במנהלת ליגת הכדורסל מצהירים: ללא פיצוי לא נפתח את העונה הבאה

אות'לו האנטר
אות'לו האנטר | עומרי שטיין

אנשי המנהלת דנו שעות ארוכות בעתיד ליגת הכדורסל הבכירה בישראל, והחלטה תתקבל עד הלילה. במנהלת הודיעו: ללא פיצוי מהמדינה והבטחה לקהל ביציעים לא נפתח את העונה הבאה

(גודל טקסט)

גורלה של עונת הכדורסל 2019/20 בליגת העל עדיין לוט בערפל, ובינתיים, במנהלת הליגה הגיבו להתפתחויות האחרונות מול משרד הבריאות. ע"פ ההודעה, נציגי המנהלת דנו שעות ארוכות וההחלטה לגבי עתיד העונה הייתה אמורה להתקבל עוד הלילה (רביעי), אך ככל הנראה תידחה למחר. לאחר ההחלטה של משרד הבריאות, ביום שישי אמור דירקטוריון המנהלת להתכנס ולהחליט באופן סופי.

עוד הודיעו במנהלת הליגה, כי אם העונה הנוכחית תחודש, ידרשו לאשר כניסת קהל למשחקים, לאחר האישור של ראש הממשלה להתקהלויות ופתיחת המרכזים המסחרים והקניונים כבר החל ממחר. בנוסף במנהלת הודיעו, כי אם לא תתקבל הבטחה למשחקים עם קהל בעונה הבאה ופיצוי כספי על הנזק הכלכלי שנגרם, העונה הבאה לא תיפתח.

במתווה שהציגה המנהלת בפני משרד הבריאות נכללו הסעיפים הבאים:
– אישור להחזרת הזרים לארץ בשבועיים הקרובים.
– הסרת הדרישה לבודד את הזרים לשבועיים עם הגעתם לישראל.
– בידוד השחקנים וצוותי הקבוצות ל-14 ימים.
– מרגע נחיתת הזרים, שלושה שבועות של אימונים וזאת בתום בידוד של 14 ימים.
– בידוד אנשי המעטפת: שופטים, מזכירות, סטטיסטיקאים וכו'.
– בדיקות קורונה לכל השחקנים ואנשי הצוות, כאשר אם שחקן יימצא חיובי, הוא לא יוכל להשתתף בליגה.
– קיום המשחקים בשני אולמות שיעברו חיטוי, ללא קהל.


בראיינט מול בראון. העונה תתחדש ללא זרים? (דני מרון)

מוקדם יותר, דנו במנהלת בפתרונות יצירתיים. יושב הראש, שמואל פרנקל, הציע לבעלי הקבוצות, לאור הקושי להחזיר את השחקנים הזרים לארץ, לחזור לשחק רק עם שחקנים ישראלים ומתאזרחים הנמצאים בישראל. בשלב זה לא ברור אם לכל הקבוצות יש את מספר השחקנים כדי להעמיד קבוצות ראויות ולכן ספק אם הרעיון ניתן ליישום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי