מצב מסובך בספרד: לואיס אנריקה מאמן "בשלט רחוק"

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | AFP

"לה רוחה" סובלת מבעיה גדולה. הספרדי לא מגיע למשרדי ההתאחדות, למתקן האימונים או לאצטדיוני הכדורגל בגלל הבעיה המשפחתית שטרם נפתרה, ואולי לא יאמן גם בחודש יוני. נשיא ההתאחדות סבלני בינתיים

(גודל טקסט)

התקשורת במדריד מדווחת היום על מצב מסובך בנבחרת ספרד, אולי המסובך ביותר בהיסטוריה שלה. לואיס אנריקה שקיבל את אימון הנבחרת אחרי המשבר בגביע העולמי ושיקם אותה, לא יכול לאמן אותה כרגע בשל בעיות משפחתיות. כזכור, הוא לא ניהל את משחקה של ספרד כשזו ניצחה 0:2 את מלטה בחוץ. השחקנים הקדישו את הניצחון לאנריקה שעזב אותם בגלל בעיה משפחתית.

המצב הזה נמשך כרגע. למרות שכרגע אין משחקים לנבחרת, אנריקה לא מגיע למשרדי ההתאחדות, לא מגיע למתקן האימונים וגם לא פוקד את האצטדיונים בספרד ולא עוקב אחרי השחקנים, אלא מנהל את הנבחרת מהבית. הסיבה עדיין לא נחשפה. המאמן כן רואה את המשחקים בטלוויזיה ונמצא בקשר עם עוזריו שמדברים עם מאמני הקבוצות. כמובן שזו לא ההכנה האידיאלית לנבחרת שרוצה להצליח ביורו 2020. הספרדי עובד עם עוזרו רוברטו מורנו שניהל את המשחק במלטה ועוזריו רפא פול וחסוס קאסס והפסיכולוג חואקין ואלדס.

המצב יהיה סבוך יותר בחודש יוני אז יחודשו משחקי מוקדמות היורו. ספרד תשחק נגד איי פארו ושבדיה. אנריקה תמיד העריך עבודה קבוצתית וכבר תיכנן כמה מהלכים קדימה והנבחרת הייתה אמורה לקיים מחנה אימונים מסודר כדי לקלוט את השחקנים שסיימו את העונה. לא תהיה בעיה גדולה בליגת האלופות משום שרק שחקני ברצלונה ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס וסרג'י רוברטו וכן שוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה נמצאים בתמונת הסיכויים להגיע לגמר. קבוצה אחת תיפרד מהמפעל מחר (שלישי).


לואיס אנריקה. נאלץ לאמן "בשלט רחוק" (Gettyimages)

נכון לעכשיו היחיד שנמצא בקשר עם אנריקה הוא נשיא ההתאחדות לואיס רובילאס שעד כה יש לו הרבה סבלנות כלפיו בניגוד לפיטוריו ז'ולן לופטגי לפני המונדיאל האחרון. לרובילאס  אמון מלא באנריקה והוא ביקש מהמאמן לא לקחת החלטה מהירה. התוכנית היא לעבור את משחקי יוני כנראה בלי אנריקה ואז מקווים בהתאחדות הבעיה שלו תיפתר. הכל תלוי כמובן בהתפתחויות, אבל בהתאחדות מקווים לטוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי