"תביאו את סרביה": סקוטלנד חגגה היסטוריה, סולומון זכה לשבחים

האוהדים הסקוטים אמנם נזרקו מהפאבים ולא זכו לחגוג יחד בסיום, אך בתקשורת הבריטית כבר מצפים לגמר הפלייאוף והמאמן סטיב קלארק הודה: "המשחק הקודם הוכיח שהפערים בין הנבחרות לא גדולים". קשר שחטאר צד את עיניהם

(גודל טקסט)

בזמן שהוותיקים שבשחקני נבחרת ישראל מספרים על חדר הלבשה עצוב כפי שלא היה שנים ארוכות בעקבות ההפסד הדרמטי בדו קרב פנדלים לסקוטלנד בקרב על גמר פלייאוף יורו 2020, בבריטניה נרשמו חגיגות גדולות הלילה (בין חמישי לשישי) בזכות ה-3:5 והכרטיס לקרב מול סרביה על הכרטיס האחרון לאליפות אירופה.

"זה לא היה יפה, זה לא היה קרוב אפילו לניצחון משכנע וכמה זמן שזה לקח, אבל בסוף סקוטלנד עשתה את זה", נכתב ב"הראלד" על הניצחון הראשון שלהם בהיסטוריה בדו קרב פנדלים, בידיעה תחת הכותרת "תביאו את סרביה".

כידוע, לא רק בישראל חסרו מספר שחקנים בעקבות התפרצות נגיף קורונה, אלא גם בצד הסקוטי שם איבדו בין השאר את מגן/בלם ארסנל, קיירן טירני שנחשף לסטיוארט ארמסטרונג מסאות'המפטון שנמצא חיובי לנגיף יום לפני המשחק ויצא גם הוא מהסגל, כך שהמאמן סטיב קלארק הוריד את הכובע בפני שחקניו.

נבחרת סקוטלנד
שער העיתון "הראלד" הסקוטי | צילום מסך, "הראלד"

"זה היה משחק מורט עצבים, לחוץ כפי שחשבנו שיהיה", אמר המאמן, "המשחק הקודם כבר הוכיח שהפערים בין הנבחרות לא גדולים, אבל אני חושב שהיינו טובים יותר לעומת המפגש הקודם, בייחוד בצד ההגנתי. לא הגענו למצבים רבים, אבל הם היו טובים. גם עבדנו על פנדלים, כולם בעטו ותרגלו ולמזלנו השוער שלנו גם הדף (את הבעיטה של זהבי). הייתי מאושר לראות את כולם מבקיעים".

מי שזכה למחמאות מהתקשורת הסקוטית מבין הישראלים היה מנור סולומון, עליו נכתב ב"דיילי רקורד": "ערן זהבי ומואנס דאבור עלו יחד בחוד, אבל מנור סולומון הוא שחקן שתענוג לצפות בו. שיתוף הפעולה שלו עם חאתם אלחמיד יצר בעיות ובהארכה הוא נתן מאמץ כביר".

סקוט מקטומיניי נצמד למנור סולומון
סולומון נשמר היטב על ידי מקטומיניי. הרשים את הסקוטים | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

הסקוטים, אגב, בעקבות התפרצות הקורונה הורו על סגירת הברים, המסעדות והמועדונים ב-22:00 שעון מקומי וכך קרה שהמקומות נסגרו באמצע המשחק והאוהדים לא זכו לצפות יחד בבעיטות ההכרעה ולחגוג יחד את הניצחון בדרך לגמר פלייאוף יורו 2020.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי