האיש שחלם לאמן את ארגנטינה, אבל עשה היסטוריה עם פרו

ריקרדו גארקה
ריקרדו גארקה | Buda Mendes/Getty Images

ריקרדו גארקה חיכה להצעה לאמן את האלביסלסטה לאחר הכישלון ברוסיה 2018, אבל הטלפון לא צלצל וכעת יש לו הזדמנות לרשום הישג חסר תקדים עם הלבנים-אדומים בגמר הקופה אמריקה מול ברזיל (ראשון, 23:00 בספורט1)

(גודל טקסט)

ריקרדו גארקה עושה היסטוריה עם נבחרת פרו. לפני כמעט שנתיים, המאמן הארגנטיני הוביל את הפרואנים למונדיאל ברוסיה, ההופעה הראשונה שלהם בגביע העולמי מזה 36 שנים. מחר (ראשון, החל מ-22:40 בשידור ישיר בספורט1) הוא יעמוד על הקווים של הלבנים-אדומים בגמר הקופה אמריקה, מעמד שהם לא הופיעו בו מאז 1975. אבל בין שני הטורנירים הללו, היה משהו שהעמיד בספק את המשך דרכו של "אל טיגרה", הנמר, בתפקיד המאמן.

לאחר ההופעה הכושלת של נבחרת ארגנטינה במונדיאל 2018 והדחתו של חורחה סמפאולי מתפקיד המאמן, גארקה קיווה לקבל הצעה לאמן את האלביסלסטה: "כשניתקתי קשר עם פרו, ערכתי מסיבת עיתונאים כי החוזה שלי הסתיים", אמר גארקה בראיון בפרו בספטמבר האחרון, "שלוש וחצי שנים לפני כן הייתי מרוכז רק בכדורגל הפרואני, כך שלא ידעתי כל כך מה קורה בארגנטינה. התחלתי להתעניין כי השם שלי הוזכר בין המועמדים, אבל המצב שם היה לא ברור".

"הייתי המאמן היחיד שהיה פנוי באותה תקופה", המשיך גארקה, "אבל אף אחד לא יצר איתי קשר ואחרי שזמן ההמתנה שביקשתי מההתאחדות הפרואנית חלף, חזרתי אליהם במטרה להמשיך". השיחה שגארקה חיכה לה לא הגיעה ולכן הוא חתם על חוזה חדש בפרו, לאחר שהבין שבארגנטינה לא נותנים לו הזדמנות.

שם את פרו בחזרה על מפת הכדורגל. ריקרדו גארקה (JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images)
שם את פרו בחזרה על מפת הכדורגל. ריקרדו גארקה (JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images)

"אתה צריך להיות מוכן ולרצות את זה. צריך לדעת שהציפיות נורא גבוהות וצריך לעמוד בהן. אני מרגיש לגמרי מוכן", הוסיף גארקה באותו ראיון, שבתקופה שהוא התקיים המאמן עדיין קיווה לאמן את הנבחרת של המדינה שאותה ייצג כשחקן. כבר מחר הוא יעלה לגמר הקופה אמריקה, שבו יוכל לעשות היסטוריה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי