בחמישי: מי יהיו ארבע הנבחרות האחרונות שיעפילו ליורו?

הונגריה תארח את איסלנד בקרב המפתיעות של יורו 2016, סלובקיה תתארח בצפון אירלנד עם מאמן חדש אחרי ההפסד לישראל, סקוטלנד תנסה להפתיע בסרביה ומי מבין גאורגיה ומקדוניה הצפונית תעפיל לראשונה לטורניר גדול?

(גודל טקסט)

אליפות אירופה אמנם נדחה בשנה בעקבות התפרצות הקורונה ותיערך רק בקיץ 2021, אולם ראשי אופ"א קבעו כי השם לא ישונה ויישאר יורו 2020. עדיין לא ברור אם התחרות תיערך ב-12 ערים שונות ברחבי אירופה כמתוכנן או שמא בשיטת בועה במדינה אחת וגם עדיין לא ידוע אם תותר כניסת קהל למשחקים או שלא, אבל כך או אחרת, מחר (חמישי, שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1) נגלה מי הן ארבע הנבחרות האחרונות שהבטיחו את מקומן בתחרות.

נבחרת ישראל כמובן לא תהיה בגמר הפלייאוף אחרי שנכנעה בדו קרב פנדלים בסקוטלנד בחודש שעבר, אבל הונגריה, איסלנד, צפון אירלנד, סלובקיה, סרביה, גאורגיה, מקדוניה הצפונית וכמובן סקוטלנד יתחרו על ארבעת הכרטיסים האחרונים לאליפות.

אנדי רוברטסון ושחקני סקוטלנד
רוברטסון ושחקני סקוטלנד. ניצחון בבלגרד והם ביורו | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

הונגריה – איסלנד

שתיים מההפתעות הכי נעימות של יורו 2016 ייפגשו בבודפשט לקרב מרתק במיוחד. לפני קצת יותר מארבע שנים, איסלנד הדהימה את היבשת כשהגיעה עד לרבע הגמר בצרפת ובדרך לשם הדיחה את אנגליה, אבל הסקנדינבים, למרות שהמאמן השתנה ורבים משחקני הסגל התחלפו, מוכיחים שכוחם עדיין במותנם ועובדה שבחצי גמר הפלייאוף הכניעו די בקלות 1:2 את רומניה, תוצאה שמשקרת לעומת אשר התרחש על כר הדשא בברייקיאוויק.

הונגריה, שתארח את הגמר, חלפה בחצי גמר הפלייאוף על בולגריה עם 1:3 מרשים והצליחה להשכיח את שנת 2019 שהייתה עבורה קשה במיוחד. יתרה מכך, התוצאות האחרונות שהשיגה ב-2020, ביחוד בחודש שעבר במשחקי ליגת האומות בו ניצחה 0:1 בסרביה וחזרה מרוסיה עם 0:0, העלו שוב את הציפיות מנבחרתו של מרקו רוסי האיטלקי.

המנצחת במשחק תצטרף לבית מספר 6 ביורו, בית המוות אליו שובצו אלופת אירופה פורטוגל, גרמניה ואלופת העולם צרפת.

דומיניק סובוסלאי
דומיניק סובוסלאי (מימין). הכוכב הגדול של זלצבורג והונגריה | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

צפון אירלנד – סלובקיה (21:35 בספורט2)

לפני חודש פחות שלושה ימים, נבחרת סלובקיה כבר הוליכה 0:2 על נבחרת ישראל במסגרת ליגת האומות, אבל אז הגיע ערן זהבי ועם שלושער מטורף העניק 2:3 לכחולים-לבנים. המאמן פאבל האפל פוטר בשל כך, במקומו מונה סטפן טרקוביץ', שביורו 2016 היה עוזר המאמן, ולמרות כל זאת הנבחרת במרחק ניצחון מעלייה ליורו. בחצי גמר הפלייאוף ניצחה סלובקיה את אירלנד בדו קרב פנדלים.

כעת סלובקיה מגיעה לצפון אירלנד ותפגוש נבחרת שלא ניצחה שבעה משחקים רצופים, כולל בחצי גמר פליאוף יורו 2020 בו גם היא הצליחה לעלות לגמר הודות לדו קרב פנדלים מוצלח מצדה נגד בוסניה. ב-2016 העפילה צפון אירלנד לראשונה ליורו, בניסיונה ה-14, והודחה בשמינית על ידי וויילס.

המנצחת במפגש תעפיל לבית מספר 5 ביורו, יחד עם נבחרות ספרד, שבדיה ופולין.

מארק האמשיק
האמשיק. הזדמנות אחרונה לטורניר גדול? | Stephen McCarthy/Sportsfile via Getty Images

סרביה – סקוטלנד (21:35 בספורט1)

מאז 1996 לא הייתה נבחרת סקוטלנד באליפות אירופה ולסטיב מקלארן ושחקניו יש הזדמנות לעשות זאת אחרי 25 שנות המתנה. בחצי הגמר פנדל מוחמץ של ערן זהבי העניק להם את הניצחון וכעת הם יצטרכו להכניע נבחרת קשוחה וחזקה כמו סרביה. הסקוטים יכולים להתגאות ברצף של שמונה משחקים ללא הפסד, דבר שלא הצליחו לעשות מאז אמצע שנות השמונים.

המארחת סרביה, בחצי גמר הפלייאוף הצליחה לעצור את ארלינג הולאנד והכניעה את נורבגיה ב-120 דקות – מתיאס נורמן כבש בדקה ה-88 עבור הנורבגים ושלח את המשחק להארכה, אבל סרגיי מילינקוביץ' סאביץ' השלים צמד בדקה ה-102 ושלח את סרביה לחגוג העפלה לגמר הפלייאוף. הסרבים העפילו ליורו 2000 ומאז כשלו במשימה, אולם כן היו במונדיאל האחרון ברוסיה וסיימו את דרכם בשלב הבתים.

המנצחת במפגש תצטרף לבית מספר 4 ביורו, יחד עם אנגליה, קרואטיה וצ'כיה.

פרדראג ראיקוביץ'
ראיקוביץ'. ניצחון מיורו 2020 | Srdjan Stevanovic/Getty Images

גאורגיה – מקדוניה הצפונית (19:00)

על הנייר המשחק הפחות מעניין של גמר הפלייאוף, שמפגיש בין הקבוצות המשתייכות לדרג הרביעי והאחרון בליגת האומות ומעולם לא העפילו לטורניר גדול. במוקדמות יורו 2020 הגאורגים הצליחו לשמור על רשת נקייה מול נבחרת כמו דנמרק ואירלנד וגם בחצי הגמר לפני כחודש עשו זאת מול בלארוס וניצחו 0:1 מפנדל.

מקדוניה הצפונית, לעומתה, הצליחה לסיים לראשונה בתולדותיה שלב בתים במוקדמות יורו או מונדיאל במקום השלישי והיא מגיעה עם המון אמונה למפגש בטבליסי. את מקדוניה הצפונית עדיין מוביל גורן פאנדב בן ה-37, שבחצי גמר הפלייאוף גבר על קוסובו והוביל את מדינתו למרחק ניצחון מעלייה היסטורית לטורניר גדול.

המנצחת במפגש תצטרף לבית מספר 3 ביורו, יחד עם הולנד, אוקראינה ואוסטריה.

גוראן פאנדב
פאנדב. הכוכב הגדול גם בגיל 37 | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי