רואדה: "אנחנו לא 'נבחרת החלומות', חשוב לשמור על איזון"

ריינאלדו רואדה
ריינאלדו רואדה | Alexandre Schneider/Getty Images

למרות ה-0:4 על יפן בפתיחת הקופה אמריקה, מאמן צ'ילה נשאר רגוע: "לא היינו אסון לפני המשחק ואנחנו לא קבוצת על אחריו. נקבל את הניצחון בענווה". סאנצ'ס כבש לראשונה מאז ינואר, ורגאס עקף את מרסלו סלאס

(גודל טקסט)
אחרי שזכתה בשני הטורנירים הקודמים, ב-2015 וב-2016, צ'ילה פתחה גם את הקופה אמריקה הנוכחית ברגל ימין כשניצחה לפנות בוקר (בין שני לשלישי) 0:4 את יפן. הנבחרת האסיאתית הגיעה כאורחת עם הרבה תקוות להפתיע ועם "מסי היפני" טקפוסה קובו, אבל ההגנה שלה קרסה במחצית השנייה.


את החגיגות הוביל אדוארדו ורגאס, שכבש צמד כולל את השער החותם והשתווה לקוטיניו בטבלת הכובשים של הקופה. הצד גם העלה אותו למקום השני בכובשי כל הזמנים בנבחרת הצ'יליאנית, עם 38 שערים לעומת 37 של מרסלו סלאס. את הרשימה, כמובן, מוביל אלכסיס סאנצ'ס שכבש אתמול את שערו ה-42 במדים הלאומיים.


למעשה, זה היה השער הראשון של סאנצ'ס מאז ינואר, אז עזר למנצ'סטר יונייטד לנצח 1:3 את ארסנל כחלק מרצף הניצחונות בתחילת התקופה של אולה גונה סולישיאר באולד טראפורד. מאז החלוץ הצ'יליאני סבל מפציעה ונעלם, וצפוי לעזוב את השדים האדומים, וייתכן שהשער יעזור להם למכור אותו.




עוד שחקן שכיכב הוא צ'אלרס אראנגיס, שבישל פעמיים – לראשונה בקריירה שלו בנבחרת. כשהקפיץ לסאנצ'ס בדקה ה-82 זה גם היה הבישול הראשון שלו אי פעם לחלוץ יונייטד.


המאמן הלאומי ריינאלדו רואדה שמר על קור רוח: "הדבר החשוב הוא לשמור על האיזון, על השליטה המנטלית הזאת, ולדעת לקבל את הניצחון בענווה", הוא אמר אחרי המשחק, "אנחנו לא קבוצת על וגם לא 'נבחרת החלומות', ולפני המשחק לא היינו אסון. אנחנו חייבים להדגיש את האיזון שמביא איתו הניצחון וזה מה שיכין אותנו למה שמצפה לנו".


ההימור לפתוח עם סאנצ'ס למרות מצבו הבריאותי: "לקחנו את הסיכון להשאיר אותו במגרש 90 דקות, וזה השתלם. הוא שחקן מהטופ העולמי".


רואדה.
רואדה. "סאצ'ס שחקן מהטופ העולמי" (Alexandre Schneider/Getty Images)


לצ'ילה יהיו כעת מעט ימי מנוחה, ובין שישי לשבת היא תפגוש את אקוודור (01:45, ישיר בספורט1) למשחק השני במטרה לעלות למקום הראשון בבית על חשבון אורוגוואי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי