כעס בברזיל: "הבוז חזר". צ'יצ'י: "צריכים להשתפר בלי ניימאר"

דני אלבס
דני אלבס | JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images

התקשורת לא ריחמה על הסלסאו: "הפעם המחצית השנייה לא הייתה פיצוי עבור האוהדים", נכתב ב"גלוב ספורט", שם מתחו ביקורת גם על חוסר היצירתיות. המאמן: "חייבים לשחק טוב גם בזמן מצוקה"

(גודל טקסט)
נבחרת ברזיל התמלאה באופטימיות לאחר הניצחון במשחק הפתיחה אלא שהלילה (בין שלישי לרביעי) סיימה רק בתיקו 0:0 מאכזב מול ונצואלה. למרות שמערכת ה-VAR פסלה שני שערים לנבחרת של צ'יצ'י, בסלסאו התאכזבו. לראשונה מזה 20 משחקים רצופי. ביום שבת ברזיל תפגוש את פרו במשחק האחרון בשלב הבתים שיהיה קרב על המקום הראשון. הסלסאו יודעים שהם חייבים להשתפר.


"הבוז הגיע שוב, אך הפעם במחצית השנייה לא היה שום פיצוי לאוהדים המאוכזבים", נכתב בעיתון הגדול במדינה "גלוב ספורט", "משחק מתסכל, תוצאה מתסכלת". חלקם אפילו הריעו לונצואלה במחווה צינית. לפני המשחק הודיעה הוועדה המארגנת שכל הכרטיסים נחטפו לקראת המשחק אלא שבמגרש היו 10,000 מקומות פנויים.


בעיתון מתחו ביקורת על חוסר היצירתיות של הנבחרת, שאמנם איימה על השער 15 פעמים לעומת 6 בלבד של היריבה, אך מיעטה באמת לסכן את השער. "נתקלו ב-VAR, ובעיקר בהגנה החזקה של ונצואלה", נכתב עוד בתקשורת. הקושי של ברזיל לייצר הזדמנויות בא לידי ביטוי בנתון הבא: הנבחרת הגביהה 37 פעמים, יותר מכל משחק אחר שלה בארבעה טורנירי הקופה אמריקה האחרונים. אמנם הקשר ארתור דייק ב-51 מתוך 52 המסירות שלו, אך עשה זאת בעיקר רחוק מהשער. בציוני המשחק ב"אס" הספרדי, אף שחקן של ברזיל לא זכה ליותר מכוכב אחד. גם המאמן חטף. הפרשן קסגרנדה אמר: "רוברטו פירמינו היה רע מאוד, אברטון היה צריך לשחק הרבה יותר".



שחקני נבחרת בסוף השער נפסל (RAUL ARBOLEDA/AFP/Getty Images)


המאמן צ'יצ'י לא התלונן על ה-VAR ואפילו הבין את האוהדים. צ'יצ'י אמר: "השימוש במערכת היה נכון, היה אופסייד. האוהדים רצו לראות שערים או לפחות כדורגל טוב, וגם אני. אם הייתי בצד שלהם הייתי עושה את אותו הדבר. אנחנו חייבים לדעת איך לשחק בזמן מצוקה ולא להיות רגישים".


על ניימאר:" הנבחרת הזו תדע להתאושש ולייצר יותר הזדמנויות. ברור שאנחנו חסרים את ניימאר, הוא בטופ3 בעולם, אני רוצה שהוא יחלים מהפציעה וירגיש טוב. אנחנו חייבים להיות טובים יותר גם בלעדיו".


רפאל דודאמל, מאמן ונצואלה, היה מאושר: "אף אחד לא נתן לנו שום דבר, הצדק נעשה", אמר המאמן במסיבת העיתונאים, "עשינו משחק כמעט מושלם. הקבוצה זכרה נהדרת את ההחלטות הטקטיות. עשינו תוצאה היסטורית". על משחק ההתקפה: "לא הצלחנו להחזיר את הכדור אחרי שאיבדנו אותו". אם הנבחרת תנצח את בוליביה במחזור הסיום וברזיל תגבור על פרו – תוכל ונצואלה להגיע לרבע הגמר. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ונצואלה בה היא לא מפסידה למארחת הקופה אמריקה.



צ'יצ'י אובד עצות (RAUL ARBOLEDA/AFP/Getty Images)




 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי