סובוסלאי: "מילדות אני חולם לשחק נגד רונאלדו. זו הגשמת חלום"

"ילד הפלא" בן ה-20 כבש בתוספת הזמן, הונגריה השלימה מהפך תוך ארבע דקות וניצחה את איסלנד בדרך ליורו 2020: "פשוט חשבתי לעצמי 'מכאן אני יכול לבעוט'", הודה הכוכב הצעיר שמחוזר בין היתר אחרי ריאל מדריד

(גודל טקסט)

כל ארבעת משחקי גמר פלייאוף יורו 2020 שנערכו אמש (חמישי) סיפקו את הסחורה עם דרמות מטורפות, אבל עם כל הכבוד לדו קרב הפנדלים בסיומו הדיחה סקוטלנד את סרביה בבלגרד, השיא הגיע מבודפשט – שם הונגריה פיגרה עד הדקה ה-88 נגד איסלנד, אבל הצליחה להשלים מהפך מטורף ולהשיג 1:2 שמשמעותו העפלה שנייה ברציפות לאליפות אירופה

שער ענק של מי אם לא "ילד הפלא ההונגרי", דומיניק סובוסלאי בן ה-20, כוכב זלצבורג שרץ חצי מגרש וקינח בבעיטה חדה לקורה ופנימה בדקה ה-91, השאיר את הונגריה על במה המרכזית של הכדורגל האירופי ארבע שנים אחרי שהצליחה להעפיל לשמינית הגמר בצרפת. איסלנד, לעומת זאת, לא תשחזר בקיץ הקרוב את הקמפיין האדיר שלה מיורו 2016 שנעצר רק בשלב שמונה האחרונות.

סובוסלאי התקשה להסתיר את התרגשותו והצהיר: "אני לא חושב שהבנתי מה עשיתי עד רגע זה, אבל פשוט עשיתי את מה שאני יודע ואני שמח להבקיע שוב. כשספגנו את השער בפתיחה, דאגנו לא להוריד את הראש, לשחק עם ביטחון ולהמשיך לעבוד קשה. לשמחתי כבשנו בדקה ה-88 ואני הצלחתי להשלים את המהפך בדקה ה-91 – אני כל כך גאה להיות חלק מהנבחרת הזו. היה לי שטח ופשוט התקדמתי לעבר השער, עד שחשבתי לעצמי 'מכאן אני יכול לבעוט'. לשמחתי זה נכנס".

הונגריה תשחק ביורו הקרוב עם פורטוגל, צרפת וגרמניה ואת המכהנות בתור אלופת אירופה ואלופת העולם היא גם תארח בבודפשט. סובוסלאי כבר חושב על כך: "זה יהיה מדהים לשחק נגד נבחרות כאלה, עוד מהילדות אני חולם לשחק נגד כריסטיאנו רונאלדו ובקיץ אני הולך להגשים חלום". אל תופתעו אם סובוסלאי יגשים חלום נוסף אולי עוד לפני היורו, כשעל פי הדיווחים הוא מחוזר אחרי כל מועדוני הצמרת ועשוי להימכר מזלצבורג תמורת סעיף שחרור נמוך על סך 25 מיליון יורו בלבד. ביממה האחרונה נטען שריאל מדריד, מילאן וארסנל נחושות לצרפו.

דומיניק סובוסלאי
דומיניק סובוסלאי | Laszlo Szirtesi – UEFA/UEFA via Getty Images

השוער פטר גולאשי, שהיה אשם בשער שהונגריה ספגה, בהחלט הרגיש הקלה: "נלחמנו אחד עבור השני. לא היה לנו קל ובטח אחרי שספגנו נאלצנו להילחם עוד יותר, אבל אני מאמין שניצחנו בצדק. ניצחנו נבחרת שמדורגת מעלינו ועוד אחרי שפיגרנו נגדה בזכות כדורגל מצוין ששיחקנו – העפלנו בצדק ליורו".

הקפטן אדם סזלאי סיכם ולא שכח להודות לגיבור ההונגרי סובוסלאי: "אני לא בטוח שאני יודע מה להגיד. זה היה משחק משונה ואני עוד מתקשה להאמין שהצלחנו להשלים מהפך, זה בלתי ייאמן. הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו נבחרת חזקה שנלחמת עד הסוף ואני שמח שיש לנו שחקן שיודע להכריע משחקים כאלה".

נבחרת הונגריה חוגגת העפלה נוספת ליורו
נבחרת הונגריה חוגגת העפלה נוספת ליורו | Laszlo Szirtesi – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי