מסתמן: היורו ייערך עם קהל, מדינה שתסרב לא תוכל לארח

יורו 2020
יורו 2020 | Paolo Bruno/Getty Images

נשיא אופ"א הצהיר שהכוונה היא לקיים את אליפות אירופה בקיץ כמתוכנן על פני 12 ערים, אך לא מן הנמנע שיבוצעו שינויים ומשחקים יועתקו לערים או מדינות אחרות אם הרשויות יסרבו לפתוח את האצטדיונים לקהל

(גודל טקסט)

אופ"א מתעקשת שקיומו של יורו 2020 (שייערך כמובן בקיץ 2021) לא מוטל בספק ועושה רושם שגם התכנית לקיים את המשחקים על פני 12 ערים שונות רחבי אירופה נותרה בעינה, אבל האם יהיו שינויים של הרגע האחרון במיקום המשחקים כדי לאפשר כניסת קהל?

אלכסנדר צ'פרין, נשיא אופ"א, שוחח עם רשת "סקיי" הבריטית והבהיר כי המטרה היא להכניס קהל בכמות זו או אחרת בכל אחד ממשחקי היורו הקרוב – והמשמעות היא שמדינות שיסרבו לפתוח את האצטדיונים לכניסת קהל, כמובן בתפוסה חלקית אלא אם תהיה הטבה משמעותית מאוד במצב התחלואה, יסתכנו בלקיחת המשחקים ליעד אחר.

מרבית מדינות אירופה רחוקות מלהתקדם עם מבצע החיסונים ובגרמניה כבר חוששים לאור דבריו של צ'פרין. בשיחה עם "הבילד", ראש עיריית מינכן, דיטר רייטר, הודה שהוא לא יכול להתחייב לכך שהאצטדיון במינכן יוכל לארח ארבעה משחקים ביורו הקרוב אם הם לא ייערכו בדלתיים סגורות: "עד כמה שהייתי רוצה להתחייב למה שיהיה בעתיד, אני פשוט לא יכול. אנחנו בעיצומה של מגפה ואני לא יכול לומר אם עד יוני ניתן יהיה להכניס קהל או לא. זה ברור שבמצב הקיים לא נאפשר לקיים אירועים מהסוג הזה בנוכחות צופים".

אליאנץ ארנה | Adam Pretty/Getty Images

המשחק האחרון שנערך במינכן לעיני אוהדים היה לפני שנה, ב-8 במרץ 2020 ועל כן בגרמניה חוששים שאופ"א תעתיק את ארבעת המשחקים שמתוכננים להיערך ב"אליאנץ ארנה" – משחקי שלב הבתים של נבחרת גרמניה מול צרפת, פורטוגל והונגריה וכן משחק בשלב רבע הגמר.

נכון לכתיבת שורות אלה, כידוע, מרבית המדינות לא מאפשרות הכנסת קהל, אבל באנגליה כבר הודיעו כי המטרה היא לפתוח את האצטדיונים לקהל במחזור סיום העונה של הפרמיירליג – כפי שכבר קרה העונה ובמשך תקופה קצרה נערכו משחקים לעיני כ-2000 צופים. גם בספרד צפויים לקיים את גמר הגביע לעיני כ-15 אלף צופים, משמע 20-25 אחוז מתכולת האצטדיון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי