משרד התרבות והספורט טרם העביר למנהלת את הכספים עבור הקבוצות

אליצור רמלה
אליצור רמלה | עודד קרני, ליגת ווינר נשים

המנהלת הודיעה כי חברי הדירקטריון רואים בכך קיפוח ספורט הנשים, פגיעה חמורה באמון הציבור ואי כיבוד החלטת בית המשפט. תישקל פנייה נוספת לבג"צ, על מנת שהקבוצות יוכלו לסגור את חובותיהן לעונה שהסתיימה

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל הודיעה היום (רביעי) כי משרד הספורט טרם עמד בהתחייבותו הכספית כלפי מנהלת הליגה למרות שעונת המשחקים 2018/2019 כבר הסתיימה השבוע. כל זאת חרף העובדה שבהתאם להתחייבות המדינה במסגרת עתירה קודמת בנושא, נחתם חוזה מחייב להסכם שיווק חמש שנתי מתחדש בין המנהלת ל'אתנה'.

כזכור, במסגרת העתירה של המנהלת בראשות רו"ח איריס שטרק לבג"ץ (יולי 2016), הצהירו המדינה ומשרד התרבות והספורט כי יקצו מידי שנה, במשך חמש שנים, סכום של יותר מ-900,000 שקלים למנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, שיועבר בתחילת העונה באמצעות הסכם שיווק מתחדש משך חמש שנים של המנהלת עם 'אתנה' ומתקציבי המועצה לספורט נשים. בנוסף לכספי תמיכות של יותר מ-450,000 שקלים בשנה לכל קבוצה בליגת העל.

בשתי העונות הראשונות משרד התרבות והספורט עמד בהתחייבויות, אולם בעונת המשחקים הנוכחית 2018/2019 עיכב המשרד את החתימה על ההסכם השנתי המתחדש של 'אתנה' ומנהלת הליגה, וגם לאחר שזה נחתם לאחרונה, טרם הועבר הכסף, ואף לגמרי לא ברור מתי יועבר.

נדגיש כי במהלך כל עונת המשחקים הנוכחית, עונת 2018/19, קיימה מנהלת ליגת אתנה ווינר את כל התחייבויותיה בהתאם להסכם השנתי המתחדש עד האחרונה שבהן. ההתחייבויות כוללות, בין היתר, הענקת הזכויות בשם הליגה, פרסום במגרשים, פעילויות בקהילה ופרסום במהלך שידורי הליגה בטלוויזיה כמו גם הפקת אירוע גמר הפליאוף שהתקיים ביום שני האחרון. ההתחייבויות הללו גוררות עלויות בפני עצמן, ומנהלת הליגה הוציאה מאות אלפי שקלים בכדי לעמוד בהתחייבויותיה. כך שמשרד הספורט ו'אתנה' זכו לשיווק בפועל, מבלי לשלם את התחייבויותיה ובניגוד להסכם שנחתם עמן.

נציין כי מרבית הקבוצות אף ביקשו הלוואת גישור מאיגוד הכדורסל וממרכזי הספורט. נזכיר כי במסגרת הודעה לבג"ץ מסר משרד הספורט כי "מטרת ההחלטה ליצור ודאות לקבוצות הנשים הפועלות בענף ובכך לייצר פתרון ארוך טווח למשך חמש שנים לקבוצות".

במכתב שנשלח לפני למעלה מחודש למשרד התרבות והספורט ואף לשרת הספורט, ח"כ מירי רגב, צויין: "בעוד שענפי הספורט הגבריים, לרבות ליגות הכדורגל והכדורסל, מקבלים מידי שנה את כספי השיווק מהטוטו בתחילת העונה, מועד המאפשר למועדונים התנהלות שוטפת תקינה, ליגות הנשים מתמודדת מידי שנה עם סחבת מצד משרד התרבות והספורט, האחראי על העברת הכספים בעניינן, ונדרשות "להתחנן" ממש בכדי לקבל את הכספים המגיעים להן בדין".

מנהלת הליגה קובלת על התנהלות זו של משרד התרבות והספורט בליגת העל לנשים בכדורסל. חברי דירקטריון המנהלת המורכבת מראשי הקבוצות רואים בכך קיפוח ספורט הנשים, פגיעה חמורה באמון הציבור ואי כיבוד החלטת בית המשפט. במידה ולא יתקבל מידע על מועד העברת התקציב והעברתו בפועל, ישקול הדירקטריון בראשות היו"ר רו"ח איריס שטרק לפנות לבג"צ פעם נוספת, על מנת שהקבוצות יוכלו לסגור את חובותיהן לעונה שהסתיימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי