטרנט בצפון ועדיין נשאר נאמן לציוצים בטוויטר, מה שהכניס אותו במהירות אל הביצה המקומית בשנה החולפת. הוא פעיל מאוד ברשתות החברתיות, משתף את אהבתו לספורט אמריקאי וגם לא פעם כותב את שעל ליבו. הדוגמא הזכורה מכולן היא ציוץ ה-"LOL" שלו לאחר שזומן לסגל הנבחרת המורחב של עודד קטש ונופה בהמשך.

האמנת שבתחילת העונה השנייה שלך בארץ תגיע כבר לקבוצה השלישית שלך?
"לא, אבל למדתי שהחיים הם לא מה שאתה רוצה. יכולות להיות לך חמישים אלף תוכניות ובסוף זה אף פעם לא מסתדר איך שאתה רוצה. בסוף, אם אתה רוצה להגיע לרמות הגבוהות אתה צריך לעבור הרבה, לחוות דברים קשים וגם כאלה שפחות נעימים. אני חושב שבשנה שעברה למדתי הרבה: למדתי את הליגה, איך בעצם דברים בארץ מתנהלים וגם למדתי את סגנון המשחק. אני יודע כבר למה לצפות השנה".



קולשוב וזוסמן: "יודע למה לצפות השנה" (עדי אבישי)

בשני משחקי ההכנה שהתקיימו בסוף השבוע האחרון באילת, במסגרת הטורניר לזכרו של אודי סגל ז"ל, קולשוב קלע 21 ו-20 נקודות בהתאמה וכעת הוא ועירוני נהריה מגיעים למשחק הרשמי הראשון השנה, במסגרת שמינית גמר גביע ווינר מול קבוצתו לשעבר ומחזיקת התואר הנוכחית – אותה מכבי ראשון לציון. אשתקד דובר רבות על כך שהאקסית של קולשוב היא היחידה ללא מתאזרח וכי היא מאמינה בשחקן הישראלי.

קולשוב עצמו התייחס לביטול החוק הרוסי והשיב: "עכשיו תהיה יותר תחרות על המקום. כשאתה כדורסלן או אפילו ספורטאי טוב, אם מניחים בצד את הקטע הכספי, זה לא צריך לעניין אותך. אני מאמין, או בעצם אני יודע, שעם החוק או בלעדיו נהריה תוציא ממני את איגור שכולם רוצים לראות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי