נוהגים לעבודה? בדקו איך אתם יכולים לחסוך בכסף

צמצום עלויות הביטוח
צמצום עלויות הביטוח | shutterstock

נהיגה לעבודה, היא מקור ללא מעט הוצאות עבור רבים איתנו. כיצד ניתן לצמצם את עלותה? מסתבר שיש לא מעט אפשרויות: תחבורה ציבורית, נסיעה חכמה ברכב, אופניים ואפילו עבודה מהבית

(גודל טקסט)

תחבורה ציבורית – למצות את האפשרויות

מקומות עבודה רבים מרוכזים באזורים שבהם התנועה פקוקה למדי, במיוחד בשעות שבהן אנשים רבים מגיעים למקומות עבודה או חוזרים מהם. לכן, הגעה עם תחבורה ציבורית עשויה לפשט עניינים וגם לסייע לכם לחסוך.

נכון, התחבורה הציבורית בארץ אולי לא מושלמת, אבל היא די מגוונת באפשרויות ומתקדמת כל הזמן. לכל הפחות, היא מספקת עוד אופציות שכדאי לבחון. סביר שלא תוותרו על הרכב הפרטי ומסיבות טובות, אבל לא חייבים להשתמש בתחבורה הציבורית בלבד, אלא לנצלה בתבונה בכדי לחסוך מעט באמצעותה.

לדוגמה: רבים מגיעים לתחנות רכבת ברכבם הפרטי, חונים בחניון התחנה וממשיכים ברכבת למקום העבודה. מהיבט הנוחות, תחבורה ציבורית מספקת פחות גמישות מרכב פרטי. עם זאת, כאשר אתם כבר על הרכבת או האוטובוס, אתם נהנים מראש שקט – לא צריך לעסוק בנהיגה ואתם פנויים לנמנם מעט, להתעסק עם הסמארטפון או אפילו (רעיון מהפכני לרבים) להרים את הראש מהטלפון וליהנות מהנוף.

עבודה מהבית – זה טוב לכולם

מבחינת חסכון בהוצאות נסיעה, אין מתחרים לעבודה מהבית. עצמאים במקצועות מסוימים יכולים לעבור לצורת עבודה כזו די בקלות. אם אתם שכירים, ייתכן מאוד שאתם אומרים עכשיו משהו כמו "לא רלוונטי. אצלנו לא עובדים ככה". אפשר להסתפק בתשובה לקונית, ואולי אתם תהיו אלה שיציעו הצעת ייעול בנידון?

מה יש לכם להפסיד? למעשה, גם לכם וגם למעסיק שלכם, יהיה פעמים רבות הרבה מה להרוויח מכך. חשוב להדגיש, שרוב העסקים שעובדים מהבית, עושים זאת באופן חלקי. אולם, אפילו יום אחד בשבוע של עבודה מהבית עשוי להתבטא בחסכון ניכר למעסיק ולעובדים. מי שלא התנסה בעבודה מהבית, עשוי לחשוב שמדובר בצעד רדיקאלי. כזה שדורש שינויים גדולים בבית ובהרגלי העבודה. אנשים מתחילים לשאול את עצמם שאלות פילוסופיות דרמטיות, בנוסח איך אני אסתדר עם בת הזוג כל היום? איך אסתדר לבד כל היום? האם הילדים לא ישגעו לי את השכל באמצע שיחה עסקית חשובה? זה לא מקצועי! וגם דרושה המון משמעת עצמי, לא? אז התשובה היא לא. כל אלה ממש-ממש דאגות מיותרות. קל לעבוד מהבית, אם משקיעים בכך די מחשבה. נסו ותראו.

לנסוע חכם – החיסכון שבפרטים הקטנים

איך אנחנו נוסעים, משמעותי מאוד לגבי החיסכון בהוצאות הדלק ובבלאי הרכב. ראשית, ישנה שאלת מסלול הנסיעה. סביר שכבר התרגלנו למסלול נסיעה מסוים, שהוא האופטימאלי מבחינתנו. אבל חשוב להתעדכן מדי פעם בחדשות התחבורה, מאחר ששינוי מתמיד, הוא הדבר הקבוע היחיד.

עבודות בכביש, תאונות, מסלולים אמינים שהופכים לפקוקים, זמנית או בדרך קבע, מסלולי תנועה חדשים שנפתחים, נתיבים עוקפים למיניהם וכדומה. לעתים, נמצא למשל דרך הגעה ארוכה יותר, אך פחות פקוקה. היבט נוסף של נושא המסלולים, הוא האופן שבו הם מעודדים אותנו לנהוג. עמידה רבה ברמזורים? "זחילה" בפקקים? האצה ובלימה מתמידות? לא טוב. מוטב לצמצם את כל אלה כמה שיותר, כי הדבר לא רק מייגע, אלא גם מבזבז דלק ומגביר את שחיקת מנגנוני הרכב. 

לכו על זה

גם אם הצלחתם לצמצם את הצורך בשימוש ברכב הפרטי באמצעות תחבורה ציבורית, ישנו הנושא של הגעה מהבית, לתחבורה הציבורית עצמה. הגעה לחניון הרכבת או לתחנת האוטובוס שבמרכז העיר, לא תמיד זריזה בהכרח. גם החניה במקומות האלה לא תמיד תהיה זולה או בכלל מובטחת.

במקרים כאלה, כדאי לשקול קודם כל הליכה ברגל, גם אם היא ארוכה יחסית. זה בריא – חשוב לעשות ספורט, זה נחמד, זה מרענן וזה אפילו עולה פחות .הרגליים מתקלקלות הרבה פחות ביחס לרכב פרטי. למעשה, הן מתקלקלות בעיקר ככל שלא משתמשים בהן. אז לכו על זה!

אופניים

אין תחרות לקלות ולנוחות התנועה בתוך העיר ברגל, בוודאי למרחקים קצרים. אבל לגבי מרחקים ארוכים יותר, כדאי לשקול שימוש באופניים. גם זה בריא וזול. בנוסף, האופניים שימושיות ליותר מאשר נסיעה לעבודה וחזרה ממנה וקל להגיע איתן למרחקים גדולים יותר, מאשר מרחקי ההליכה הנפוצים. ניתן להעלות אופניים לרכבת ישראל וגם לאוטובוסים, אבל חשוב לקחת בחשבון את ההגבלות הרבות שיש על כך. לבסוף, אי אפשר כיום שלא להזכיר את האופניים לעצלנים (סליחה, האופניים ה"חשמליות"). כן, גם מוצר כזה אפשר לקנות, אבל מומלץ לעמוד בפיתוי ולהימנע מכך. אופניים "אמיתיות" עדיפות בהרבה, גם לבריאותכם וגם לכיס.

צמצום עלויות הביטוח

ביטוח חובה לרכב כשמו כן הוא – חובה, אך בשאר סוגי והיבטי ביטוח הרכב יש חופש בחירה ואפשרויות רבות לצמצום עלויות. למשל, האם ואיך לעשות ביטוח מקיף לרכב ("ביטוח רכוש")?

או הגדלת סכום ההשתתפות העצמית, בכדי לצמצם את גובה הפרמיה. טיפ נוסף לסיום: את תהליך השוואת הביטוחים מומלץ לפשט, בעזרת אתר Wobi. מדובר בשירות אשר מאפשר לקבל בנוחות ובקלות הצעות מחיר עבור פוליסות ביטוח רכב שמתאימות לדרישותיכם. השרות חוסך לכם את הצורך לפנות לכל חברת ביטוח רכב בנפרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי