מחר במוקדמות היורו: נבחרת איטליה פוגשת את פיאניץ' ודז'קו

מיראלם פיאניץ' עם אדין דז'קו
מיראלם פיאניץ' עם אדין דז'קו | PATRICK KOVARIK/Gettyimages

כוכבי הסרייה A של נבחרת בוסניה יארחו את חבריהם לרומא ויובנטוס בניסיון לעצור את החבורה היעילה של מנצ'יני. במקביל: צרפת רוצה להתאושש נגד אנדורה, גרמניה מארחת את אסטוניה ובלגיה פוגשת את סקוטלנד

(גודל טקסט)

תמונת הבתים במוקדמות היורו מתחילה להתבהר, ולאט לאט מגלים ברחבי אירופה מי יהיו הנבחרות שיעפילו בקלות, מי יילחמו על כרטיס ומי איבדו סיכוי כבר מההתחלה. מחר (שלישי) יסתיים הסבב הנוכחי של המוקדמות עם לא פחות מ-13 משחקים, כאשר את מירב תשומת הלב יתפסו גרמניה שתארח את אסטוניה, בלגיה שתפגוש את סקוטלנד, איטליה רוצה עוד ניצחון נגד בוסניה וצרפת שאחרי ההפסד המביך לטורקיה תצא לטיול התאוששות באנדורה.

כל המשחקים ייצאו לדרך ב-21:45, מלבד שניים מוקדמים – קזחסטן תפגוש את נמושת היבשת סן מרינו ב-17:00, וב-19:00 אזרבייג'אן תארח את סלובקיה שניצחון יקפיץ אותה לצמרת הבית. במשחקים נוספים, רן בן שמעון וקפריסין יתארחו אצל רוסיה החזקה בעוד טורקיה תנסה להירגע מהאופוריה במשחק חוץ קשה נגד איסלנד.

אנדורה – צרפת
הפסד מביך כמו ה-2:0 לטורקיה במוצאי שבת לא זוכרים בטריקולור מאז ה-1:0 לאלבניה ב-2015, וזה היה משחק ידידות של הרכב משני. כאן מדובר במוקדמות היורו, ובהפסד שנישל את אלופת העולם מהמקום הראשון בבית. מה שהיא היתה צריכה זה בדיוק מה שהיא קיבלה – משחק קל נגד היריבה החלשה בבית, שלא ניצחה כבר למעלה משנה.

שחקני צרפת המומים בהפסד לטורקיה. חגיגת שערים על אנדורה תשפר את מצב רוחם (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)
שחקני צרפת המומים בהפסד לטורקיה. חגיגת שערים על אנדורה תשפר את מצב רוחם (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)

הסגל שעמד לזכות דידייה דשאן בטורקיה יעמוד לרשותו גם הפעם, והוא לא צפוי לעשות שינויים בהרכב. גם בפעם האחרונה שצרפת פגשה את אנדורה במסגרת רשמית היא הגיעה כאלופת העולם – ב-1998 ו-99, במוקדמות היורו. היא כמובן ניצחה פעמיים.

עוד בבית ח': אלבניה – מולדובה, איסלנד – טורקיה

גרמניה – אסטוניה (שידור ישיר בספורט4)
על הגרמנים עברה שבת מוצלחת יותר מאשר זו שעברה על הצרפתים, כשהם ניצחו די בקלילות 0:2 את בלארוס. המשחק הפעם לא אמור להיות שונה, אבל המאנשפאט עלולה עדיין לא לסיים את המחזור במקום הראשון בבית – צפון אירלנד פתחה את הקמפיין עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים ותפגוש מחר את הבלארוסים החלשים.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. לא ניצחו משחק רשמי בבית מאז 2017 (Hassenstein/Bongarts/Getty Images)
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. לא ניצחו משחק רשמי בבית מאז 2017 (Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

כמו היריבה הקודמת, גם אסטוניה לא אמורה לעשות צרות לעוזר המאמן מרקוס סורג שמחליף את יואכים לב הסובל מבעיה רפואית. עבור הגרמנים מדובר רק במשחק הכנה לקראת הקרב האמיתי – ב-6 בסמפטמבר, אז יארחו את סגנית אלופת ליגת האומות הולנד.

בלגיה – סקוטלנד (שידור ישיר בחגיגה אירופית בספורט1)
בלגיה קיבלה את אחד הבתים הקלים יותר שאפשר לקבל, כשאפילו רוסיה לא צפויה לאיים על הכרטיס שלה ליורו. היא אמורה להמשיך בקצב הזה גם נגד סקוטלנד, שאמנם פתחה את הקמפיין עם הפסד מביך לקזחסטן אבל מאז ניצחה פעמיים ומסתמנה כמתמודדת ראויה להעפלה מהמקום השני.

בלגיה כבשה שמונה שערים בשלושת המשחקים הראשונים שלה בקמפיין וספגה רק אחד. המאזן ההיסטורי שלה נגד סקטולנד מרשים לא פחות – 11 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים שהאחרון שבהם היה במוקדמות יורו 1988. האם הסקוטים מסוגלים להפתיע?

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. הבית הקל ביותר שאפשר לבקש (JOHN THYS/AFP/Getty Images)
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. הבית הקל ביותר שאפשר לבקש (JOHN THYS/AFP/Getty Images)

עוד בבית ט': רוסיה – קפריסין (שידור ישיר בספורט2), קזחסטן – סן מרינו

איטליה – בוסניה
המבחן הכי קשה מחר יעמוד בפני רוברטו מנצ'יני וחבורתו. לרשות בוסניה עומדים כוכבים בינלאומיים שמכירים את האיטלקים טוב מאוד – אדין דז'קו מרומא ומיראלם פיאניץ' מיובנטוס, שיכולים לעשות חיים קשים לסקוודרה אזורה.

גם ההיסטוריה לא עומדת לטובת איטליה: במפגש היחיד בין הנבחרות, במשחק ידידות ב-1996, ניצחו הבוסנים 1:2. הפעם יחסי הכוחות שונים, ובעוד האורחת הפסידה לפינלנד רק לפני יומיים, לא הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים כבר שנה והעפילה לטורניר גדול רק פעם אחת ב-20 השנים האחרונות, לאיטלקים יש ארבעה ניצחונות רצופים ואחיזה חזקה במקום הראשון בבית.

עוד בבית י': ליכטנשטיין – פינלנד, יוון – ארמניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי