פלדין: "הוכחנו שאנחנו קבוצה טובה, אבל העונה רק החלה"

ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין | אודי ציטיאט

גארד הפועל ירושלים לאחר הזכייה בגביע ווינר: "זה יתן לנו ביטחון להמשך. הייתי מתוסכל מהיכולת שלי בחצי הגמר, אז התכוננתי קצת אחרת". קטש: "גילינו אופי. פלדין המנהיג שלנו, אין הרבה סקוררים כמוהו"

(גודל טקסט)

בתחילתה של עונת 2016/17 הפועל ירושלים גברה על מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר והמשיכה לזכייה באליפות בסיום אותה עונה. אז אמנם מוקדם לקבוע אם העונה הנוכחית תסתיים באופן זהה, אבל הניצחון אמש (שבת) על אותה יריבה, באותו מעמד, היווה איתות גדול מצד האדומים על הכוונות שלהם לשנה הקרובה. הקבוצה מהבירה שלטה בפתיחה, ראתה את היריבה הגדולה חוזרת ומשתלטת על העניינים בהמשך, אבל הפגינה אופי בדקות הסיום וחגגה תואר שאולי החשיבות שלו שולית ביחס לאתגרים שיעמדו בפניה העונה, אבל ללא ספק יתן לה תנופה רצינית לקראת ההתמודדות עם אותם אתגרים.

ג'יימס פלדין, המצטיין בגמר עם 21 נקודות, סיכם את המשחק ואמר שקבוצתו תשכח מהר מהניצחון: "שלטנו במשחק באופן כללי, הם עשו את הריצות שלהם. הם קבוצה מצוינת. ידענו שהם יפתחו חזק, אבל התחלנו טוב וזה נתן לנו ביטחון. נחגוג הערב ונשכח מזה. אנחנו בקדם העונה, שמחים שהוכחנו שאנחנו קבוצה טובה אבל אנחנו רק בספטמבר. זה יתן לנו ביטחון לכל השנה, אנחנו משחקים במסגרות קשות אבל העונה רק התחילה".

האם רצה לפצות על היכולת הירודה שלו בחצי הגמר: "אתם מכירים אותי, אני יוצא ככה לכל משחק. שמחתי שניצחנו את נס ציונה, אבל הייתי מתוסכל מהיכולת שלי אז עשיתי חימום קצת אחר כדי להגיע מוכן הערב".

הוביל את הפועל ירושלים לזכייה בגביע ווינר. ג'יימס פלדין (אודי ציטיאט)
הוביל את הפועל ירושלים לזכייה בגביע ווינר. ג'יימס פלדין (אודי ציטיאט)

מאמן הירושלמים עודד קטש ניתח: "בירידה לחדר ההלבשה במחצית היה אינטנסיבי, הייתי מאוד עצבני על הרבע השני שלנו. היינו חייבים להיות חכמים בשני הצדדים ולרדת בפלוס 10, אם לא יותר. יכול להיות שאני מצפה מחלק מהשחקנים יותר מדי לשלב כזה של העונה, אבל הרגשנו שאנחנו יכולים לעשות יותר טוב. בחצי השני הם עשו שתי ריצות קטנות אבל נשארנו שם וגילינו אופי, ניהלנו את הדקות של שחקנים שנפלו מהרגליים".

על ההגנה: "הגארדים שלנו עשו עבודה טובה מאוד, בחלקים גדולים מהמשחק הגבוהים לא חיפו עליהם מספיק, היו חוסר תיאום ורכות כזו שעליהם כעסתי במחצית. ובהתקפה היינו צריכים לקחת החלטות יותר טובות, כי האיבודים שלנו נתנו להם לפתח מומנטום. ידעתי שכדי לעצור את הגארדים שלהם צריך מאמץ קבוצתי, ברגע שהגבוהים סיפקו עזרה כמו שצריך עשינו את העצירות".


"גילינו אופי". עודד קטש (אודי ציטיאט)

קטש פרגן לנמרוד לוי וטרנט לוקט, שניים ששיחקו תפקיד מרכזי: "נמרוד שחקן מאוד ורסטילי והוא יודע לשחק בשני צידי המגרש, בטוח שעם הזמן יהיה לו יותר ביטחון לשחק עם האינסטינקטים הטובים שיש לו. אנחנו שמחים שהוא כאן, ניסינו בקיץ לגרום לו להיות יותר אגרסיבי. לוקט בגיל אחר, עם ניסיון אחר והוא קודם כל שחקן הגנה, ברמה האיכותית ביותר ביבשת והוא מוסיף לנו המון. בתוספת האופי המדהים שלו, הוא כמו גרסת גארד לג'וש אוונס".

מה אמר לפלדין כדי להרים אותו אחרי חצי הגמר: "לא הייתי צריך להגיד לו כלום, יש לו ביטחון והוא יודע שהוא המנהיג שלנו ואנחנו לא בוחנים אותו על פי כמה הוא קולע. לא ראיתי הרבה סקוררים כמוהו, שפשוט לא מסתכלים כמה הם קולעים וחושבים קודם כל על הקבוצה".

אייזיאה קאזינס לא שיחק בטורניר: "מן הסתם שהכוונה היא להכניס אותו לרוטציה. הפועל ירושלים רוצה לנצח בכל משחק, זה ברור שברוטציה בין הגארדים ללוקט ופלדין יש יתרון עליו, אין סיבה נקודתית לכך שהוא לא שיחק. חלק מהשחקנים צריכים קצת יותר זמן להבין מה אני דורש, ברגע שהוא יתרגל הוא ייכנס לרוטציה".

הצהרת כוונות להמשך העונה. שחקני הפועל ירושלים חוגגים (אודי ציטיאט)
הצהרת כוונות להמשך העונה. שחקני הפועל ירושלים חוגגים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי