ריינולדס נחת: "יודע שמכבי ת"א אוהבת לנצח, מוכן לדמם צהוב"

ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס | באדיבות מכבי תל אביב

אחרי הניצחון החלק על הפועל באר שבע, הסנטר החדש של האלופה הגיע ארצה והצטרף רשמית. ספרופולוס כבר עם הפנים למשחק החוץ נגד ז'לגיריס: "השחקנים החדשים יתרמו דקות איכותיות". כהן: "כל אחד יכול לעזור עכשיו"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב צלחה אתמול (ראשון) משוכה נוספת בליגת העל, כשגברה 63:80 על הפועל באר שבע ללא יותר מדי קשיים ורשמה את ניצחונה ה-12 העונה. האלופה, שהגיעה ללא סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר הפצועים, בנוסף כמובן לארבעת השחקנים שלה שמושבתים כבר תקופה ארוכה, הסתדרה בדיוק כפי שעשתה בגן נר בשבוע שעבר עם רוטציה של שישה שחקנים ועוד דורי סהר הצעיר, רק שהפעם היא לא נזקקה לשתי הארכות בשביל לנצח.

לשמחתם של הצהובים, היום הצטרף אליהם הסנטר החדש ג'יילן ריינולדס, אחרי שארון ג'קסון נחת כבר אתמול בערב, והשאלה הגדולה היא את מי יחליט הצוות המקצועי של מכבי ת"א לרשום כזר השמיני בליגה, כשהיא זקוקה לגיבוי גם בעמדת הגארד, שממנה נעדרים ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס, וגם בעמדת הסנטר שבה חסר טאריק בלאק. כך או כך, ריינולדס וג'קסון לא יזכו לערוך יותר מדי אימונים עם חבריהם החדשים לפני משחק היורוליג נגד ז'לגיריס קובנה ביום חמישי הקרוב, אך אמורים להיות זמינים אליו.

ריינולדס, שנחת ביום הולדתו ה-27, סיפר מה הוא יודע על קבוצתו החדשה ומצבה הנוכחי: "זה יום מיוחד, זו מתנת יום הולדת נהדרת להגיע לישראל ואני שמח על כך. אני יודע שמכבי אוהבת לנצח, שהיא זכתה בהמון אליפויות, שהיא תמיד בצמרת וזה ארגון נהדר. אני רק אעשה את המיטב שלי ואנסה לעזור לקבוצה לנצח. אני מוכן לדמם צהוב".

הסנטר פתח את העונה בקבוצת ז'ג'יאנג ליונס הסינית יחד עם ארון ג'קסון. ריינולדס התייחס לאיחוד המחודש עם הגארד, לסגנון המשחק באסיה ולמידת כשירותו למשחק הקרוב נגד ז'לגיריס: "ארון חבר נהדר לקבוצה על המגרש ומחוצה לו, הוא תמיד דוחף אותך להיות טוב יותר והוא שחקן חכם, נהניתי לשחק איתו. בסין אתה לא יכול לגעת ביריב, אני שחקן אגרסיבי כך שאני חושב שאתאים לסגנון ההגנתי כאן. אני מרגיש כשיר, כמובן שהקצב שם שונה, אבל אני חושב שאני מוכן לשחק. נתקדם מיום ליום, אקשיב למה שהמאמן ילמד אותי ויצפה ממני לעשות".

באשר לניצחון בבירת הנגב אתמול, המאמן יאניס ספרופולוס יכול להיות מרוצה מהמספרים שהעמיד אתמול טיילר דורסי בכל הנוגע למשימות ניהול המשחק. לאחר שווילבקין נקע את קרסולו בסיום הרבע הראשון של משחק ההפסד לאנדולו אפס ביום חמישי האחרון, בלט מטבע הדברים החוסר בשחקן שיקבל החלטות בהתקפה של הצהובים, כשדורסי התקשה לנווט את הספינה. בבאר שבע הוא כבר הרגיש הרבה יותר בנוח וחילק שמונה אסיסטים, בנוסף לשמונת הריבאונדים ו-10 נקודות שרשם.


דורסי. הרגיש יותר נוח נגד באר שבע (דני מרון)

"אני חושב שאחרי הרבע הראשון שיחקנו הגנה טובה מאוד", סיכם ספרופולוס את הניצחון. "התאמנו את עצמנו למשחק, לא אפשרנו להם נקודות במתפרצת, הם במקום הראשון בליגה בריבאונד התקפה ונלחמנו בזה טוב. בהתקפה, קראנו את המלכודות שלהם בזמן. באופן כללי שלטנו ושיחקנו טוב. היה לנו קשה בהתחלה כי יש לנו סגל קצר, אבל אז העלינו את הקצב וכולם הופיעו. אני שמח ומאוד גאה באיך שהשחקנים שיחקו ובלחימה שלהם".

כפי שהיה גם בניצחון על גלבוע/גליל במחזור הקודם, ג'ייק כהן לקח אחריות וסיים כמצטיין המשחק עם מספרים נהדרים של 23 נקודות, 7 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים. הפורוורד, שהיה מותש בסיום אחרי עוד ערב שבו בילה דקות ארוכות על הפרקט. לאחר הניצחון סיפר כהן: "לא היה קל. כל מי ששיחק היה צריך לעבוד קשה מאוד. באר שבע משחקת כדורסל קשוח ומיוחד. האם אני צובר ביטחון? אולי קצת, כשאתה משחק הרבה דקות אתה נכנס לקצב".


כהן. "כשאתה משחק הרבה דקות אתה נכנס לקצב" (דני מרון)

מכבי תל אביב תמשיך כעת למשחק החוץ בליטא שיסגור את הסיבוב הראשון של היורוליג ובו תפגוש את האקס שרונאס יאסיקביצ'יוס. לעומת המצב בליגה במשחקים האחרונים, הצהובים ייהנו מרוטציה קצת יותר רחבה והמאמן היווני התייחס להשפעות שיהיו לכך על כמות איבודי הכדור, לאחר שקבוצתו רשמה אתמול 21 כאלו.

"יהיה לנו סגל עמוק יותר ותהיה לנו אפשרות להעלות מחליפים מהספסל ולתת לשחקנים אוויר, כך שלא נאבד כל כך הרבה כדורים. זה משחק חשוב ונצטרך להתכונן אליו". על שחקני הרכש שיצטרפו לקבוצתו הוסיף ספרופולוס: "ג'קסון מנוסה. נלמד אותם את הדברים הבסיסיים והם יוכלו לתרום לנו דקות איכותיות". ג'ייק כהן הוסיף לקראת המפגש עם הליטאים: "יש להם אולם קשה עם קהל מצוין. מקווה ששחקנים יחזרו אלינו. היורוליג מאוד חשוב לנו. כמה השחקנים החדשים יעזרו? כל אחד יכול לעזור עכשיו, אבל הם נראים מבטיחים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי